Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2003, 15:04
Gigli
Gigli is offline
Ik zit dit jaar in 5VWO en denk erover om Psychologie te gaan studeren. Van de studie ben ik al zeker, maar omdat je deze op zoveel uni's kan volgen weet ik nog niet zeker waar. Het liefst zou ik eigenlijk naar Maastricht gaan, omdat het mij een enorm gezellige stad lijkt, amar het is wel ver van mij vandaan. Weet iemand mij meer te vertellen over de opleiding daar en of het moeilijk is om in M. een kamer te vinden?? tnx!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2003, 16:14
miro
miro is offline
Ben zelf naar de open dag geweest voor psychologie in Maastricht. Voor mij was het duidelijk dat ALS ik die studie zou gaan doen dan zou ik m in Maastricht doen (niet dat ik m ga doen).

TJa maastricht, je moet er van houden. Ik vind t een geweldige stad waar altijd iets te doen is (mijn zus zit er op kamers) Het is wel moeilijk om een kamer te vinden daar, dus als je misschien bekenden hebt die wat voor je kunnen regelen moet je dat zeker doen. En je moet natuurlijk tegen het Limburgs accent en de Limburgse mentaliteit kunnen (is toch altijd wel weer anders, accent staat mij sowieso niet aan)
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 18:39
Verwijderd
Ik studeer psychologie in Maastricht, ben nu tweedejaars

Wat wil je precies weten over de opleiding?
Kamers vinden is in Maastricht makkelijker dan in veel andere steden geloof ik, omdat er niet zo'n groot kamertekort is

Ik zou wat boekjes doorbladeren, als je dat nog niet gedaan hebt. En er is geloof ik op 15 november een open dag, en in maart ook nog een keertje
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 18:45
Verwijderd
Ga naar een open dag en ga bv eens winkelen of zo hier in Maastricht. Ik woon hier nu een jaar, doe geen psychologie hoor, maar ik vind het een enorm mooie en leuke stad. Gewoon eens kijken wat je er van vindt.
Kamers vinden hier is lang niet zo moeilijk als in andere studentensteden, dus dat heb je dan iig in je voordeel.

Het dialect en de mentaliteit.. mja, die vind ik persoonlijk echt heerlijk. Mensen zijn lekker rustig, nuchter, gewoon aardig eigenlijk.. En het dialect, ach, dat is gewoon mooi
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 19:34
zon@je
zon@je is offline
Ik wil ook graag psychologie gaan studeren, en ik hoorde dat Maastricht daar de beste plaats voor is. Nou wil ik alleen wel Klinische psychologie gaan doen, kan dat ook in Maastricht? en zo niet is de bachlor-fase psychologie op elke universiteit gelijk zodat ik dan eventueel wel de eerste drie jaren in Maastricht kan studeren

dank je wel,
Zon@je
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 09:51
Verwijderd
Als je klinische psychologie in Maastricht wil doen, moet je Gezondheidswetenschappen gaan doen geloof ik..
Mensen in mijn eerste jaar die klinisch wilden doen, zijn allemaal moeten overstappen naar gezondheidswetenschappen..
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 11:50
Chimera
Chimera is offline
Waarom helemaal in Belgie? Ik zou zelf liever meer centraal zitten.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 24-09-2003 @ 12:50:
Mja, jij idd wel, sommige mensen zitten liever in een hele mooie stad.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 16:09
Gigli
Gigli is offline
Chimera schreef op 24-09-2003 @ 12:50:

Citaat:
Volgens mij is Maastricht nog steeds Nederland hoor
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 17:06
Silver rain
Silver rain is offline
Misschien ga ik daar over een paar jaar wel naartoe. Is toch maar een provincie verder
Oud 24-09-2003, 21:45
zon@je
zon@je is offline
Fantastische stad! lekker gezellig, vriendelijke mensen -het is echt een volkje dat bestaat uit levensgenieters, mooie historie, altijd wat te doen, een universiteit die op no.1 staat betreft psychologie, wat wil ik nog meer?
Snapt iemand nu nog niet waarom we naar Maastrisch willen?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 22:54
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-09-2003 @ 14:46:
Mja, jij idd wel, sommige mensen zitten liever in een hele mooie stad.
Utrecht is een hele mooie stad, de meeste mensen komen alleen niet verder dan Hoog Cath, en gaan dan blaten dat Utrecht een lelijke stad is.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 22:54
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gigli schreef op 24-09-2003 @ 17:09:
Volgens mij is Maastricht nog steeds Nederland hoor
Ben d'r een keer geweest, vond het echt Belgisch aandoen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten