Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2006, 09:02
daqueen
daqueen is offline
edit

Laatst gewijzigd op 16-07-2009 om 21:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2006, 09:58
zeep007
zeep007 is offline
Ja, je kan het een klotestreek vinden. Persoonlijk niet omdat ze met die jongen aanpapt, maar omdat ze erover gelogen heeft tegen jou.
Als ze echt gevoelens voor hem heeft, kan jij het moeilijk tegenhouden. Helemaal als dat wederzijds blijkt te zijn.
Want die regel van die ex en een vriendin bestaat niet. Alleen voor hypocriete vriendschappen.

Ze had het met jouw over moeten hebben, ze had de waarheid moeten vertellen. Dan hadden jullie het er gewoon over kunnen hebben en had jij tijd om daar aan te wennen. Persoonlijk vind ik dus dat dat het enige punt is waar je kwaad over kunt zijn en waar je haar mee kunt confronteren.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 10:20
Verwijderd
Ja, da's een naaistreek. Gelukkig is ze een familielid, dus kun je achter haar rug om roddelen met familieleden om haar terug te pakken. Daarbij is het niet erg als je iets van de waarheid afwijkt.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 10:40
Dith
Dith is offline
Waarom is het zo'n klotestreek?
Tussen jou en die jongen was het toch allang over, dus waarom mag zij dan niet met hem omgaan?
Oud 11-05-2006, 11:45
daqueen
daqueen is offline
edit

Laatst gewijzigd op 16-07-2009 om 21:19.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 11:59
gurl19
gurl19 is offline
Hoe is het opgelost dan?

Nu ben ik nieuwsgierig
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 12:18
.:zonnetje:.
.:zonnetje:. is offline
Laat ons dan ook weten hoe het afgelopen is. Er zijn ook mensen bij die dat graag willen weten
Oud 11-05-2006, 13:02
Verwijderd
Ja mijn vriendin is gister ook met mijn ex gegaan. Ik vind het kut maarja tis hun goed recht dus ik ga er niet over zeiken of zo.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Kristaco schreef op 11-05-2006 @ 14:02 :
Ja mijn vriendin is gister ook met mijn ex gegaan. Ik vind het kut maarja tis hun goed recht dus ik ga er niet over zeiken of zo.
Dus als ik het goed begrijp ga jij niet tegen me zeiken als ik je zonder aanleiding op straat zou uitschelden?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-05-2006 @ 14:09 :
Dus als ik het goed begrijp ga jij niet tegen me zeiken als ik je zonder aanleiding op straat zou uitschelden?
Dit is toch niet een persoonlijke aanval op mij dat zij met elkaar gaan? Ja als ze het nou deden om mij te stangen, ok, maar ze vinden elkaar blijkbaar echt leuk en ja dat is dan gewoon balen voor mij. Op wie je verliefd wordt is niet een keus en of je iemand uitscheldt wel he

Maarja ik zeg dit nu wel allemaal mooi, maar ondertussen vind ik t natuurlijk nog wel echt stom. Maar ik wil niet de jaloerse exvriendin uithangen en hou me dus maar koest.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 19:03
Verwijderd
geen slotje voor we weten hoe het is opgelost!!

Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 19:31
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-05-2006 @ 14:09 :
Ik zou niet gaan zeiken, ik wil niks te maken hebben met zo'n soort associale lui.
Oud 13-05-2006, 13:22
Preaper
Preaper is offline
Sja. Jij en je nichtje zijn allebei naïeve meisjes.
Oud 15-05-2006, 06:34
Optima
Optima is offline
ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt toen een vriendin van me met een ex van me aan de haal ging, en even later met het broertje van mijn toenmalige vriend. Ik werd er erg paranoide van, en dacht dat ze mij gebruikte om aan vriendjes te komen.

Ik weet nu dat, als je volledig over een jongen heen bent, het niet uit maakt. Oke, je nichtje is een achterbakse slet dat ze uitgerekend met de jongen op wie jij verliefd was aan de haal moet gaan, maar daar komt ze zelf snel genoeg achter. Zoiets heeft nooit een lang leven, en 3 uur reizen is leuk in het begin, maar er is echte liefde voor nodig wil je dat volhouden.

Mijn advies: negeer haar, besteedt abdoluut geen aandacht aan haar, doe er onverschillig over. Hoe minder energie en tijd je er in steekt, des te sneller heb jij het verwerkt. Ik weet niet of jnog ooit je nichtje kan vertrouwen, maar als je dat wil doen, zou ik toch wel uitleg en eventueel een excuus van haar verwachten.

sterkte nog!
Oud 15-05-2006, 16:17
Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
Mwa ik weet niet of je haar een "achterbakse slet" zou kunnen noemen. Waarschijnlijk was dat meisje niet van plan verliefd op hem te worden en is dat gewoon gebeurd.. waarschijnlijk is ze ook wel naïef en gevoelig voor aandacht, maar ze zal het denk ik niet gedaan hebben om de TS te pesten ofzo.
Ik denk ook eerder dat ze het niet verteld heeft omdat ze niet wist hoe ze het moest brengen ofzo.. Als ze echt gemeen was geweest had ze het erin gewreven. MAAR natuurlijk, een goede vriendschap is gebaseerd op goed vertrouwen en dus had ze het moeten vertellen, alleen zijn dat soort dingen niet simpel enn... Ik weet niet, ik zou ook wel wat afstand willen en vooral geen verhalen over die relatie willen horen, maar toch niet die vriendschap met een familielid opgeven voor dit.. Ik vind echter wel dat je een verklaring verdient van dat meisje, als ze dan plots heel kortaf begint te doen zou ik wel andere conclusies trekken alleen.
Oud 15-05-2006, 16:24
Vice
Vice is offline
Citaat:
Myuki schreef op 11-05-2006 @ 20:31 :
Ik zou niet gaan zeiken, ik wil niks te maken hebben met zo'n soort associale lui.
Inderdaad, omdat soort idiote dingen neem ik niet een de moeite om te gaan zeiken.
Oud 15-05-2006, 23:28
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
daqueen schreef op 11-05-2006 @ 10:02 :
Een jaar geleden ontmoette ik een jongen (D). Ik vond het geweldig met hem. We hadden een hele leuke tijd. Jammer genoeg woonde hij ver weg, daardoor kregen we vaak ruzies via msn. Ik wou helemaal voor hem gaan, helaas dacht hij daar toen anders over.
Na een paar maanden zocht hij weer contact met me. En omdat ik hem superleuk vond ben ik erop ingegaan. Ik had echter ook al een andere jongen (S) ontmoet die ik leuk vond. Maar ik wou toch liever voor (D) gaan. D had echter weinig tijd, hij wou me maar eens per maand, of eens per 2 weken zien. Dat vond ik een beetje weinig. We kregen daar ruzie over en ook om dat ik met S om ging in die tijd. Ik had er veel verdriet van. In die tijd praatte ik veel met mijn nichtje over de situatie met D en S. Zij was het erover eens dat ik voor D moest gaan en ze vroeg of ze zijn email mocht, wellicht kon ze helpen. Ik had zijn email gegeven en zij voegde hem toe aan msn. Toen kwam het tot het punt dat hij geen contact meer met me wou. Het zou ons teveel pijn doen om te blijven aantrekken, afstoten. Ik had het er erg moeilijk mee en veel verdriet van. Maar omdat hij in het begin van het jaar zo lullig had gedaan had ik er toch vrede mee. Ik ging ondertussen veel meer met S om en begon het steeds leuker te vinden met hem. Ik besloot dan toch voor hem te gaan, ook al zat ver in mn achterhoofd nog de gedachte aan D.
Ik vroeg in die tijd mijn nichtje of ze tegen D wou zeggen of hij nog wou praten. Ze vroeg dat en hij wou niet meer. Ik zei toen tegen mijn nichtje dat het beter was als zij D uit haar contactlijst gooide. Omdat ik nog steeds erg veel verdriet van hem had en er niet steeds mee geconfronteerd wilde worden dat ze nog steeds met hem praatte. Ze wilde hem niet uit de msn lijst gooide, want 'ze had het zo gezellig met hem'. Ze zei dat ze mij nooit met hem zou confronteren. Ik heb toen gezegd dat ik het echt niet aan zou kunnen als ze hem zou ontmoeten, zij zei dat dat niet zou gebeuren, het bleef gezellig bij msn.
Nu een aantal maanden later had zij iets over D in haar naam. Ik ben er toen via via achter gekomen dat ze naar hem toe is gegaan voor 2 dagen. En ze moest er 3 uur heen en 3 uur terug voor reizen. Ik was kapot toen ik het hoorde, begon helemaal te trillen. En het gaat me niet om die jongen, maar om mn nichtje, Vind het echt een klotestreek van haar. Ik bedoel al die dingen die ze beloofd heeft en dan doet ze het toch. En er is toch nog altijd de ex regel, dat je niet iets neemt met de ex van een vriend of vriendin van je. M'n nichtje en ik waren zo close als vriendinnen. En we hebben er nadat ik geen contact meer had met D vaak over gepraat dat ik het zo moeilijk vond geen contact meer met hem had. En nu is ze gewoon zo ver gaan reizen terwijl ze hem nog nooit had gezien en ze weet wat het voor mij betekent.
We hadden die dag ook afgesproken maar ze kwam met een smoesje dat ze niet kon. Terwijl ze dus ondertussen naar hem toe is geweest. Dezelfde date als ik destijds heb gehad, bij hem gelogeerd enz. Precies hetzelfde als met mij.
Ik heb mijn nichtje gister een paar x proberen te bellen en smsjes gestuurd maar ze reageert niet.
We hebben volgende week een afspraak, maarik ben van plan om die maar af te zeggen. En h aar voorlopig proberen te negeren, dus niet naar familiefeestjes gaan enzo.
Nu vraag ik me af zijn jullie het met me eens dat het een klotestreek is van haar? Of reageer ik te overdreven?
Ik vind toch dat je erg overdrijft. Jij hebt je tijd met die meneer D gehad. Praktisch ging dat moeilijk, jullie woonden ver uit elkaar, eerst wilde hij vooral niet te veel contact met je (en maakten jullie lekker ruzie op msn), en daarna wilde hij al helemaal geen contact meer met je. Zo heb ik het in elk geval begrepen. Jammer, dan is er voor jullie geen kans om een relatie te hebben.

En ook al heeft je nicht die kerel via jou leren ken, dan nog is ze helemaal geen uitleg aan jou verschuldigd. Integendeel, in haar geval zou ik jou ook zoveel mogelijk buiten het verhaal houden, omdat je er zelf te emotioneel betrokken bij bent, en zelf het hele gebeuren nog niet hebt kunnen afsluiten. Dat is trouwens een vaststelling, en geen verwijt.

Zo'n ex-regel bestaat trouwens helemaal niet. Ik zou niet weten waarom een vriend van mij geen relatie met een ex van mij zou mogen beginnen, of omgekeerd. Ik heb de indruk dat die ex-regel vooral gebruikt wordt door mensen die zich in zelfmedelijden willen wentelen.

Volgens mij is de voornaamste reden dat je nicht met die naamloze kerel afspreekt, dat ze zelf een leuke tijd met hem wil. Gewoon voor 2 dagen? Of willen ze iets serieus? Jammer dat je haar dat niet gunt.

Maar blijkbaar is het ondertussen ook alweer allemaal opgelost. Veel drama voor niks, lijkt me dan.
Oud 17-05-2006, 08:11
WolterB
WolterB is offline
Jij en D is verleden tijd.
Jouw nichtje vind, of nu t is opgelost (op welke manier precies eigenlijk?) vond, he daarna leuk. En als jij en D niets meer met elkaar hebben is jouw nichtje vrij om hem leuk te vinden en dat te vertellen. Het is niet het netste wat je kan doen, maar je ziet het vaker gebeuren.

Wat je kan doen is het accepteren, meer niet.
Oud 17-05-2006, 09:25
Kali
Kali is offline
Ik zit/zat ongeveer in dezelfde situatie als jij ...
Ik weet ook niet welk advies ik je kan geven, aangezien ik het zelf niet weet wat te doen ...
Met dat verschil dat ik contact heb met men nichtje en die vriend en ze beiden liegen tegen me ...
Reageren

Regels voor berichten