Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2006, 19:23
luchtballon
luchtballon is offline
Wat doe jij als je iemand leuk vindt?
Leer je diegene eerst beter kennen voordat je een move maakt? Laat je hem/haar naar jou toe komen en wacht je zelf af? Versier je mensen en merk je later wel hoe ze zijn? Zeg je het real life, mail je, sms je, schrijf je een brief? Ben je direct of subtiel? Vraag je via andere mensen informatie?

Vertel, vertel

Ohja, natuurlijk weet ik niet wat ik moet doen in een situatie en wil ik weten wat andere mensen doen Tot nu toe heb ik zelf nog niet zoveel ondernomen omdat ik zelf versierd werd . Maar ik maak altijd veel oogcontact en gewoon praten natuurlijk, en ik vind het leuker als ik iemand nog niet door en door ken, maar dan weet ik ook niet hoe diegene over me denkt en durf ik verder niks te doen.
Oud 02-07-2006, 19:28
Estar
Estar is offline
Ik heb zelf ook niks ondernomen
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 19:31
Toet0r
Toet0r is offline
Ik word sowieso niet verliefd als ik niet weet hoe iemand is, eerst wil ik iemand leren kennen, dan weet ik of het was is. Als ik iemand leuk vind laat ik dat wel weten aan diegene maar hij moet de eerste move maken, dat durf ik dan weer niet.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 19:35
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik onderneem niet veel. Maar als ik zie dat iemand wel iets onderneemt en ik doorheb dat diegene me leuk vindt ben ik ineens erg geïnteresseerd.
Oud 02-07-2006, 19:40
JaJ
JaJ is offline
Jammer dat ik hier niet echt betrouwbaar op kan antwoorden. De laatste keer dat ik iemand leuk vond, was ik waarschijnlijk een beetje veel te direct. Eigenlijk heb ik toen gewoon gezorgd dat ik veel bij haar in de buurt was, en het toen maar gewoon geponeerd: ik vind je leuk. Was je ook doet, TS, doe het niet noodzakelijk op die manier, want het hoefd totaal niet te werken. In mijn geval duurde het nog drie jaar voordat het eindelijk iets werd. (jeuj )
Oud 02-07-2006, 19:42
Verwijderd
Ik kijk tot op zekere hoogte de kat uit de boom. Als ik redelijk zeker van mijn zaak ben dan ga ik gewoon op mijn doel af.

Laatst gewijzigd op 02-07-2006 om 19:45.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 19:43
Mephisto
Mephisto is offline
ik ben actief en direct
Oud 02-07-2006, 20:36
Roos
Roos is offline
Ik hou van flirten, dus ik ben gewoon mijzelf in zo'n situatie
Oud 02-07-2006, 23:52
vedetje
vedetje is offline
hangt af van welke persoon het is die ik leuk vind...

is het iemand die enorm zelfzeker is, en heel overduidelijk actie aan het ondernemen is, dan ga ik het die erg moeilijk maken (dan heb ik altijd het gevoel van dat ik maar 'één van de zovele ben' en dat als het bij mij niet pakt, dat ie dan wel een andere vindt. Dus ja, dan moet ik hem wel eerst wat beter leren kennen

1 keer was het liefde op het eerste gezicht, het klinkt echt heel erg cliché, maar jah, het was wel zo, zowel voor mij als voor hem was het vanaf onze eerste ontmoeting duidelijk dat er een vonk was, en bij hem werden de stappen eigenlijk heel evenredig genomen, evenveel iniciatief van beide kanten...

als ik iets onderneem is het alleen maar 'real life', ik hou niet van sms, e-mail,... dat is goed om iets af te spreken, of er moet een enorme afstand tussen zitten waardoor het bijna de enige manier is om contact te hebben (wat voor een liefdesrelatie zowiezo al een moeilijke start is),
en ik ben wel meer aan de sublieke aanpak, maar het probleem met jongens is dat sommige dat niet echt door hebben, en soms moet je direct zijn om duidelijk te maken dat je hen wel aardig vindt
Oud 03-07-2006, 00:22
Optima
Optima is offline
Tuurlijk onderneem ik actie! Soms iets te agressief en dat schrikt af, maar als ik iets wil, dan doe ik er ook de moeite voor om het te krijgen.

En voor sommige dingen, als seks, hoef je echt geen moeite te doen. Voor een vriendje of een langdurige relatie wel. Dat is op zich vermoeiender.

maar ja ACTIE!
Oud 03-07-2006, 08:03
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Optima schreef op 03-07-2006 @ 01:22 :
En voor sommige dingen, als seks, hoef je echt geen moeite te doen.
Dat is het handige van vrouw zijn
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 09:15
Al Murphy
Al Murphy is offline
Bij ieder meisje zijn er andere spelregels.

De één keer kruip ik in mijn schulp, stel ik me passief op, en laat ik met me flirten dat het niet meer schoon is om te zien.
De andere keer sla ik gewoon zelf aan het flirten. Is dat actie ondernemen?

Ik hou in elk geval niet van een te directe aanpak, ook al is het soms de enige manier om iemand iets duidelijk te maken. En dingen als "ik vind je leuk"... het klinkt niet uit mijn mond, of uit de mond van eender welke Belg, en ik zou er niet onmiddellijk een alternatief voor kunnen bedenken dat geen kotsneigingen opwekt.

Verder begin ik, als ik verliefd ben, tegen die persoon ook erg actief te stotteren, en de kans dat ik ofwél helemaal verlegen dichtklap ofwél in een spraakwaterval verander erg groot.

En meisjes die op zo'n moment ook zo onbeholpen en stuntelig zijn (maar alsjeblieft niet té verlegen) zijn véééél aantrekkelijker dan mensen van de directe aanpak.
Oud 03-07-2006, 10:55
Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
Als ik iemand leuk vind dan ga ik wel lichtelijk flirten en probeer dan op msn elkaar beter te leren kennen. Dan ook via sms en bellen en op een gegeven moment spreek je af. Als het tijdens die 'date' lekker loopt dan gaat de rest vanzelf, lijkt me. Je hoeft niet altijd te zeggen dat je elkaar leuk vind, soms is het gewoon zo duidelijk, en dan zijn woorden overbodig
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 10:59
snoopy
snoopy is offline
Ik ben over het algemeen niet te bang om actie te ondernemen. In mijn huidge relatie heeft m'n vriend het initiatief genomen, maar dat was vooral omdat ik te chagrijnig was om met wie dan ook een woord te wisselen
Oud 03-07-2006, 11:02
Experiment
Experiment is offline
Ik laat me koppelen

In een dappere bui, knoop ik een gesprekje aan
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 12:52
Magican
Magican is offline
Als ik een meisje leuk vind dan knuppel ik haar neer en sleep ik haar aan haar haren mee naar mijn grot.
Oud 03-07-2006, 14:37
Drez
Drez is offline
Citaat:
Magican schreef op 03-07-2006 @ 13:52 :
Als ik een meisje leuk vind dan knuppel ik haar neer en sleep ik haar aan haar haren mee naar mijn grot.
Jij kent de oude etiquette tenminste nog. Dat mag ik wel.
Oud 03-07-2006, 14:39
Lotte
Lotte is offline
Ik ben afwisselend passief en actief maar over het algemeen kan ik het wel waarderen als ik eerst aan iemand wen voordat er ook echt een soort van relatie ontstaat.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 15:06
Magican
Magican is offline
Citaat:
dReZ schreef op 03-07-2006 @ 15:37 :
Jij kent de oude etiquette tenminste nog. Dat mag ik wel.
Als je lange haren hebt (sleept makkelijker) mag je wel langs mijn grot lopen.
Oud 03-07-2006, 16:34
I C U
I C U is offline
Meestal bouwt zoiets zich op. Je hebt interesse, je spreekt met elkaar (via msn, sms, in 't eggie) en dan zie je 't vanzelf. Verder heb ik niet echt de indruk dat ik actie onderneem of dat die ander dat doet, het gebeurt gewoon. Of niet.

Maar goed, op zich heb ik weinig ervaring met relaties en dergelijke, dus ach.
Oud 03-07-2006, 18:24
Vice
Vice is offline
Meisjes lijken me altijd raar aan als ik probeer te flirten.
Oud 03-07-2006, 18:57
Iveauh
Iveauh is offline
meisjes die voor mij in aanraking komen voor een relatie leer ik niet kennen via MSN, en ook niet door echt te flirten.
Maar gewoon de *klik* dat het gewoon vertrouwt voelt, en je gewoon lekker aan het praten kletsens sjansen bent, gewoon het spelletje.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 19:06
Dzjun
Dzjun is offline
ik onderneem wel actie door iemand toe te voegen op msn ofzo als ik diegene leuk vind en door met hem af te spreken. Maar ik ben eigenlijk best verlegen en zal dus niet zo snel duidelijk zeggen dat ik iemand leuk vind. Maar gelukkig had mijn huidige vriendje dat wel door en begon hij er zelf over ..
Oud 03-07-2006, 23:28
Shock
Shock is offline
Wat heet 'leuk vinden'? Ik zie niet zo 1-2-3 dat ik met iemand een relatie wil, maar als iemand me gewoon leuk en aardig lijkt ga ik gerust een praatje maken. De rest komt dan vanzelf wel, of niet
Oud 03-07-2006, 23:32
Verwijderd
De laatste keer heb ik iets gezegd van 'maar ik hou gewoon van je en ik wil of het weer proberen, of je gewoon weer helemaal niet zien'.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2006, 23:39
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Nou, ik ben dus zoiemand die niks durft te doen en afwacht.
Toen ik voor de eerste keer een crush op iemand had durfde ik amper met die persoon te praten, en dat helpt ook niet echt.
De 1e keer echt verliefd/relatie was omdat hij probeerde mijn aandacht te krijgen en me ineens een liefdsesverklaring stuurde, en nu dat over is ben ik weer terug bij het kat uit de boom kijken totdat ik er zelf gek van word. Gelukkig kan ik deze keer wel met de bepaalde persoon praten, erg goed zelfs, maar hem mee uit vragen, of zelfs maar laten weten dat ik hem wel leuk vind...no way.
Ik ben veels te bang voor een afwijzing.

Laatst gewijzigd op 03-07-2006 om 23:43.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 10:24
Sennah
Sennah is offline
Ik flirt veel en graag. De eerste stappen onderneem ik dus zelf, maar de rest laat ik aan hen over
Oud 04-07-2006, 11:26
Vip3r
Vip3r is offline
Wat verstaan jullie dames onder flirten? Het komt nogal tè vaak voor dat jongens de hints niet snappen Ja, daar heb ik ook wel eens last van. Dus dames, verklaar u nader.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 11:32
Magican
Magican is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 04-07-2006 @ 12:26 :
Wat verstaan jullie dames onder flirten? Het komt nogal tè vaak voor dat jongens de hints niet snappen Ja, daar heb ik ook wel eens last van. Dus dames, verklaar u nader.
Wat hij zegt
Oud 04-07-2006, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Vip3r schreef op 04-07-2006 @ 12:26 :
Bepaalde manier van omgaan. Veel aanraken, kijken, lachen. Veel aandacht aan iemand geven, gewoon. Het is moeilijk uit te leggen, want het gaat vaak zo vanzelf.

Probleem is alleen dat je, als je iemand leuk vindt, nooit zeker weet of iemand nou met je flirt of niet. Je hoopt het, maar je kunt het niet meer goed zien juist omdat je het graag wilt.
Op die manier heb ik met de ex-ex ooit een volgende interactie op msn gehad, ongeveer dan:
Ik: *gooit steen naar hoofd*
Hij: *onderzoekt steen op verborgen liefdesverklaringen*
Ik: *verbrandt snel briefje met 'oh teddybeertje, ik hou zo veel van jou!'*

...en dan hadden we het allebei nog niet door
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 18:21
luchtballon
luchtballon is offline
Mja, maar als ik flirt (met morgans definitie) zonder dat ik verliefd ben dan gaat het ook makkelijk als ik daar zin in heb, maar als ik juist wel verliefd ben, ben ik bang voor een afwijzing
Oud 04-07-2006, 18:34
Barones
Barones is offline
ik durf niet goed te versieren, dus ik laat liever jongens op mij afstappen
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 19:32
Paddenstoel
Paddenstoel is offline
Citaat:
Barones schreef op 04-07-2006 @ 19:34 :
ik durf niet goed te versieren, dus ik laat liever jongens op mij afstappen
jij en 99% van alle andere meisjes
Oud 04-07-2006, 19:40
dark princess
dark princess is offline
als ik verliefd ben, dan vertel ik dat altijd gewoon...meestal via sms of msn, maar ook wel gewoon zo face to face. Meestal is dan het gevoel bij mij al weer weg, als ik het kwijt ben aan diegene

heel soms heb ik het gevoel dan nog wel, maar dan gaat het verloren bij de eerste zoen...

ik uiterst uitzonderlijk geval houd ik het gevoel (zeg maar zo'n 1 keer in de 20 jaar ofzo...)
Oud 04-07-2006, 19:56
Dubbeleendje*
Dubbeleendje* is offline
Als ik iemand heel leuk vind, dan zeg ik het gewoon ... Heb het al via allerlei manieren gezegd, via sms, telefoon, msn, brief, mail, ook gewoon in het echt enzo..

En verder flirt ik er wat op los als ik iemand zie zitten, en geef allerlei subtiele hindjes..

Maar ik hou er ook van als iemand actie naar mij onderneemt, bijvoorbeeld door een date proberen te regelen ofzo ..

Ik ben uiteindelijk niet het afwachtende persoontje, maar onderneem zelf
Oud 04-07-2006, 20:24
lp-girl
lp-girl is offline
Ik ga nooit zelf op de jongen afstappen maar ik zal wel oogcontact proberen te maken en hem laten merken dat ik het wel wil.
Maar voor de eerste stap ben ik toch nog te onzeker, ik wil eerst weten dat hij het ook wel zou willen want ik ben te bang voor afgewezen te worden
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 23:47
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Roos schreef op 02-07-2006 @ 21:36 :
Ik hou van flirten, dus ik ben gewoon mijzelf in zo'n situatie
Ditte. Ik ben behoorlijk spontaan, dus ik stap meestal op mensen af. Ook op leuke jongens.
Oud 05-07-2006, 09:25
Verwijderd
Ik doe niks en wacht tot ze op mij afkomen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 11:04
Magican
Magican is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-07-2006 @ 10:25 :
Ik doe niks en wacht tot ze op mij afkomen.
Hoe lang wacht je al?
Oud 05-07-2006, 11:39
Qamra
Qamra is offline
Altijd handig om ervoor te zorgen dat iemand bij je in de schuld staat en dan een etentje suggereren Zo ben ik aan mijn aanstaande date gekomen
Oud 05-07-2006, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 05-07-2006 @ 12:04 :
Hoe lang wacht je al?
Ik heb een vriendin. Een leuke zelfs.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 13:34
Vice
Vice is offline
Het leven is ook niet eerlijk.
Oud 05-07-2006, 13:36
gurl19
gurl19 is offline
Alleen eigenlijk als ik uitga. Daar stap ik wel op een onbekende jongen afstappen. Ik houd ook wel van flirten
Maar ergens anders eigenlijk nooit.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 14:38
polysix
polysix is offline
Meestal durf ik niets, en stap ik er toch voorzichtig op af en zeg ik iets stoms. Wordt het goed opgevat dan komt er vanzelf wel een gesprek uiot voort, vat ze het niet goed op dan vind ik mijzelf de rest van de avond zielig en vlucht ik om bier te halen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 00:55
pvt. stengo
pvt. stengo is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 04-07-2006 @ 00:39 :
Nou, ik ben dus zoiemand die niks durft te doen en afwacht.
Toen ik voor de eerste keer een crush op iemand had durfde ik amper met die persoon te praten, en dat helpt ook niet echt.
De 1e keer echt verliefd/relatie was omdat hij probeerde mijn aandacht te krijgen en me ineens een liefdsesverklaring stuurde, en nu dat over is ben ik weer terug bij het kat uit de boom kijken totdat ik er zelf gek van word. Gelukkig kan ik deze keer wel met de bepaalde persoon praten, erg goed zelfs, maar hem mee uit vragen, of zelfs maar laten weten dat ik hem wel leuk vind...no way.
Ik ben veels te bang voor een afwijzing.
heb dat probleem ook

enigste uitzondering kan op een fuif zijn, ben ik opmerkelijk losser in de omgang, maar dan merk ik weer niet dat er daar een achter mij aanzat (verhalen achteraf)

Laatst gewijzigd op 15-07-2006 om 01:01.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 00:59
pvt. stengo
pvt. stengo is offline
Citaat:
polysix schreef op 05-07-2006 @ 15:38 :
Meestal durf ik niets, en stap ik er toch voorzichtig op af en zeg ik iets stoms. Wordt het goed opgevat dan komt er vanzelf wel een gesprek uiot voort, vat ze het niet goed op dan vind ik mijzelf de rest van de avond zielig en vlucht ik om bier te halen.
met als gevolg dat je je de volgende dag zelf nog ellendiger voelt
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 01:15
Jolt
Jolt is offline
Ik doe alles, maar alles mislukt
Oud 15-07-2006, 07:33
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Qamra schreef op 05-07-2006 @ 12:39 :
Altijd handig om ervoor te zorgen dat iemand bij je in de schuld staat en dan een etentje suggereren Zo ben ik aan mijn aanstaande date gekomen
Oh.. En ^^ werkt dus ook nog
Oud 16-07-2006, 09:55
woezel
woezel is offline
ik zou nu wel actie moeten ondernemen eigenlijk, maar ik durf niet. sociaal onhandig he.
Oud 16-07-2006, 10:08
WolterB
WolterB is offline
Wat doe jij als je iemand leuk vindt?
Dat probeer ik haar zo veel mogelijk te zien, leuke dingen afspreken met haar of evt. met andere mensen erbij

Leer je diegene eerst beter kennen voordat je een move maakt?
Hangt er vanaf. Als ik de eerste move maak, wacht ik wel een poosje, totdat ik haar beter ken. Als zij actie onderneemt, dan ligt het eraan of het gevoel bij mij goed is, voordat ik wat 'terug doe'.

Laat je hem/haar naar jou toe komen en wacht je zelf af?
Ik ben zelf vrij afwachtend, maar als ik iemand écht leuk vind, probeer ik toch via wat subtiele hints erachter te komen of zij mij ook leuk vindt (wat niet altijd even makkelijk gaat)

Versier je mensen en merk je later wel hoe ze zijn?
Nee, dat kan ik niet. ik moet eerst toch meer over iemand weten, voordat ik haar versier.

Zeg je het real life, mail je, sms je, schrijf je een brief?
In real life, is echt, zo kan je de reactie van de ander zien. Zitten zó veel nadelen aan andere communicatiemiddelen.

Ben je direct of subtiel?
Subtiel, soms té. Waardoor ik dingen niet duidelijk maak die ik wel probeer, of het duurt veel te lang voordat een hint aankomt. Hierdoor duurt het veel langer dan nodig kan zijn, maar t bouwt wel leuk een spanning op

Vraag je via andere mensen informatie?
Niet echt. Of het moet 'toevallig' ter sprake komen. Dan doe ik dat wel op een subtiele manier
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten