Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2002, 12:55
Manuzhai
Manuzhai is offline
Werkt dat?

Of heb je, als je een relatie begint na een intieme en bijzondere vriendschap, alleen maar meer kans dat je iemand voorgoed kwijtraakt als de relatie kapot gaat?
Oud 19-06-2002, 12:59
moenbase
moenbase is offline
tja, mij lijkt het heel moeilijk...

anderen schijnen er minder moeite mee te hebben
Oud 19-06-2002, 13:00
Verwijderd
bij mij werkt dat. ben met zowat al mijn exen nog vrij goeje vrienden. behalve degenen die echt oetlullen zijn.

is nog een topic over trouwes

*blue*
xXx
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 13:04
Tofke_H
Tofke_H is offline
Als ik naar de omgeving kijk, en naar wat ik lees dan is de grootste kans dat het niet werkt. De eerste stap dat is nog niet zo moeilijk, maar dan die 2de stap terug naar vriendschap, die is nogal moeilijk.
Het zal wel bij sommige lukken, maar reken er maar niet te hard op.

En wat is vriendschap? Een close band, waar je elkaars geheimen, problemen vertelt, of zo'n vriendschapsrelatie waar je zo af en toe een keer gaat stappen. Dat eerste kreeg je volgens mij niet meer terug goed.
Oud 19-06-2002, 13:07
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
En wat is vriendschap? Een close band, waar je elkaars geheimen, problemen vertelt, of zo'n vriendschapsrelatie waar je zo af en toe een keer gaat stappen. Dat eerste kreeg je volgens mij niet meer terug goed.
Het eerste ja. Af en toe leunt het nu ook al dicht tegen een relatie aan, met fysiek contact enzo, maar net niet, zeg maar. Maar we willen elkaar niet kwijtraken, dus dat is een belemmering.
Oud 19-06-2002, 13:14
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Manuzhai schreef:
Het eerste ja. Af en toe leunt het nu ook al dicht tegen een relatie aan, met fysiek contact enzo, maar net niet, zeg maar. Maar we willen elkaar niet kwijtraken, dus dat is een belemmering.
Idd, waar ga je de grens trekken? De verleiding is zo groot als je met z'n 2tje alleen bent, eventueel op een plaats waar jullie ooit verder zijn gegaan, omdat opnieuw te doen.
Het begint met wat jullie elkaar nog toelaten, bv in elkaars armen liggen, maar iets later, perongeluk, een kleine aanraking, en het vuurtje kan aanzijn, en er kan iets heel moois van komen.

Ik weet natuurlijk niet waarom het uit is, en ik weet niet of een van beide al terug een relatie hebben, maar het is gevaarlijk. Stel dat er iets gebeurt, dan is er een reele kans dat je elkaar kwijtgeraakt door die ene keer. En dat is toch wat je niet wilt?
Oud 19-06-2002, 13:20
mR. DJ
mR. DJ is offline
T is maar net wat je zelf voelt.

Ik ben zelf een tijdje geleden verliefd geweest op een meisje, maar dat werkte niet. Daar ben ik nu volledig overheen en we zijn nog altijd goede vrienden etm elkaar. Ik heb nu niet de behoefte om bij har te zijn, maar toch hebben we een speciale band met elkaar.
Ik vin haar nog altijd een leuke meid, maar ik zou nix met haar willen hebben, waarom weet ik ook niet.

Ik denk dat als je echt een relatie hebt gehad dat het dan heel moeilijk is om goed bevriend te blijven als de relatie over is. De relatie gaat meestal niet vanzelf over, en er zijn altijd wel spanning. Er hooefd maar een klein dingetje te gebeuren en het gaat fout......
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 13:30
Manuzhai
Manuzhai is offline
Die ene keer hebben we al zo'n beetje overleefd, onze vriendschap is daar niet slechter maar eerder beter op geworden. Maar ik vraag me dus af of we zouden moeten verhinderen dat het een relatie wordt als het zover komt, of dat we ermee door kunnen gaan. Want we hebben allebei heel sterk het gevoel dat we elkaar noooit kwijt willen raken, als vrienden.
Oud 19-06-2002, 13:49
TefnachT
TefnachT is offline
Ik zou het niet kunnen...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 13:52
Starrie
Starrie is offline
heb ik gehad van vriendschap naar relatie en weer naar vriendschap. Maar niet bij allemaal. Dat is maar bij eentje goed gegaan. Bij de anderen is de vriendschap vervallen
dus het kan wel, maar dat ligt aan jullie beiden...
Oud 19-06-2002, 14:03
Verwijderd
Kan niet
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 16:13
Piccola
Piccola is offline
Ik kan dat wel. Heb dit zelfs:

Mijn ex en ik waren ongeveer een half jaar goed bevriend (daarvoor vage kenissen) en toen werden we verliefd op elkaar. We hebben toen ruim 5 maanden iets gehad, maar dat ging over doordat hij 1 meisje blijkbaar niet genoeg vond... We zijn toen wel vrienden gebleven en die vriendschap werd alsmaar hechter. Hij is nu 1 van mijn beste vrienden!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 16:52
Squall
Squall is offline
Extreme Pure Bl44t en shit!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten