Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2006, 16:33
llosh
llosh is offline
Is het zo dat de opleiding Psychologie aan de universiteit van Maastricht in het Nederlands wordt gegeven? Of in ieder geval voor een groot deel?
Oud 13-02-2006, 12:05
Nona
Nona is offline
Klopt. Volgens mij worden alle bachelors in Nederland standaard in het Nederlands aangeboden, tenzij specifiek anders vermeld. En natuurlijk komt er weleens een gastspreker die niet zo goed Nederlands spreekt en daarom op Engels overgaat, maar er wordt rekening met je niveau gehouden.
Overigens zijn de boeken vaak wel in Engels.

En voor de master: dat verschilt echt per universiteit en per master. Maar volgens een studiegenoot uit Maastricht kun je daar maar heel weinig masters kiezen.
Oud 13-02-2006, 16:07
Verwijderd
Ja klopt, voertaal is Nederlands. Neemt niet weg dat ze heel veel boeken in 't Engels krijgen. Ik ken iemand die er studeert.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 10:54
Verwijderd
Pebbles studeert het, zij kan je vast meer vertellen.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 12:32
llosh
llosh is offline
Dankjulliewel

Ja, er zijn maar twee richtingen in Maastricht- dat had ik gezien ja...

nee, mijn probleem is dat ik heel slecht in Engels ben- veel mensen zeggen dat je er wel aan went.. maar ik ben echt heel slecht.. Ik heb een 4 op m'n eindlijst vwo... maja...okay bedankt!
Oud 16-02-2006, 19:22
Verwijderd
De eerste drie jaar zijn idd in het Nederlands (tenminste de onderwijsgroepen en bijna alle colleges). Alleen tijdens de keuzevakken van het derde jaar kan het zijn dat je in een groepje komt met buitenlandse studenten, dan is het natuurlijk wel in het Engels.

Maar literatuur die je moet lezen is wel, op een uitzondering na, in het Engels. Maar dat zal wel gelden voor een hoop universitaire studies denk ik..

Mijn master is ook in het Nederlands, al was wel aangekondigd dat het in het Engels zou zijn. Andere masters weet ik niet precies hoe het daarmee zit; zal ook liggen aan of er buitenlandse studenten aan deelnemen.

En qua afstudeerrichtingen/masters:
aan het eind van je tweede jaar kies je of je de biologische of cognitieve kant op wil. Dan aan het eind van het derde jaar kies je je master.
Voor zowel de cognitieve als biologische richting heb je de keus uit 3 masters, en er zijn ook nog 3 research masters die 2 jaar duren.

op www.psychology.unimaas.nl en dan 'aankomende masterstudenten' kun je meer info vinden
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 19:19
llosh
llosh is offline
key, dankjewel!
Reageren

Regels voor berichten