Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2007, 17:03
Hulk
Hulk is offline
Ik heb net een router gekocht, zodat ik met mn laptop draadloos kan internetten thuis. Hij zit met een netwerkkabel verbonden met de gewone computer. Hij dient tevens als vervanging voor de usbmodem die ik nu heb.

Het installeren leek eigenlijk helemaal goed te gaan, en alle lampjes (status, adsl, wlan) branden ook op de correcte wijze. Dat zou betekenen dat er een adsl-verbinding zou moeten zijn, maar ik kan geen websites bezoeken (controleer uw verbinding) en ook niet aanmelden bij msn.

Weet iemand misschien wat er verkeerd ingesteld is? Ik heb gekozen voor 'PPPoE/PPPoA' bij de verbinding, en bij VPI en VCI respectievelijk 8 en 32 (standaard instellingen).
Of misschien dat ik iets anders over het hoofd heb gezien?
Oud 17-09-2007, 18:53
]{ing
]{ing is offline
Je moet misschien het MAC adres van je oude netwerkkaart (die aan je ADSL modem zat, dus in de pc/router/etc die aan het modem zat) klonen naar de nieuwe router. Zo ziet het modem je nieuwe router als het geregistreerde systeem en zet het verbinding op.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 19:11
Hulk
Hulk is offline
mn oude modem zat alleen via een usb verbinding aan de computer, dus niet met een netwerkkaart. Ik neem aan dat ik hem dan niet hoef over te klonen? (weet ook niet hoe dat werkt trouwens)
Oud 17-09-2007, 19:48
]{ing
]{ing is offline
mja probleem is ik heb niet zoveel ervaring met adsl en dergelijke modems, dit was pas geleden de oplossing maar diegene had een 'ethernet modem' geen usb

het is wsl iets met authenticiation.. dat verschilt per provider, soms is het pppoe soms ook anders. krijg je ondersteuning van je provider voor dit wireless modem? probeer ook eens googlen op dit soort termen
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 20:40
Hulk
Hulk is offline
Ik had uiteraard al even gegoogled en andere instellingen geprobeerd, maar dat mocht niet baten. als ik andere instellingen probeer dan gaan alle lampjes ook goed branden trouwens. Ik heb er even een screenshot van de setup wizard bijgezet:
Oud 19-09-2007, 10:11
Verwijderd
Controleer het installatieboekje van XS4All eens en kijk ook even of zij die router/modem wel ondersteunen en of die wel overweg kan met het netwerk (kan bijvoorbeeld ook zo zijn dat je op ADSL2+ zit en die router er niet mee overweg kan of iets dergelijks).
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 10:14
M@rco
M@rco is offline
Je instellingen staan denk ik gewoon niet goed. Afhankelijk van je verbinding moet je de volgende instellingen gebruiken:

Citaat:
ADSL Start, Lite, Basic, Fast of Ultra (KPN Telecom)
PPPoA of PPTP-to-PPPoA relay (vpi/vci 8/48, vc-mux)
Analoge telefoonlijn: ITU-T G 992.1 annex a of ETSI ETR 328
ISDN telefoonlijn: ETSI TS 101 388

ADSL Power (BBned)
PPPoA of PPTP-to-PPPoA relay (vpi/vci 0/35, vc-mux)
Analoge telefoonlijn: ITU-T G 992.1 annex a (G-dmt)
Citaat:
Controleer het installatieboekje van XS4All eens en kijk ook even of zij die router/modem wel ondersteunen en of die wel overweg kan met het netwerk (kan bijvoorbeeld ook zo zijn dat je op ADSL2+ zit en die router er niet mee overweg kan of iets dergelijks).
Hm, ADSL2+ is backwards compatible dus dan zou hij alsnog verbinding moeten krijgen (weliswaar tot max. 8 Mbit).
Oud 19-09-2007, 10:28
Verwijderd
Heb je helemaal gelijk in, echter werken sommige router/modems dan toch niet om de een of andere vage reden.

Oh ja, je wireless beveiligen is ook wel zo handig (liefst met WPA, WEP is binnen 10 seconden te kraken).
Met citaat reageren
Oud 20-09-2007, 15:01
Hulk
Hulk is offline
hij werkt nu ik had zelf ook al iets verder gezocht en de instellingen verschilden per netwerkleverancier, die weer verschilt per provider..

Kijk hier voor de instellingen (mocht iemand anders nog is tegen dit probleem aanlopen..)

In ieder geval bedankt!
Oud 22-09-2007, 09:46
]{ing
]{ing is offline
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten