Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2006, 21:36
Cleavon
Cleavon is offline
Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb sinds 24-9-2005 een Telfort abonnement. Toendertijd is het abbonement afgesloten voor 12 maanden. Ik vroeg me laatst af wanneer mijn abbonement zou eindigen zodat ik of kan overstappen naar een andere provider of een nieuw toestel uitzoeken met een vernieuwd abbonement van Telfort. Zoals nu blijkt zit ik dus al 3 maanden over die datum heen (24-9-2006).

Dit heeft bij mij een aantal vragen opgeroepen; zit ik nu vast aan een nieuw abbonement van 12 maanden? Kan ik nu alsnog een nieuw toestel kiezen en van abonnement veranderen binnen Telfort? Wat is de opzegtermijn van mijn al verlopen contract? Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2006, 21:57
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Nee, je hebt een abonnement van 12 maanden. Na die 12 maanden kun je gewoon 'kosteloos' opzeggen. De opzegtermijn varieert van 1 maand tot 3 maanden (vodafone).
Dus als je nu je abonnement opzegt heb je de kans dat je nog 3 maanden moet betalen (en dus ook nog 3 maanden je abonnement houdt)
Oud 30-11-2006, 08:48
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 29-11-2006 @ 22:57 :
Nee, je hebt een abonnement van 12 maanden. Na die 12 maanden kun je gewoon 'kosteloos' opzeggen. De opzegtermijn varieert van 1 maand tot 3 maanden (vodafone).
Dus als je nu je abonnement opzegt heb je de kans dat je nog 3 maanden moet betalen (en dus ook nog 3 maanden je abonnement houdt)
is er niet zoiets als stilzwijgende verlenging? (ik roep maar wat?)
dus dat je contract weer met 12 maanden verlengd wordt als je niet tijdig opzegt?

voor zekerheid kun je het beste met Telfort bellen (je hebt immers nog een telefoon) die kunnen je meer zekerheid geven dan wij hier. mocht je het niet eens zijn met hun verklaring, dan zijn hier altijd wel mensen die weten hoe je dat aan moet pakken. maar eerst even zekerheid bij Telfort halen.
Oud 30-11-2006, 10:01
Cleavon
Cleavon is offline
Ik dacht dus ook aan het stil zwijgend verlengen, maar je hebt inderdaad gelijk dat ik voor alle duidelijkheid beter met Telfort kan bellen. Ik dacht misschien hebben de mensen hier ervaring met zulk soort dingen en kan dat ogenschijnlijk zo worden opgelost.

Het is trouwens erg dom van mij dat ik totaal niet op het contract heb gelet want ik ben Telfort aardig zat.

In ieder geval hartelijk dank.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 10:06
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
ganralph schreef op 30-11-2006 @ 09:48 :
is er niet zoiets als stilzwijgende verlenging? (ik roep maar wat?)
dus dat je contract weer met 12 maanden verlengd wordt als je niet tijdig opzegt?

Ja, alleen wordt het niet met 12 maanden verlengd (dat mag volgens mij niet meer) maar gewoon per maand. Opzegtermijn bij telfort is 3 maanden.
Dit staat trouwens ook allemaal gewoon op de telfort site hoor.
Oud 30-11-2006, 22:23
Cleavon
Cleavon is offline
Voor degene die het interesseert.

Ik heb vandag met Telfort gebeld en uitgelegd wat er aan de hand was en zij vertelden mij dat mijn abonnement nu loopt tot 24-12-2006.

Dit omdat mijn originele abonnement liep tot 24-09-2006 en ik niets heb gedaan toen die datum verstreek is mijn contract automatisch met 3 maanden verlengd. Ik zou nu alsnog kunnen overstappen naar een ander abonnement binnen Telfort en als ik weg zou gaan bij Telfort kost me dat 3 maanden opzegtermijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten