Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je een relatie hebt, is het niet eerlijk dat iedereen op de hoogte is van de situatie, behalve jij zelf. Of in dit geval je moeder. Vertel het je moeder, confronteer je vader en dan kunnen ze zelf als twee volwassenen de boel uitzoeken. Alles behalve makkelijk, maar dit is ook niet wat lijkt me. |
![]() |
||
Citaat:
Je kunt er praktisch gezien ook niks aan doen behalve een hoop stennis trappen en waarschijnlijk meer kapot maken dan heel. Ik snap dat je een conflict ziet en dat je "voor" je moeder bent, maar je bent er als kind slechts zijdelings bij betrokken. Dit is niet jouw relatie. |
![]() |
||
Citaat:
hmmm, dat ben ik niet met je eens. als kind heb je hier juist heel erg mee te maken. en ook al moeten je oudefrs het zelf oplossen, dan nog is het ook jouw probleem omdat je er niet beter van wordt. zodra een ouder in zo'n situatie komt is het kind het slachtoffer.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vind dat inmenging in dit soort zaken eigenlijk de ouder/kind-relatie een beetje verstoort. In dit geval zou het kind (de TS dus) moeten optreden als een soort therapeut of bemiddelaar, als een gelijke volwassene. Maar dat is helemaal niet de rol van een kind in een gezin, en een kind zou die rol ook niet op zich hoeven of moeten nemen. Kinderen zijn er niet om de problemen van hun ouders op te lossen. Bovendien kan het kind onmogelijk objectief zich met deze zaak bezighouden; er zal altijd sprake van partijdigheid zijn en hier zie je ook dat er automatisch voor de moeder gekozen wordt. Als de kinderen zich hier niet mee bemoeiden en de ouders er eens voor zorgden dat ze hun kinderen hier niet mee belastten (en het zelf regelden), dan was iedereen beter af. |
![]() |
||
Citaat:
Dus kinderen die betrokken zijn bij overspel van een ouder en dus ook het "gebroken thuis" dat eruit volgt, die mentaal en soms zelf fysiek ernstig gekwetst worden, moeten hun bek dicht houden en doen alsof er niets aan de hand is? Ik ken zelf 2 mensen met ouders die aan het scheiden zijn/gescheiden zijn en ik kan je verzekeren dat ze daar zwaar onder leiden. Zo'n dingen vernietigen je leven, zeker als je afhankelijk bent van je ouders (iedereen onder 18 dus) en jij vind dat ze er niets mee te maken hebben? Akkoord, het is de relatie van haar ouders en niet de hare, maar als jouw huis in de fik schiet omdat je buur zo stom was het zijne te laten afbranden, dan ga je toch ook niet er passief bijzitten omdat "je buur immers de brand startte, ik heb er niets mee te maken dus ik heb geen recht om mijn mening te zeggen". |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je mening geven mag maar afgezien daarvan heeft 'het kind' hier niks in in te brengen. Wat je vader of moeder hiermee doet is aan hun, niet aan jou. |
![]() |
||
Citaat:
1) De lange weg naar een scheiding begint. Het kind zal met twijfels zitten, vragen. Schoolresultaten gaan zienderogen achteruit, het krijgt het moeilijk in de eigen liefdesrelatie (als die er is), door alle spanningen en negativiteit wordt sociale relaties onderhouden lastiger en bovendien heeft het geen thuis meer om zich veilig en geliefd te voelen. Soms gebeurd het zelfs dat de ouders het kind als communicatiemiddel gebruiken, of proberen het "aan hun kant te krijgen" door ze te beladen met schuldgevoelens of paradoxale beweringen. Thuis is geen thuis meer maar een gevangenis. Als er niet gegooid wordt met deuren, of gehuild, dan voel je de negativiteit en de spanning door de stilte heen. Dan begint de rechterlijke misérie. En eenmaal de scheiding voltrokken is, moet het kind leren wennen aan de nieuwe situatie, en het nieuwe vriendinnetje van papa of de nieuwe vriend van mama, wat niet altijd eenvoudig verloopt. 2) De ouders beslissen de affaire te vergeten en zo verder te gaan, maar zo'n beslissing valt enkel na maanden van spanningen, ruzies en hoog opgelopen emoties (zie hieboven). Zelfs nadat de beslissing is genomen duurt het jaren voor de huiselijke sfeer hersteld is. Zeg nog eens dat het kind niet betrokken is bij de relatie van zijn ouders. Ik zie niet in waarom iemand die bij zo'n dingen betrokken is "niets in te brengen heeft". |
![]() |
||
Citaat:
Een kind heeft niks in te brengen. Niet op dit gebied. Een kind bepaalt niet met wie zijn ouders leven en ook niet hoe zijn ouders leven. Een kind heeft het maar te accepteren. En dat klinkt misschien hard maar dat is het niet. Stel je voor dat jouw kind opeens vind dat ie iets in te brengen heeft in de relatie die je met je partner hebt. Ik moet er niet aan denken, het is mijn relatie en ik bepaal hoe dat gaat. Bovendien, echtscheiding kan goed zijn. Het is niet meteen zo'n ramp als je op tv ziet ofzo... Als Pa en Ma gewoon redelijke volwassenen zijn zullen ze er sowieso voor zorgen dat het voor kinderen geen vreselijke tijd word. Ik vind dat ik nu wel genoeg heb gezegd |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Immers, anders leef je misschien wel weken of maandenlang in een leugen, waar jij vanaf weet, en als die leugen uitkomt, zal de bom keihard barsten. Als je er niks van zegt, keur je passief zijn vreemdgaan goed. Hun privéleven is niet slechts hún privéleven. Omdat het kind bij zijn/haar ouders in huis woont, en bovendien het product is van dat privéleven, heeft het wel degelijk te maken met het privéleven. Nu hoeft het kind niet continu als bemiddelaar op te treden, maar het moet zich ook zeker niet afzijdig houden als hij/zij eronder lijdt. |
![]() |
||
Citaat:
En eventueel zou ik het dus wel aan de moeder vertellen ![]()
||
Citaat:
En daarbij hoeft ze helemaal niet als therapeut voor haar ouders op te treden. Maar met zo'n geheim voor haar ouders te moeten lopen, zal het er voor haar niet makkelijker op maken. Ik denk dus niet dat ze hoeft af te wachten tot haar moeder er zelf eens een keer achter komt...
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Arme meid. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
(BELANGRIJK!) Vriendin's vader gaat vreemd. Verwijderd | 9 | 19-07-2014 18:35 | |
Liefde & Relatie |
Mijn vader gaat vreemd Sneeuwwitje | 90 | 17-08-2012 05:41 | |
Liefde & Relatie |
affaire justmexi | 19 | 06-07-2012 04:13 | |
Liefde & Relatie |
vader gaat vreemd.. SunnySonja | 18 | 30-07-2010 13:22 | |
Psychologie |
altijd ongelukkig Celine88 | 22 | 21-01-2005 17:15 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn verhaal: Afscheid tiram | 71 | 20-12-2003 13:30 |