Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2002, 14:24
rozijntje
rozijntje is offline
dit heb ik een aantal jaar geleden es geschreven, nooit afgemaakt weliswaar...
ik vroeg me af wat jullie ervan vinden, is het goed? wees maar hard, ik kan tegen kritiek.

Het sneeuwt. Witte vlokken dwarrelen door de lucht als een zwerm op hol geslagen insecten. Sneeuw is zoveel mooier dan regen. Het bedekt de wereld met een vredige witte laag, een laag die kraakt als je erop stapt. Zelfs de school, die er voordien zo lelijk en grijs bijlag, krijgt nu het uitzicht van een kerstkaartje. Niemand anders lijkt het te merken. Iedereen staart naar het bord met gemaakte aandacht, steunend en zuchtend. Maar ik niet. Ik kijk naar de sneeuw. Ik word een sneeuwvlok. Gedragen door de wind, die je meevoert naar plaatsen hier ver vandaan... In plaats van naar omlaag, zweeg ik steeds hoger en hoger, de wolken tegemoet. Die grijze wolken. Mijn dromen. Ik ga ernaar toe.
Vanuit een andere wereld hoor ik mijn naam. Zacht, maar het wordt steeds luider. Ik kijk verschrikt op.
"Sarah! Hou je hoofd bij de les!"
"Ja, in gedachten zat ze al bij haar minnaar. Oeeh... Sarah!", fluistert Michelle met zwoele stem.
Ik werp haar een dodelijk blik toe, waarop ze even spottend lacht maar dan toch voor de rest van de les haar mond houdt. Ze snapt er niets van. Van sneeuw noch van liefde. Eigenlijk snapt ze nergens iets van. Ik vraag me af wat ze tegen me heeft. Jaloers? Het kan me niet schelen.

De andere meisjes lachen als ik voorbijkom. Zogauw ik kijk, draaien ze zich weg. Ze praten over mij. Ik weet het. Ik had gedacht dat het geen pijn meer zou doen, na verloop van tijd, maar het blijft. De pijn.
Waardoor je je een mislukkeling gaat voelen en je je afvraagt hoe het komt dat jij niemand hebt waar je op kan steunen. Ik zoek mijn heil bij Marianne, maar zij is me beu, denk ik. Ik kan niet leven met het idee dat ik niemand heb. Niemand die mij de beste vriendin van de wereld vindt. Lies mijdt me nu zoveel mogelijk. Ze vindt me saai.
Ik ben saai geworden.
Ze snapt niet wat er in mijn hoofd zit.
Oud 15-07-2002, 19:58
Signy
Signy is offline
Vertel verder.
Oud 15-07-2002, 20:13
oeski
oeski is offline
Citaat:
rozijntje schreef:
Zelfs de school, die er voordien zo lelijk en grijs bijlag, krijgt nu het uitzicht van een kerstkaartje. Niemand anders lijkt het te merken. Iedereen staart naar het bord met gemaakte aandacht, steunend en zuchtend.
Dit snapte ik eerst ff niet, want ik dacht dat ze de school zag toen ze het zei omdat ze zei dat niemand het leek te merken dat de school nu zo mooi was. Maar toen merkte ik opeens dat ze in de school zat. (snap je me nog een beetje?) ik vond het ff een vaag stukje. Zal wel aan mij liggen.
Maar verder. Echt leuk!
Wacht op vervolg
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 11:10
rozijntje
rozijntje is offline
tja zoals ik al zei, het probleem is dat ik het een aantal jaren geleden geschreven heb, en dat ik er nu totaal nie meer inzit. ik wilde eigenlijk gewoon weten of ik er zo'n beetje talent voor had, voor schrijven. dus als dat duidelijk niet zo is, mag je het zeker zeggen he!
Reageren

Regels voor berichten