Citaat:
daqueen schreef op 11-05-2006 @ 10:02 :
Een jaar geleden ontmoette ik een jongen (D). Ik vond het geweldig met hem. We hadden een hele leuke tijd. Jammer genoeg woonde hij ver weg, daardoor kregen we vaak ruzies via msn. Ik wou helemaal voor hem gaan, helaas dacht hij daar toen anders over.
Na een paar maanden zocht hij weer contact met me. En omdat ik hem superleuk vond ben ik erop ingegaan. Ik had echter ook al een andere jongen (S) ontmoet die ik leuk vond. Maar ik wou toch liever voor (D) gaan. D had echter weinig tijd, hij wou me maar eens per maand, of eens per 2 weken zien. Dat vond ik een beetje weinig. We kregen daar ruzie over en ook om dat ik met S om ging in die tijd. Ik had er veel verdriet van. In die tijd praatte ik veel met mijn nichtje over de situatie met D en S. Zij was het erover eens dat ik voor D moest gaan en ze vroeg of ze zijn email mocht, wellicht kon ze helpen. Ik had zijn email gegeven en zij voegde hem toe aan msn. Toen kwam het tot het punt dat hij geen contact meer met me wou. Het zou ons teveel pijn doen om te blijven aantrekken, afstoten. Ik had het er erg moeilijk mee en veel verdriet van. Maar omdat hij in het begin van het jaar zo lullig had gedaan had ik er toch vrede mee. Ik ging ondertussen veel meer met S om en begon het steeds leuker te vinden met hem. Ik besloot dan toch voor hem te gaan, ook al zat ver in mn achterhoofd nog de gedachte aan D.
Ik vroeg in die tijd mijn nichtje of ze tegen D wou zeggen of hij nog wou praten. Ze vroeg dat en hij wou niet meer. Ik zei toen tegen mijn nichtje dat het beter was als zij D uit haar contactlijst gooide. Omdat ik nog steeds erg veel verdriet van hem had en er niet steeds mee geconfronteerd wilde worden dat ze nog steeds met hem praatte. Ze wilde hem niet uit de msn lijst gooide, want 'ze had het zo gezellig met hem'. Ze zei dat ze mij nooit met hem zou confronteren. Ik heb toen gezegd dat ik het echt niet aan zou kunnen als ze hem zou ontmoeten, zij zei dat dat niet zou gebeuren, het bleef gezellig bij msn.
Nu een aantal maanden later had zij iets over D in haar naam. Ik ben er toen via via achter gekomen dat ze naar hem toe is gegaan voor 2 dagen. En ze moest er 3 uur heen en 3 uur terug voor reizen. Ik was kapot toen ik het hoorde, begon helemaal te trillen. En het gaat me niet om die jongen, maar om mn nichtje, Vind het echt een klotestreek van haar. Ik bedoel al die dingen die ze beloofd heeft en dan doet ze het toch. En er is toch nog altijd de ex regel, dat je niet iets neemt met de ex van een vriend of vriendin van je. M'n nichtje en ik waren zo close als vriendinnen. En we hebben er nadat ik geen contact meer had met D vaak over gepraat dat ik het zo moeilijk vond geen contact meer met hem had. En nu is ze gewoon zo ver gaan reizen terwijl ze hem nog nooit had gezien en ze weet wat het voor mij betekent.
We hadden die dag ook afgesproken maar ze kwam met een smoesje dat ze niet kon. Terwijl ze dus ondertussen naar hem toe is geweest. Dezelfde date als ik destijds heb gehad, bij hem gelogeerd enz. Precies hetzelfde als met mij.
Ik heb mijn nichtje gister een paar x proberen te bellen en smsjes gestuurd maar ze reageert niet.
We hebben volgende week een afspraak, maarik ben van plan om die maar af te zeggen. En h aar voorlopig proberen te negeren, dus niet naar familiefeestjes gaan enzo.
Nu vraag ik me af zijn jullie het met me eens dat het een klotestreek is van haar? Of reageer ik te overdreven?
|
Ik vind toch dat je erg overdrijft. Jij hebt je tijd met die meneer D gehad. Praktisch ging dat moeilijk, jullie woonden ver uit elkaar, eerst wilde hij vooral niet te veel contact met je (en maakten jullie lekker ruzie op msn), en daarna wilde hij al helemaal geen contact meer met je. Zo heb ik het in elk geval begrepen. Jammer, dan is er voor jullie geen kans om een relatie te hebben.
En ook al heeft je nicht die kerel via jou leren ken, dan nog is ze helemaal geen uitleg aan jou verschuldigd. Integendeel, in haar geval zou ik jou ook zoveel mogelijk buiten het verhaal houden, omdat je er zelf te emotioneel betrokken bij bent, en zelf het hele gebeuren nog niet hebt kunnen afsluiten. Dat is trouwens een vaststelling, en geen verwijt.
Zo'n ex-regel bestaat trouwens helemaal niet. Ik zou niet weten waarom een vriend van mij geen relatie met een ex van mij zou mogen beginnen, of omgekeerd. Ik heb de indruk dat die ex-regel vooral gebruikt wordt door mensen die zich in zelfmedelijden willen wentelen.
Volgens mij is de voornaamste reden dat je nicht met die naamloze kerel afspreekt, dat ze zelf een leuke tijd met hem wil. Gewoon voor 2 dagen? Of willen ze iets serieus? Jammer dat je haar dat niet gunt.
Maar blijkbaar is het ondertussen ook alweer allemaal opgelost. Veel drama voor niks, lijkt me dan.