Diegenen die op een academie zitten of zij die op een andere manier teken/schilder lessen krijgen, krijgen er vast mee te maken. Stillevens. Voor mij een gruwelijke nachtmerrie, vooral omdat de leraren blijkbaar compleet geen inspiratie hebben als het dat betreft. Pompoenen, theeketels, bloemen en flessen, eigenlijk kan ik ze niet meer zien...
Vorig jaar op het einde van het jaar had één van de betere leraren besloten dat we eens iets anders moesten doen: het hele lokaal hing vol met reclamemateriaal. Niet dat de consumptiemaatschappij zo'n nieuw onderwerp is, maar het was wel een hele verademing. We mochten zelfs zelf iets in elkaar knutselen en ik had iets gemaakt met sigaretten, asbak, blikjes en pillen ^^. Dat vond ik leuk om te doen en eigenlijk zouden ze ons veel vaker aan het werk moeten zetten om zelf iets op te stellen.
Maar hoe zit het bij jullie op school, ben jij die stillevens ook zo beu, vind je het net leuk, zijn ze origineel, mag je ze zelf in elkaar steken?
En post meteen ook wat afbeeldingen
2 jaar geleden: pompoenen in bister
2 jaar geleden: stilleven in gewassen pastel
vorig jaar: dozen in bister en houtskool
vorig jaar: cilinders in olieverf 1
vorig jaar: cilinders in olieverf 2
Van die met de sigaretten heb ik nog geen foto, evenmin van de stillevens van dit jaar.