Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Voor zover ik weet is het op iedere uni verschillend welke takken van psychologie ze precies aanbieden, daarom is het beter om eerst even uit te zoeken wat je wil, en pas daarna kijken naar waar dat kan, want met psychologie kan je veel kanten op.
Ik studeer zelf aan de Roosevelt Academy, maar focus voornamelijk op psychologie. Ik heb bijvoorbeeld abnormal psychology gedaan (over mentale stoornissen) en business psychology, en volgend semester doe ik developmental psychology, psychotherapy & behavior change en social psychology. Volgens mij worden de meeste richtingen zoiezo wel in de bachelor fase aangeboden, maar dan moet je wel in het tweede jaar al een echte richting kiezen, waarin je dus uiteindelijk afstudeerd en die richtingen verschillen dus wel per uni. Volgens mij kan je op www.schoolweb.nl wel vinden welke richting je waar kan studeren.
|
![]() |
Psychologiestudent uit Maastricht meldt zich
![]() Psychologie hier in Maastricht gaat juist niet om klinische psychologie (even voor de duidelijkheid, dat is de visie die de meeste mensen hebben van psychologie met therapie, freud en sofa's ![]() De richtingen die er wel zijn, zijn idd biologisch en cognitief. Voor meer info hierover, zie: http://www.psychology.unimaas.nl/DefaultNewNL.htm Deze zijn in de master weer opgesplitst in ontwikkelingspsychologie, neuropsychologie en cognitive neuro-imaging (biologisch) en experimental health, psychology en law en A&O (cognitief). Daarnaast is er dan nog een researchmaster. de studie in Maastricht is idd deels op onderzoek gericht, dat wil echter niet zeggen dat je perse het onderzoek in hoeft. Volgens mij is deze aanpak altijd een voordeel, want om een bepaalde methode te gebruiken moet je ook weten of deze betrouwbaar en dus goed onderzocht is. Verder verschilt Maastricht van andere universiteiten vanwege het PGO-systeem. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
psychologie studeren forumfreakie | 29 | 01-11-2004 16:59 | |
Algemene schoolzaken |
Psychologie in Maastricht Gigli | 12 | 24-09-2003 22:54 | |
Algemene schoolzaken |
Studiekeuze. thunder110 | 20 | 19-02-2003 18:57 | |