Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2007, 15:15
DG
DG is offline
Is het mogelijk om je gebit helemaal "recht" te krijgen?
zoals zeg maar op dit plaatje: http://images.worldofstock.com/slides/PMO2532.jpg
Ik hoorde een keer dat ze bij geert wilders een stuk "neptand" tussen zijn spleetje tussen zijn voortanden hadden gezet.
(heb niks met Geert Wilders, maar het was de enige "BN'er" waarvan ik wist dat hij dit ook heeft gedaan)

Dus dat ze zeg maar je gebit. een beetje puntjes eraf slijpen ofzo, en op andere plaatsen een beetje aanvult zodat je een perfect gebit krijgt.

Is dit mogelijk? Zoja waar zou je dat kunnen laten doen, iemand ervaring ermee? etc etc.
Oud 11-03-2007, 15:33
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
DG schreef op 11-03-2007 @ 16:15 :
Is het mogelijk om je gebit helemaal "recht" te krijgen?
zoals zeg maar op dit plaatje: http://images.worldofstock.com/slides/PMO2532.jpg
Met fotoshop is het natuurlijk mogelijk, en met een kunstgebit. Daarnaast bestaat het 'perfecte gebit' niet.

Als je zoiets als dit wilt bereiken betekent dat kiezen trekken, jarenlang beugelen en dan inderdaad nog opvullen. Moet kunnen, duurt alleen lang en kost flink.
Oud 11-03-2007, 15:42
Verwijderd
Met een plaatjesbeugel kom je ook een heel end, en bijslijpen, en kunststukjes. Maar is dat het waard? Als een gebit niet enorm scheef en gekarteld is, is het toch niet zo dramatisch?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2007, 16:11
Stefanie
Stefanie is offline
Mijn tanden staan net zo recht als op het plaatje, alleen zo wit zijn ze nooit geweest.

Een beugel maakt je tanden ontzettend recht en bleken kun je doen met allerlei chemische goedjes.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2007, 16:26
Hartje
Hartje is offline
mijn tanden staan ook wel zo recht als op het plaatje en dat komt enkel door een beugel.
ik moet er trouwens niet aan denken ze zo wit te hebben, volgens mij geeft het licht in het donker.
Oud 11-03-2007, 16:47
DG
DG is offline
Bedankt voor jullie reacties allemaal, mijn tanden hoeven van mij niet zo wit hoor, het probleem is alleen dan mijn snijtanden scheef staan zeg maar , dus het lijken net vampiertanden, de rest van de tanden staan wel allemaal mooi, maar het ging mij er dus om of je dus met die snijtanden recht kan laten snijden in het ziekenhuis of beter een stukje ertussen kan laten zetten.
Oud 11-03-2007, 17:51
Zwoek
Zwoek is offline
@DG: Kun je volgens mij gewoon bij laten slijpen, dat had ik ook met een hoektand van mijn onderkaak.
Oud 11-03-2007, 18:00
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Morgan schreef op 11-03-2007 @ 16:42 :
Met een plaatjesbeugel kom je ook een heel end, en bijslijpen, en kunststukjes. Maar is dat het waard? Als een gebit niet enorm scheef en gekarteld is, is het toch niet zo dramatisch?
Oud 11-03-2007, 18:39
Muchacha
Muchacha is offline
Mijn tanden staan mooi recht maar ik krijg ze niet wit. Iemand tips? Keukenmiddeltjes?
Oud 11-03-2007, 19:04
Verwijderd
Als je hoektanden echt scheef zijn dan kunnen slotjes mischien helpen, als ze alleen een gekke vorm hebben dan kan de tandarts ze een beetje bijslijpen of er wat spul aan plakken (dat spul wordt dan hard en heeft dezelfde kleur als de rest van de tand).
Met citaat reageren
Oud 11-03-2007, 19:54
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 11-03-2007 @ 17:11 :
Mijn tanden staan net zo recht als op het plaatje, alleen zo wit zijn ze nooit geweest.
Zo wit als op dat plaatje vind ik ook gewoon ranzig, het ziet er zo chemisch uit
Oud 11-03-2007, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 11-03-2007 @ 20:04 :
Als je hoektanden echt scheef zijn dan kunnen slotjes mischien helpen, als ze alleen een gekke vorm hebben dan kan de tandarts ze een beetje bijslijpen of er wat spul aan plakken (dat spul wordt dan hard en heeft dezelfde kleur als de rest van de tand).
Maar om op deze leeftijd nog met slotjes te gaan lopen... mijn tandarts had ook wel wat handiger kunnen zijn en mij naar een orthodontist kunnen sturen toen ik 12 was i.p.v. het allemaal zelf te willen doen. Maar ik heb weinig zin om nu nog twee jaar met zo'n beugel te gaan lopen. Dan maar iets minder rechte tanden, hoor.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2007, 21:13
DvoorA
DvoorA is offline
mijn tanden staan ook zo recht, er is daar een oplossing genaamd beugel voor uitgevonden Is wel een tijdje lijden maar oke wie mooi wil zijn...
Verder kunnen je tanden nooit zo wit worden, misschien met een heel intensieve bleekmethode bij de tandarts maar dat is niet al te best voor je tandglazuur.
Over wegslijpen van puntjes enzo, ik had vroeger behoorlijk puntige vampierhoektanden, die heb ik wat ronder laten maken, moet je gewoon aan je tandarts vragen of die er een beetje vanaf wil slijpen, dit voelt wel gevoelig aan maar doet niet echt pijn en kost volgens mij ook niet veel geld (zou het wel even vragen voor de zekerheid of het vergoed wordt). Succes
Oud 11-03-2007, 22:40
luchtballon
luchtballon is offline
Van mij hoeft niet alles perfect. Waarom moeten alle gebitten er hetzelfde uitzien? Tuurlijk wil ik geen uberscheve tanden, en ik heb nu zelfs nog een beugel, maar zo recht hoeft het niet per se, en vampierhoektanden zijn best cool En spleetjes tussen tanden kunnen ook mooi zijn, gewoon iets eigens. Maargoed. daar gaat het topic natuurlijk weer niet over.
Oud 11-03-2007, 22:49
Verwijderd
Citaat:
luchtballon schreef op 11-03-2007 @ 23:40 :
Van mij hoeft niet alles perfect. Waarom moeten alle gebitten er hetzelfde uitzien? Tuurlijk wil ik geen uberscheve tanden, en ik heb nu zelfs nog een beugel, maar zo recht hoeft het niet per se, en vampierhoektanden zijn best cool En spleetjes tussen tanden kunnen ook mooi zijn, gewoon iets eigens. Maargoed. daar gaat het topic natuurlijk weer niet over.
Joh, ik heb ook eens een jongen leuk gevonden die tussen al z'n tanden een klein spleetje had, en dat viel me niet eens op tot iemand anders dat zei. En m'n vriendje heeft ook een paar tanden die iets voor andere langsstaan. Maar er zijn geloof ik ook wel mensen die dat soort dingen juist enorm erg vinden. Nja, boeie
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 11:00
Verwijderd
ja een niet-helemaal-perfect gebit is ook helemaal niet erg zo lang je er maar geen bruine tanden of enorme gaten tussen hebt zitten
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten