Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2006, 11:28
Anonimi
Anonimi is offline
Vorig jaar deed ik nog een studie, dit jaar ben ik gestopt om een zelfstudie te doen.

Echter, nu zie ik ineens op de bank dat ik toch weer studiefinanciering heb gekregen!!

Uh, hoe kan dit, en wat moet ik eraan doen? Wordt dit nou allemaal rente enzo? Mijn ovpas heb ik ook al ingeleverd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2006, 11:39
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Met de IB bellen natuurlijk!
Oud 02-10-2006, 12:23
T_ID
T_ID is offline
Fout in het systeem van de IB zoals er nog duizenden van zijn. Laat ze gewoon even weten dat ze onterecht het storten en je krijgt vanzelf te horen waar je het teveel betaalde terug moet storten.
Oud 02-10-2006, 14:16
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-10-2006 @ 13:23 :
Fout in het systeem van de IB zoals er nog duizenden van zijn. Laat ze gewoon even weten dat ze onterecht het storten en je krijgt vanzelf te horen waar je het teveel betaalde terug moet storten.
Terugbetalen anders komt de IB-G het naderhand vorderen met rente.
Oud 02-10-2006, 15:18
LB06
LB06 is offline
Citaat:
El Chupacabras schreef op 02-10-2006 @ 15:16 :
Dat is inderdaad het beste wat je kunt doen, maar eigenlijk vind ik het geen stijl geven. Zij maken een fout, waardoor jij moeite moet doen om die te herstellen, en als je dat verzuimt gaan ze nog rente eisen ook. Dat je dat bedrag terug moet betalen: akkoord. Maar met rente?

Volgens mij kun je best aanvoeren dat je die storting niet hebt opgemerkt, en dat je dat best terug wilt storten als inderdaad blijkt dat dat bedrag onterecht is overgemaakt, maar dat je daarvoor niet wilt betalen in de vorm van rente.

Afijn, dat kun je het beste alleen doen als je een rechtsbijstandverzekering hebt En tijd over.

Overigens, wat is er gebeurt met: "De bank heeft een fout gemaakt in uw voordeel. U ontvangt 20.000."
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 11:15
Anonimi
Anonimi is offline
Citaat:
LB06 schreef op 02-10-2006 @ 16:18 :
Dat is inderdaad het beste wat je kunt doen, maar eigenlijk vind ik het geen stijl geven. Zij maken een fout, waardoor jij moeite moet doen om die te herstellen, en als je dat verzuimt gaan ze nog rente eisen ook. Dat je dat bedrag terug moet betalen: akkoord. Maar met rente?

Volgens mij kun je best aanvoeren dat je die storting niet hebt opgemerkt, en dat je dat best terug wilt storten als inderdaad blijkt dat dat bedrag onterecht is overgemaakt, maar dat je daarvoor niet wilt betalen in de vorm van rente.

Afijn, dat kun je het beste alleen doen als je een rechtsbijstandverzekering hebt En tijd over.

Overigens, wat is er gebeurt met: "De bank heeft een fout gemaakt in uw voordeel. U ontvangt 20.000."
Dan hoop ik dat je het mag houden
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 11:30
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
El Chupacabras schreef op 02-10-2006 @ 15:16 :
Mwo, dan moet je het redelijk lang houden hoor. Het is niet jouw schuld dat ze dingen verkeerd overmaken.
Oud 03-10-2006, 12:40
Anonimi
Anonimi is offline
Citaat:
T_ID schreef op 03-10-2006 @ 12:30 :
Mwo, dan moet je het redelijk lang houden hoor. Het is niet jouw schuld dat ze dingen verkeerd overmaken.
Maar stel je zegt er niks van, kunnen zij er zeker achter komen? Want hun maken het ook fout over, dus hebben ze het wel door?

(en ja, ik heb al gebeld, en ik stort het terug Maar vroeg me eens af)
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 14:10
amor
amor is offline
Ze zullen het op een gegeven moment wel doorkrijgen. Misschien wel heel laat, pas 1 jaar daarna ofzo maar dan ben je alsnog verplicht het terug te betalen.
Ik heb in 2002 een keer 36 cent te veel studiefinanciering ontvangen. Zelfs dat moest ik in 2004 terug betalen. Omdat ik toen nog studiefinanciering had ging er dan 3keer 12 cent af. Echt triest was dat, want die brief met envelop koste hun 39 cent..Meer dan dat ik moest terug betalen dus
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 15:10
Hulk
Hulk is offline
ik krigj ook studiefinanciering onterecht.. ik had me opgegeven voor een studie maar op t laatste moment teruggetrokken..

komen ze daar onherroepelijk achter?
Oud 03-10-2006, 15:25
Anonimi
Anonimi is offline
Citaat:
Hulk schreef op 03-10-2006 @ 16:10 :
ik krigj ook studiefinanciering onterecht.. ik had me opgegeven voor een studie maar op t laatste moment teruggetrokken..

komen ze daar onherroepelijk achter?
Ja, dat vraag ik mij dus ook af. Want in principe is het a) hun fout en b) stel nou dat je er niks van zegt, kun je wel makkelijk goedkoop geld lenen. Want ik studeer nu niks en geld lenen kost mij nu dus meer rente.

Maar ik heb wel zelf al gebeld, veel te bang om in problems te komen haha.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 15:28
Estar
Estar is offline
Uiteindelijk zullen ze er wel achter komen want je moet een onderwijskaart invullen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 17:58
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Anonimi schreef op 03-10-2006 @ 13:40 :
Maar stel je zegt er niks van, kunnen zij er zeker achter komen? Want hun maken het ook fout over, dus hebben ze het wel door?
Afhankelijk van hoe achterlijk de afdeling administratie van de IB groep is duurt het een bepaalde tijd voor ze er achter komen. Recht op het geld krijg je er niet door. Zo was er een zaak van een vrouw die waarschijnlijk failliet gaat. Ze kreeg namelijk onterecht van een loterij een miljoen op haar rekening. Toen de loterij het terug kwam eisen was het geld al verbrast.

Hoe snel ze er achter komen kan ik niet beantwoorden. Dat ze er achter komen en dat je niet onterecht geld wilt houden zijn dingen die ik je kan verzekeren.
Oud 03-10-2006, 21:25
LB06
LB06 is offline
Beetje offtopic: ik heb vorig jaar van een Noor gehoord die even de rijkste man van de wereld was. Hij had door een foutje van een bank heel even een biljoen[NL] op z'n rekening gestort gekregen. Hij moest het echter gewoon terugbetalen
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 15:02
Ramble On
Ramble On is offline
Hadden ze bij mij ook gedaan vorig jaar, ik kreeg nog elke maand stufi ook al studeerde ik niet meer. Ik heb ongeveer tachtig keer gebeld en na driekwart jaar kreeg ik eindelijk een brief dat ik het bedrag terug kon storten. Op een spaarrekening zetten dan maar, zodat je het niet 'per ongeluk' uitgeeft
Oud 04-10-2006, 16:05
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
amor schreef op 03-10-2006 @ 15:10 :
Ze zullen het op een gegeven moment wel doorkrijgen. Misschien wel heel laat, pas 1 jaar daarna ofzo maar dan ben je alsnog verplicht het terug te betalen.
Ik heb in 2002 een keer 36 cent te veel studiefinanciering ontvangen. Zelfs dat moest ik in 2004 terug betalen. Omdat ik toen nog studiefinanciering had ging er dan 3keer 12 cent af. Echt triest was dat, want die brief met envelop koste hun 39 cent..Meer dan dat ik moest terug betalen dus
Ik heb eens 4 maanden lang 1 cent te weinig stufi gehad. Stuurden ze me ook een brief dat er bij mijn volgende maand stufi er 4 cent bij kwam.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten