Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2002, 11:43
Verwijderd
Ik drink echt heel erg veel cola (héél veel) en ik weet/heb gehoord dat het heel slecht is. Het schijnt nogal slecht voor je tanden te zijn bijvoorbeeld. Zijn er nog meer dingen waar het slecht voor is? Je lever ofzo? Kan het effecten als hoofdpijn hebben?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 11:49
Verwijderd
Het is inderdaad slecht voor je tanden.

Voor de rest heb ik er nog geen bijwerkingen van gehad .. behalve dat ik soms een beetje hyper was (kan niet zo goed tegen cafeine vrees ik).

Ben er btw mee gestopt nu, voornamelijk vanwege mijn gebit.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 11:50
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Evergreen schreef:
Ik drink echt heel erg veel cola (héél veel) en ik weet/heb gehoord dat het heel slecht is. Het schijnt nogal slecht voor je tanden te zijn bijvoorbeeld. Zijn er nog meer dingen waar het slecht voor is? Je lever ofzo? Kan het effecten als hoofdpijn hebben?
Afkickverschijnselen van caffeine zijn onder andere hoofdpijn.

Cola is ook niet goed als je een maagzweer hebt. Het is sowieso niet zo goed voor je maag. Stop maar eens een biefstuk in cola en zie wat er gebeurt......
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 13:03
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Het is inderdaad slecht voor je tanden.

Zou dat niet eerder de schuld zijn van de grote hoeveelheid suiker die er in cola zit? Denk 't wel. Indirect dan de schuld van de cola, maar als je 7up of wat dan ook zou drinken zou het ook slecht zijn voor je tanden.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 13:58
Vice
Vice is offline
Cola is slecht,omdat het een lage zuurgraad (2pH) heeft. Om het niet zuur te laten smaken doen ze er extra veel suiker in.
Volgens is dit niet bij 7up
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef:
Cola is slecht,omdat het een lage zuurgraad (2pH) heeft. Om het niet zuur te laten smaken doen ze er extra veel suiker in.
en cola-light dan?
want daar is niet zo veel suiker bij gedaan, maar t is ook echt niet zuur
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 14:08
Verwijderd
Citaat:
vleermuissie schreef:

en cola-light dan?
want daar is niet zo veel suiker bij gedaan, maar t is ook echt niet zuur
Zoetstof?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef:
Is citroen, grapefruit, limoen, ed dan ook slecht voor je?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:

Zoetstof?
en is dat ook slecht voor je tanden?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 14:12
Verwijderd
Citaat:
vleermuissie schreef:

en is dat ook slecht voor je tanden?
Minder, geloof ik, maar echt gezond is het niet voor je (in het algemeen). Teveel zoetstof kan ziektes veroorzaken en het werkt laxerend.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:

Minder, geloof ik, maar echt gezond is het niet voor je (in het algemeen). Teveel zoetstof kan ziektes veroorzaken en het werkt laxerend.
owja, nou oke, das nog een reden meer voor mij om toch weer meer water te drinken, ipv cola-light
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef:
Heb wel eens gehoord dat er in één longdrinkglas cola wel 7 suikerklontjes zitten.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 16:53
niem
niem is offline
Drink je veel cola (light)? Dan kun je beter variëren met andere frisdranken. De in cola aanwezige cafeïne zou volgens een Brits onderzoek de calcium in je botten aantasten waardoor je wekere botten overhoudt en meer risico loopt op breuken. Volgens een Engelse diëtiste treedt er al schade op als je 4 blikjes cola per dag drinkt.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 17:19
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Is citroen, grapefruit, limoen, ed dan ook slecht voor je?
Ze bevatten weliswaar citroenzuur, maar het is in ieder geval niet slecht voor je als je het eet. Het is overigens ook zo dat aan veel colasoorten fosforzuur is toegevoegd, wat het zure karakter van de cola verklaart. Het is ook het zuur dat slecht is voor je tanden omdat het zuur je tandglazuur kan aantasten.
Oud 15-07-2002, 17:21
Desp
Desp is offline
Even tip:
wanneer je fruit hebt gegeten, of een frisdrank hebt gedronken: nooooit meteen je tanden poetsen! Laat het eerst even rusten, anders maak je je eigen glazuur kapot!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten