Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2007, 21:22
Kaasschaaf2
Kaasschaaf2 is offline
ik heb mij vandaag eens overwogen om waterkoeling te kopen.
dan wel een fatsoendelijke,
ik heb gekozen voor de stingray stg 100 van vantec geloof ik dat het is.
prijzig was het wel maar het is wel kwaliteit, dat heb ik wel gemerkt aan hoe makkelijk alles is te installeren.
nou heb ik alles aangesloten en het pompje pompt zoals ik nog nooit een pompje van dat formaat heb zien pompen en de vloeistof is niet bepaald warm.
alleen zegt mijn bios dat mijn cpu 51 graden idle is en 59 belast met 50%.
ik heb een intel core 2 duo e6600 2.4Ghz, ik had hem btw van te voren overgeclockt naar 2.7Ghz toen ik nog airflow cooling had maar deze werd minder warm dan nu.

iemand een idee warom dat deze cooling warmer word dan air en warom zou iemand het dan aanschaffen als het toch geen zin heeft?

alvast bedankt
Kaasschaaf
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2007, 21:36
Koning
Koning is offline
Tsja ik vind het voor thuisgebruik sowieso al een nutteloze techniek maar dat terzijde. Slangen niet te lang afgeknipt? Radiator en Fan goed geplaatst?
Oud 04-09-2007, 22:10
]{ing
]{ing is offline
Vantec staat nou niet echt bekend om waterkoeling producten zoals Asetek, Dangerden, Swiftech etc. maar zou gewoon moeten werken.

Kan ook aan de sensor van je mobo liggen, wat haalde je met luchtkoeling?

Hier genoemde temps zijn iig lager; http://www.virtual-hideout.net/revie...y/index3.shtml
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 17:02
Kaasschaaf2
Kaasschaaf2 is offline
ik heb de slangen al wat langer moeten laten omdat ik anders al kniken erin kreeg,
de knikken die ik erin had die heb ik met behulp van een tiarap tijdelijk kunnen oplossen. maar echt de bedoeling lijkt het me niet.
het probleem is alleen dat mijn pc in een dichte kast staat en hij de warmte niet goed weg kan.
zolang mijn pc nog maar ff aanstaat ook met 100% belasting gaat hij weer trug naar 42 graden, maar als de pc wat langer aan staat dan loopt die wel op tot 62 graden als ik um maar 50% belast dit kan ergens niet goed zijn.

met mijn lucht koeling haalde ik ook wel eens temperaturen van 60 graden.

maar in ieder geval moet de pc als er nog koud water in de slangen zitten en de radiator ook nog niet warm is toch niet warmer zijn dan 30 graden, maar dat is hij al als ik "MBM" opstart een programma om in windows te kijken naar je temp.
al met al haalt deze koeling wel gevaarlijk hoge pieken eruit dus ergens ben ik er wel tevreden mee, en ik krijg binnenkort toch een ander bureau dus dan komt de kast vrij te staan en is het probleem miss al snel verholpen
toch bedankt voor de reacties

MVG kaasschaaf2
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 17:49
Koning
Koning is offline
Maar wees nou even duidelijk, heb je de radiator goed geplaatst? En ik vraag me af of je de koelblokken wel goed hebt gemonteerd.
Oud 05-09-2007, 19:18
Kaasschaaf2
Kaasschaaf2 is offline
de radiator zit goed en de koelblokken ook, ze zitten een beetje los maar dat is maar heel gering. de blokken blijven goed zitten als het moederbord rechtopstaat en ze glijden niet weg.
btw de radiator kan maar op 1 manier gemonteerd worden en dat is dat de ventilator de kant van de radiator in blaast en dan door de pc in. waarom dat zo gedaan is moet je mij niet vragen maar hier fix ik nog wel wat op, zodat de warmte beter weg kan.
het is alleen dat het water eerst in de southbridge gaat dan vga dan northbridge en dan cpu. en dan de radiator in en via de pomp/reservoir weer naar de southbridge
maar veel kan dat toch niet uit maken?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 21:29
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Water heeft een hoge warmtecapaciteit, het zou niet veel uit mogen maken in welke volgorde je de koelblokken plaatst. Ik vermoed dat de koelblokken gewoon niet goed zitten. Als de processor en zo wel flink warm wordt en het water totaal niet dan zit daar de fout.
Reageren

Regels voor berichten