Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2005, 19:25
Verwijderd
Dit moet ik gewoon weten

God schiep Adam en Eva (toch)
Hij zette hun in het paradijs en ze kregen 2 kinderen....2 zoons om precies te zijn.
De een sloeg de ander dood en hij vluchte naar een ander land.....(snappen jullie het tot nu toe nog? )

1ste vraag : Waar kwam dat andere land ineens vandaan????????

In dat andere land ontmoette hij Rebecca

2de vraag : Waar kwam Rebecca nou ineens vandaan????
God schiep toch alleen Adam en Eva?????

Als iemand mij dit uit kan leggen dan ben ik weer blij.
Ik ben zelf dus niet gelovig maar ik heb helemaal niks tegen mensen die wel gelovig zijn, ik vind het ergens ook wel interessant
Maar daar door blijf ik dus wel met dit soort vragen zitten....

En zeg nou niet dit moet je gewoon geloven....want dat kan ik niet.
Advertentie
Oud 10-11-2005, 19:37
Lipgloss
Lipgloss is offline
Mag ik hier een vraag aan toevoegen?!

1. Waarom zijn Christenen tegen seks voor het huwelijk als er toen ook nog geen priesters e.d. waren? (Ik hoop dat ik hier niemand mee beledig, het is een serieuse vraag)

2. Uit een bot van Adam schiep god Eva, en ze kregen 2 kinderen. Is dat geen incest? (Ik hoop dat ik hier niemand mee beledig, het is een serieuse vraag)

Als iemand dit kan beantwoorden zou ook ik helemaal blij zijn
Oud 10-11-2005, 19:41
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Niet alles in een religie hoeft te kloppen, je moet het ook symbolisch zien.
Oud 10-11-2005, 19:42
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
claudiak9 schreef op 10-11-2005 @ 20:25 :

En zeg nou niet dit moet je gewoon geloven....want dat kan ik niet.
ik zou zeggen.... houden zo
Oud 10-11-2005, 19:42
T_ID
T_ID is offline
Er gaan nu een hoop replies volgen die de zaak vergoeilijken beweren dat je het niet zo letterlijk moet nemen (terwijl de excuseerders dat geheid zelf wel doen als het beter uit komt).

Bottom line is dat je gewoon een domme fout in de bijbel hebt aangesneden, het klopt simpelweg niet.
Oud 10-11-2005, 19:43
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-11-2005 @ 20:42 :
Er gaan nu een hoop replies volgen die de zaak vergoeilijken beweren dat je het niet zo letterlijk moet nemen (terwijl de excuseerders dat geheid zelf wel doen als het beter uit komt).

Bottom line is dat je gewoon een domme fout in de bijbel hebt aangesneden, het klopt simpelweg niet.
Citaat:
Niet alles in een religie hoeft te kloppen, je moet het ook symbolisch zien.
Oud 10-11-2005, 19:47
T_ID
T_ID is offline
En zoals ik ook al schreef: wanneer dit toevallig beter uit komt moet opeens de bijbel wel letterlijk gezien worden.

En tja, het verwijt dat dat een hypocriete instelling is dan een simpel inkoppertje.
Oud 10-11-2005, 19:48
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-11-2005 @ 20:47 :
En zoals ik ook al schreef: wanneer dit toevallig beter uit komt moet opeens de bijbel wel letterlijk gezien worden.

En tja, het verwijt dat dat een hypocriete instelling is dan een simpel inkoppertje.
nee, ik denk dat je dat christenen moet na geven. Ze zeggen zelf ook dat je de bijbel eerder symbolisch moet zien.

Verder zeggen de meest heilige mensen ook dat je het moet aanpassen aan de tijd waarin je leeft.
Oud 10-11-2005, 19:50
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 10-11-2005 @ 20:48 :
nee, ik denk dat je dat christenen moet na geven. Ze zeggen zelf ook dat je de bijbel eerder symbolisch moet zien.
Nee, dat ligt heel wat gecompliceerder dan 'ze' zeggen iets wel of niet.

Ik bouw alleen maar een precedent om de volgende die een punt wil onderbouwen door de bijbel letterlijk te nemen mee om de oren te slaan.
Oud 10-11-2005, 19:54
Verwijderd
Leuk dat ik nu al reacties heb....maar goed nu weet ik nog niet waar dat ander land vandaan kwam en Rebecca????
Oud 10-11-2005, 19:55
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
claudiak9 schreef op 10-11-2005 @ 20:54 :
Leuk dat ik nu al reacties heb....maar goed nu weet ik nog niet waar dat ander land vandaan kwam en Rebecca????
Adam en Eva zaten eerst in het paradijs, zeg maar de hemel. Toen moesten ze dus gewoon naar aarde...

Vandaar al die andere dudes, althans zo heb ik et geleerd.
Oud 10-11-2005, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Lipgloss schreef op 10-11-2005 @ 20:37 :

1. Waarom zijn Christenen tegen seks voor het huwelijk als er toen ook nog geen priesters e.d. waren? (Ik hoop dat ik hier niemand mee beledig, het is een serieuse vraag)

2. Uit een bot van Adam schiep god Eva, en ze kregen 2 kinderen. Is dat geen incest? (Ik hoop dat ik hier niemand mee beledig, het is een serieuse vraag)

Goeie vragen...zou ik ook wel es willen weten
Oud 10-11-2005, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 10-11-2005 @ 20:55 :
Adam en Eva zaten eerst in het paradijs, zeg maar de hemel. Toen moesten ze dus gewoon naar aarde...

Ah oke...Dit verklaard al een hoop haha. Tjah ik heb er nooit wat over geleerd, dus zo zie je maar dat een mens nooit te oud is om dingen bij te leren
Oud 10-11-2005, 19:57
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
claudiak9 schreef op 10-11-2005 @ 20:56 :
Ah oke...Dit verklaard al een hoop haha. Tjah ik heb er nooit wat over geleerd, dus zo zie je maar dat een mens nooit te oud is om dingen bij te leren
dit soort dingen hoef je niet te leren
Oud 10-11-2005, 19:59
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
edit.

Het is de hemel. God was pissig omdat adam en eva van de verboden boom hadden gegeten.

Hij pleurde ze op aarde, en gaf eva nog een straf achteraf. Kinderen baren zou pijn doen.

Omdat God zogenaamd een goed iets is beloofde hij dat iedereen na zijn dood, als hij goed geleefd had terug mocht naar het paradijs.

nu kan er een slotje op
Oud 10-11-2005, 20:01
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:

Het seks gedeelte staat nergens in de bijbel.
Oud 10-11-2005, 20:02
Verwijderd
Citaat:

Geen seks voor het huwelijk is puur uit hygienische redenen
Oud 10-11-2005, 20:06
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 10-11-2005 @ 20:55 :

Dat is dus in tegenspraak met het scheppen van de eerste mens.
Oud 10-11-2005, 20:09
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-11-2005 @ 21:06 :
Dat is dus in tegenspraak met het scheppen van de eerste mens.
Ach, als de bijbel het eo-volk van de straat houd vind ik het allemaal prima. Laat ze lekker hypocriet doen
Oud 10-11-2005, 20:13
Lipgloss
Lipgloss is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 10-11-2005 @ 21:01 :
Het seks gedeelte staat nergens in de bijbel.
Toch wordt het als waarheid gezien.
Als het puur om hygienische redenen is, waarom vinden non-christen/non-religieuze mensen dan dat seks voor het huwelijk wel kan? En waarom zeggen de mensen dat ze "Om hun godsdienst" maagd blijven tot het huwelijk? (Dat doen Christenen)
Oud 10-11-2005, 20:16
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Narcotic schreef op 10-11-2005 @ 21:02 :
Geen seks voor het huwelijk is puur uit hygienische redenen
Na het huwelijk is het hygienischer?
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Lipgloss schreef op 10-11-2005 @ 21:13 :
Als het puur om hygienische redenen is, waarom vinden non-christen/non-religieuze mensen dan dat seks voor het huwelijk wel kan? En waarom zeggen de mensen dat ze "Om hun godsdienst" maagd blijven tot het huwelijk? (Dat doen Christenen)
De katholieke kerk heeft vroeger, toen veel mensen nog niet konden lezen, veel regels zelf verzonnen.
Sommige regels zitten er denk ik gewoon nog in bij mensen. Zoals het seks gedeelte.
Verwijderd
Citaat:
Lipgloss schreef op 10-11-2005 @ 21:13 :
Tegenwoordig is het meer sybolisch, maar in de tijd van de bijbel neukten alle andere volken er stevig oplos, een beetje zoals het nu ook gaat, de joden hadden van ik dacht mozes regels gekregen om zich aan te houden. Geslachtsziektes kwamen dan ook nauwelijks voor bij de joden, maar wel bij andere volken.

Tegenwoordig zijn geslachtziektes niet levensbedreigend, hooguit erg vervelend.
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
MTpower schreef op 10-11-2005 @ 21:16 :
Na het huwelijk is het hygienischer?
ik denk dat hij bedoelt, een vaste partner
Oud 10-11-2005, 20:17
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 10-11-2005 @ 21:16 :
ik denk dat hij bedoelt, een vaste partner
Maar daar hoef je niet getrouwd voor te zijn
Advertentie
Oud 10-11-2005, 20:17
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Narcotic schreef op 10-11-2005 @ 21:16 :
Tegenwoordig is het meer sybolisch, maar in de tijd van de bijbel neukten alle andere volken er stevig oplos, een beetje zoals het nu ook gaat, de joden hadden van ik dacht mozes regels gekregen om zich aan te houden. Geslachtsziektes kwamen dan ook nauwelijks voor bij de joden, maar wel bij andere volken.

Tegenwoordig zijn geslachtziektes niet levensbedreigend, hooguit erg vervelend.
volgens mij is dat onzin, anders had het in de bijbel gestaan
Oud 10-11-2005, 20:18
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
MTpower schreef op 10-11-2005 @ 21:17 :
Maar daar hoef je niet getrouwd voor te zijn
sommige streng christelijke mensen zijn het er nog steeds niet mee eens dat mensen kunnen samenwonen enzo.
Oud 10-11-2005, 20:19
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 10-11-2005 @ 21:18 :
sommige streng christelijke mensen zijn het er nog steeds niet mee eens dat mensen kunnen samenwonen enzo.
Daarom vind ik gelovigen vaak ook zo kortzichtig
Oud 10-11-2005, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 10-11-2005 @ 21:17 :
volgens mij is dat onzin, anders had het in de bijbel gestaan
staat er ook in

edit: misschien niet met de woorden dat geslachtsziektes vaker voorkwamen, maar wel dat andere volken zeer makkelijk met seks om gingen en dieren niet overgeslagen werden

Dit is volgens mij ook de reden dat de joden andere volken die dichtbij hun leefden tot op de laatste persoon uitmoorden in geval van dreiging.

andere volken leefden onhygienisch en waren dus een gevaar
Oud 10-11-2005, 20:23
akumabito
akumabito is offline
wooHoo het leukste BS verhaal dat er is..

Inderdaad, je hebt en paar leuke "details" aangstipt.. en zoals al eerder gezegd, als het even niet uitkomt, of als ze betrapt worden op fouten/onvolmaktheden/halve waarheden/leugens dan moetn we de bijbeltexten "opeens" niet meer lettrlijk zien maar alleen maar symbolisch..

Ga je daarentegen vragen stellen bij het bestaan van God op zich, dan krijg je als reply: dat staat in de bijbel! (meestal keurig met hoofdstuk en nummer erbij vermeld)

Ach jah, zoals m'n sig al vermeld:
If you're going to bullshit people, at least get your story sraight...
Oud 10-11-2005, 20:23
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Narcotic schreef op 10-11-2005 @ 21:19 :
staat er ook in

edit: misschien niet met de woorden dat geslachtsziektes vaker voorkwamen, maar wel dat andere volken zeer makkelijk met seks om gingen en dieren niet overgeslagen werden

Dit is volgens mij ook de reden dat de joden andere volken die dichtbij hun leefden tot op de laatste persoon uitmoorden in geval van dreiging.

andere volken leefden onhygienisch en waren dus een gevaar
waar staat het dan?
Oud 10-11-2005, 20:25
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
akumabito schreef op 10-11-2005 @ 21:23 :

Ach jah, zoals m'n sig al vermeld:
If you're going to bullshit people, at least get your story sraight...
Een leugen die vaak genoeg verteld wordt, wordt op den duur zelf waarheid. - Lenin

die vind ik persoonlijk beter
Oud 10-11-2005, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 10-11-2005 @ 21:25 :
Een leugen die vaak genoeg verteld wordt, wordt op den duur zelf waarheid. - Lenin
Die mening deel ik
Verder is er een kleine vragen topic en zijn de overige aangestipte puntjes al eens de revu gepasseerd.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten