Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2006, 11:26
polysix
polysix is offline
Lucide dromen is bewust zijn van dat je droomt en de droom in eigen handen kan nemen. Je kan vliegen, je nachtmerrie's in ogen komen staan, je beschermengel vinden... Maar dit vergt wel oefening.

Wie is er hier bekend met lucide dromen en heeft er ervaring mee?

Een ontzettend fout vormgegeven nederlandse site over lucide dromen.

Ik weet niet echt in welk forum dit moet dus als hij verkeerd staat en hij wordt verplaatst ontvang ik graag een verhuisbericht via PM.
Advertentie
Oud 02-03-2006, 14:24
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
mm ik heb wel vaak dat ik weet dat ik droom. dan denk ik bijvoorbeeld in mn slaap: "boh dit is een leuke droom, ik hoop dat de wekker niet zo gaat", of "mm wat een onzin, echt een stomme droom is dit"
Oud 02-03-2006, 15:38
Wickey
Wickey is offline
Zou het wel willen kunnen. Heb het geprobeerd,maar zonder al teveel resultaat.

De keren dat ik het heb zijn te tellen op je elleboog
Maar het is wel ontzettend gaaf
Oud 02-03-2006, 19:04
polysix
polysix is offline
Ik heb het vannacht voor het eerst geprobeerd. Maar weinig resultaat. De eerste keer dat ik s'ochtends wakker werd wist ik me niks meer te herinneren van de droom toen ik me er op concentreerde, en was ik weer naar bed gegaan om even door te snoozen, toen werd ik 2 keer midden in een droom wakker maar meer dan 2 zinnen kon ik er niet over schrijven.

Vanavond ga ik het weer proberen.
Oud 02-03-2006, 20:44
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
waarom zou je het willen? als je de definitie
Citaat:
Lucide dromen is bewust zijn van dat je droomt en de droom in eigen handen kan nemen.
neemt, doe ik niets anders. en het is helemaal niet leuk. wel nuttig voor wargeesten, vielleicht, als een soort verwerking.
Oud 03-03-2006, 17:23
luchtloper
luchtloper is offline
Citaat:
polysix schreef op 02-03-2006 @ 20:04 :
Ik heb het vannacht voor het eerst geprobeerd. Maar weinig resultaat. De eerste keer dat ik s'ochtends wakker werd wist ik me niks meer te herinneren van de droom toen ik me er op concentreerde, en was ik weer naar bed gegaan om even door te snoozen, toen werd ik 2 keer midden in een droom wakker maar meer dan 2 zinnen kon ik er niet over schrijven.

Vanavond ga ik het weer proberen.
je moet ook niet de alle eerste nacht zoiets gaan verwachten, je moet geduld hebben zoals op de site staat. oefenen baar kunst! en dan heb ik het ook tegen Wickey

en btw slecht vorgegeven site vind ik niet, ik vind em best goed gemaakt, eigenlijk best origineel.
Oud 03-03-2006, 20:52
klar
klar is offline
Heb meerdere keren lucide dromen per week, ook vaak last van slaapverlammingen.
Oud 04-03-2006, 17:06
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Voetbal
Vind jij voetbal mystiek? Bestaat het echt? Heb je wel eens iets paranormaals mee gemaakt tijdens voetbal? Of vind je het wetenschappelijk verklaarbaar? Post het hier!
Oud 04-03-2006, 17:11
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
polysix schreef op 02-03-2006 @ 12:26 :
k weet niet echt in welk forum dit moet dus als hij verkeerd staat en hij wordt verplaatst ontvang ik graag een verhuisbericht via PM.
Hij staat hier verkeerd inderdaad Ik denk dat je de FB's het beste even kunt vragen of ze je topic naar Psychologieforum verplaatsen.
Oud 04-03-2006, 17:21
Verwijderd
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 02-03-2006 @ 15:24 :
mm ik heb wel vaak dat ik weet dat ik droom. dan denk ik bijvoorbeeld in mn slaap: "boh dit is een leuke droom, ik hoop dat de wekker niet zo gaat", of "mm wat een onzin, echt een stomme droom is dit"
Ik ook.

Maar om meteen beschermengelen en dat soort bs erbij te betrekken lijkt me overdreven.
Oud 04-03-2006, 19:49
Wickey
Wickey is offline
Citaat:
luchtloper schreef op 03-03-2006 @ 18:23 :
je moet ook niet de alle eerste nacht zoiets gaan verwachten, je moet geduld hebben zoals op de site staat. oefenen baar kunst! en dan heb ik het ook tegen Wickey

en btw slecht vorgegeven site vind ik niet, ik vind em best goed gemaakt, eigenlijk best origineel.
Heb je nog tips dan?

ga ik weer een oefenperiode inlassen...
Oud 04-03-2006, 20:18
Verwijderd
Als klein(er) kind (8/10 jaar ofzo) kon ik dat. Als ik een nachtmerrie had liep ik recht het gevaar in om wakker te worden of gooide ik met vuurballen ofzo.
Nu niet meer, ik vergeet mijn dromen meestal
Oud 04-03-2006, 21:45
GoddessOfDesire
GoddessOfDesire is offline
Lucide dromen moet je leren. Beel gedult hebben en vertrouwen er in hebben. Denk je dat het bullshit is, lukt het al niet.

Veel mensen leren het door de gang van je dromen te leren kennen. Zegmaar, de opbouw, er zit een systeem in. Het is makkelijk om dan je dromen op te gaan schrijven, en verbanden zoeken. Je hebt dan een beetje een herkenningspunt in je dromen, waardoor je weet dat je dus droomt. Zo ga je lucide dromen, door te beseffen dat je droomt, zonder wakker te worden. Het onbewust leven zoals sommigen het ook noemen.

Dingen die je hebt meegemaakt in verloop van de dag, worden ook vaak verwekrt in je droom. Dus heel vaak tegen jezelf zeggen 'ik kan het, ik kan lucide dromen, ik wil het' helpt ook. Je herrinert je het onbewust opeens, heb ik dus gehad.

Het is best spannend, de 1ste keer dat het me lukte. Super leuk.

Het lukte mij na heel heel veel geduld. Als het neit lukt, jammer dan, volgende keer beter!

Succes.
Oud 05-03-2006, 10:46
Verwijderd
Ik heb er wel eens wat over gelezen, maar ik kan het niet (meer). Mijn moeder vertelde me toen ik klein was en een nachtmerrie had gehad dat ik zelf uitmaakte wat ik droomde. En dat ik tijdens het dromen invloed uit kon oefenen op wat ik zag en deed.
Ik heb dat toen een keer geprobeerd: ik zag mezelf staan en besloot op en neer te springen en ja; ik sprong op en neer. Maar ik kon ook nergens anders meer naartoe. Ik bleef constant in het frame staan en stootte mijn hoofd tegen de bovenkant van het frame wanneer ik op en neer sprong
Maar dat is dus de enige keer geweest dat ik door had dat ik aan het dromen was en dat mijn droom interactief was.
Daarna heb ik nooit doorgehad dat ik droomde, leek alles levensecht. En ik heb nog steeds nachtmerries.
Oud 05-03-2006, 10:56
Verwijderd
Ik droom ook zo nu en dan 'lucide'. Maar dat betekent niets meer dan dat ik even besef dat ik droom en m'n gedrag in een droom enigzins kan sturen.

Jay. Weinig bijzonders aan lijkt me?
Oud 05-03-2006, 15:49
luchtloper
luchtloper is offline
Citaat:
Wickey schreef op 04-03-2006 @ 20:49 :
Heb je nog tips dan?

ga ik weer een oefenperiode inlassen...
nou nee, tips niet. ik heb gewoon die site goed doorgelezen en een beetje aan die tips die op de site staan denken.

Regels voor berichten