Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2006, 11:20
lob#2
lob#2 is offline
Hoi!
Sinds 4 maanden heb ik een vriend L., waar ik echt een hele leuke tijd mee heb en me echt gelukkig maakt.
Voor L. had ik een andere vriend R. In het begin was ik gelukkig met hem, maar na een periode bleek dat hij heel anders was dan dat ik dacht. Omdat ik niets meer voor hem voelde, ging het over.
Kort daarna kreeg ik met L. Ik was al een beetje verliefd op hem toen ik nog met R. ging.
Maar nu is het elke keer zo dat als ik aan hem denk, de naam van R. mn hoofd binnen schiet. Terwijl ik 100 % met zekerheid kan zeggen dat ik niets meer voor R. voel. Ik ben echt heel bij met mijn huidige vriend, en dat dit steeds gebeurd beschouw ik als iets fouts en ik voel me dus ook schuldig.
Wat kan dit zijn, waarom gebeurd dit steeds?
Oud 07-06-2006, 11:24
Verwijderd
Hmm. Ze zijn allebei een vriendje of een vriendje geweest, dus dat de associatie eens voorkomt is niet zo vreemd. En als je na 1 keer zo'n associatie steeds gaat denken 'Mmm L... oooh nu mag ik niet aan R denken!' dan doe je het dus steeds toch.
Niet schuldig over voelen, het heeft niets te betekenen en straks is het niet eens leuk meer om aan L te denken omdat je je dan bij voorbaat al schuldig voelt
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 11:33
Verwijderd
Ik zal je het nog leuker vertellen. In het begin van de relatie met mijn ex, noemde ik hem in mijn hoofd heel vaak naar mijn hond. Associaties zijn zo gemaakt (bij mij was het vooral de link van 'lief'). Je leert het wel af
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 11:47
fractuur
fractuur is offline
@ Cytherea

Verder: ach, kan gebeuren. In het begin had ik ook iets heel erg fouts, namelijk dat ik even moest nadenken hoe mijn vriend ook alweer heette. Het ging om een paar seconden, maar toch. Mijn hoofd liep destijds om; ik had het vreselijk druk en emotioneel was het een redelijk zware tijd. Kan gebeuren.. Het is nu over, en dat zal bij jou ook wel goed komen. Je moet nog even wennen, en daar is niets vreemds aan. Veel plezier nog!
Oud 07-06-2006, 12:09
Verwijderd
Zolang je hem maar niet naar je ex noemt tijdens de seks zie ik geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 17:58
Verwijderd
Mijn ex noemde me echt heel vaak: "Jochem! Pepijn! Ertur!" en dan sloeg ze zichzelf voor haar hoofd.

Maar dan bij Ertur mijn echte naam natuurlijk Ze deed dat gelukkig niet tijdens intieme momenten maar alleen gewoon als ze bijvoorbeeld hulp nodig had bij het koken ofzo .

Die Jochem was haar beste vriend, die Pepijn haar broer. Ik denk dat het idd de associatie met lieve mensen ofzoiets is.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 18:02
Nienna*
Nienna* is offline
Ik heb dat ook lang gehad, maar dat was ook omdat de naam van mijn (inmiddels allebei...) exen allebei met dezelfde letter beginnen. Heel normaal lijkt me, want ze zijn toch allebei je vriend of je vriend geweest. De associatie is zo gemaakt en bovendien had je vrij snel met je nieuwe vriend, dus ik vind het helemaal niet vreemd.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 18:30
Verwijderd
ooh ik heb een keer mijn exvriend gebeld toen ik mijn vriend wou bellen de eerste 7 cijfers van de telefonnummers zijn ook hetzelfde.

En mijn vader noemt mij altijd eerst bij de naam van m'n moeder, dan bij de naam van m'n zus, en dan pas bij m'n eigen naam.

Om nog maar wat voorbeelden te geven.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 18:54
Roosje
Roosje is offline
Mijn papa gaat altijd het hele rijtje van mijn broertjes en zusjes langs voor hij eindelijk bij mij uitkomt. Ook lachen. En een vriendin van me noemt mijn vriendje nog steeds bij de naam van mijn vorige vriendje, maar dat komt doordat hun namen maar één letter schelen.

Ergo: maak je er niet druk om, het slijt heus wel.
Oud 07-06-2006, 19:11
duivelaartje
duivelaartje is offline
Mijn ouders zijn, ondanks ons gezinnetjes die bestaat uit drie personen, steeds kwijt wie wie is. Zo ben ik vaak m'n moeder of m'n vader. Best gek.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 20:59
Estar
Estar is offline
Volgens mij is dat gewoon gewennig en omdat je verliefd werd op je vriend toen je met je ex had dat je dat onbewust nog een beetje koppelt.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 11:15
Nyawa
Citaat:
duivelaartje schreef op 07-06-2006 @ 20:11 :
Mijn ouders zijn, ondanks ons gezinnetjes die bestaat uit drie personen, steeds kwijt wie wie is. Zo ben ik vaak m'n moeder of m'n vader. Best gek.
Hé ja, herkenbaar .

Nee, ik zou me er niet zo druk om maken. Gewoon een onbewuste koppeling die je vanzelf wel afleert.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 14:12
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 07-06-2006 @ 20:11 :
Who's your daddy
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten