Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2007, 09:44
amorrrr
amorrrr is offline
hallo,

ik heb nu 7 maanden een vriend, en de laatste week zijn er een aantal ruzie's geweest. afgelopen zaterdag is hij zo dronken geweest dat hij er niet veel meer van wist. ik heb hem hier echt al een aantal keer voor gewaarschuwd, maar er wordt niet echt naar mij geluisterd, blijkt.
hij wist niet meer of hij met een ander meisje had gezoend, maar volgens hem niet, want er waren de hele avond vrienden bij geweest enzovoort. toch is hij even met 2 meisjes bij hem thuis geweest, wat hij zich dus ook niet meer herinnerde, maar wat ik van zijn zusje heb gehoord. al met al hij zelf niets meer wist, heb ik 1 van de meisjes opgebeld en om opheldering gevraagd. zij zegt ook dat er niets is gebeurd en dat was voor hem een hele opluchting.
toen ik erg boos werd, bleek dat hij al de hele week twijfelde over onze relatie, doordat we elke keer ruzie hadden. ook over deze kwestie vond hij dat ik me aanstelde. dit was niet echt de kant die ik op wilde, ik wilde gewoon een goed gesprek over die zaterdagavond. ik schrok van zijn reactie, en we hebben heel lang gepraat. toen kwam hij dus toch nog tot de conclusie dat hij me echt niet kwijt wilde, dat hij erg spijt had van wat hij had gedaan en ga zo maar door.
hij wilde de afgelopen week vergeten.
ik kan dit niet zo makkelijk, en als ik niet bij hem ben voel ik me heel erg rot, en haal me visioenen van de zaterdagavond voor de geest.
ik weet echt niet meer wat ik moet doen ..
moet ik mezelf er nu met veel moeite overheen zetten, ik weet het niet.
heeft iemand misschien iets vergelijkbaars meegemaakt?
Advertentie
Oud 03-09-2007, 09:55
Ireth69
Ireth69 is offline
Hmm ik heb ongeveer iets soortgelijks meegemaakt.
Ik snap dat je het niet zomaar even kunt 'vergeten'. Vertrouwen moet verdiend worden... Zeg dat tegen je vriend. Hij zal jouw vertrouwen in hem (terug) moeten winnen, en dat zal hij moeten doen door te bewijzen dat ie te vertrouwen is.
In zijn geval: weinig tot niet meer drinken. Iig niet meer zóveel dat ie zich niks meer kan herinneren (damn, hoeveel drinkt je vriend dan eigenlijk wel niet als ie zich écht niks meer kan herinneren ).
Gewoon kijken hoe dat gaat. Ik denk dat je je dan na een tijdje wel beter voelt. Hij moet wel z'n best doen.
Oud 03-09-2007, 09:59
amorrrr
amorrrr is offline
Citaat:
Hmm ik heb ongeveer iets soortgelijks meegemaakt.
Ik snap dat je het niet zomaar even kunt 'vergeten'. Vertrouwen moet verdiend worden... Zeg dat tegen je vriend. Hij zal jouw vertrouwen in hem (terug) moeten winnen, en dat zal hij moeten doen door te bewijzen dat ie te vertrouwen is.
In zijn geval: weinig tot niet meer drinken. Iig niet meer zóveel dat ie zich niks meer kan herinneren (damn, hoeveel drinkt je vriend dan eigenlijk wel niet als ie zich écht niks meer kan herinneren ).
Gewoon kijken hoe dat gaat. Ik denk dat je je dan na een tijdje wel beter voelt. Hij moet wel z'n best doen.

hij drinkt best veel, maar dit heeft hij zelf ook nog nooit meegemaakt. hij zegt ook dit nooit meer te willen. ik baal van al die alcohol, zijn vrienden drinken ook allemaal behoorlijk .. maar dit was echt inderdaad het toppunt.
Oud 03-09-2007, 11:02
Flijn
Flijn is offline
Citaat:
hij drinkt best veel, maar dit heeft hij zelf ook nog nooit meegemaakt. hij zegt ook dit nooit meer te willen. ik baal van al die alcohol, zijn vrienden drinken ook allemaal behoorlijk .. maar dit was echt inderdaad het toppunt.
Als ik in jouw schoenen stond zou ik mijn vriend niet meer vertrouwen. Ook al is er misschien niets gebeurd, het feit dat hij zich dat niet kan herinneren en dat het net zo goed wél gebeurd kan zijn, zegt al genoeg.
Misschien kan hij je vertrouwen nog terugwinnen, door te laten zien dat hij echt van je houdt en zichzelf kan en wil beheersen. Als dit niet lukt, heb je geen goede basis voor een relatie meer.
Aan jouw de keus of je hem die kans geeft.
Oud 03-09-2007, 15:12
Flip!
Flip! is offline
Het is wel erg gemakkelijk gezegd dat je 'niets meer weet' omdat je zoveel gedronken hebt. Oke, het kan natuurlijk voorkomen, maar als je echt niets meer weet ben je ketterzat geweest. Als jij dit niet relax vind, kun je dat gewoon tegen hem zeggen vind ik. Als jij in de twijfels moet zitten door zijn drinkgedrag, zit er iets niet goed.
Dus neem eens de tijd voor een stevig gesprek.
Oud 03-09-2007, 15:16
Verwijderd
klinkt als een mission impossible
Oud 03-09-2007, 16:07
Dott
Dott is offline
wat ireth zegt, vertrouwen is iets wat je moet verdienen. en als hij van je houd zal hij dat moeten terugwinnen. helaas weet nog seeds niemand hoe precies
Oud 03-09-2007, 17:08
baboon
baboon is offline
Hoe kom je er eigenlijk op dat ie een of ander meisje zou hebben gezoend? Omdat er twee meisjes bij hem thuis waren? Of heb je nog een andere reden om hem te wantrouwen?

Anders vind ik het eigenlijk een beetje gezeik allemaal. Ik heb ook wel eens dat gehad dat ik me delen van een avond niet herinnerde. Tja, achteraf beetje stom, maar soms valt drank gewoon niet zo goed. Als je vriend, zijn vrienden en die meisjes allemaal zeggen dat er niks gebeurd is, zou ik daar maar gewoon vanuit gaan en met je vriend afspreken dat ie voortaan een glaasje (of flesje) minder neemt. Je komt nu een beetje jaloers/bezitterig/paranoia op mij over eerlijk gezegd. Maar dat komt misschien ook wel omdat ik de rest van het verhaal (&jullie verleden) niet ken.
Oud 03-09-2007, 19:27
Ireth69
Ireth69 is offline
@ Dott: Hmmm nou ik weet wel hoe . Hij kan haar vertrouwen verdienen door te laten weten waar ie zit, gewoon wat minder te drinken en haar desnoods ook eens mee te nemen als ie uitgaat . Zodat ze zelf ook kan zien dat er niks aan de hand is.

En ben het met hierboven eens. Als die meisjes zeggen dat er niks gebeurd is en je vriend ook niet, zou ik me niet zo druk maken als ik jou was. Laat hem gewoon weten dat je het niet leuk vind en laat hem je vertrouwen terugwinnen.
Oud 03-09-2007, 20:44
Dott
Dott is offline
Citaat:
@ Dott: Hmmm nou ik weet wel hoe . Hij kan haar vertrouwen verdienen door te laten weten waar ie zit, gewoon wat minder te drinken en haar desnoods ook eens mee te nemen als ie uitgaat . Zodat ze zelf ook kan zien dat er niks aan de hand is.
ja oke, in dit geval is dat duidelijk maar over het algemeen is vertrouwen een gevoel, en erg moeilijk terug te krijgen

Regels voor berichten