Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Mocht je er behoefte aan hebben dat ik mijn standaard promopraatje over rechten studeren in Groningen en hoe geweldig interessant het publiekrecht wel niet is hier plaats, dan hoor ik dat graag.
Maar serieuze concrete vragen waar we een antwoord op kunnen geven ziij ook welkom (NN RuG Nederlands Recht, Staats- en Bestuursrecht (02-06), Recht en Bestuur (04-08))
|
Ik hoor van veel studenten hier die het hebben geprobeerd, dat het erg droog is. Dat is natuurlijk een vertekenend beeld: zij zijn degenen die zijn gestopt en hebben daardoor redelijk hetzelfde verhaal. De studenten die Rechten doen en afmaken, spreek ik niet. Maar dat aantal zal net zo goed groot zijn.
Alternatief voor Rechten is HBO Rechten, of wat ik doe, HBO Sociaal Juridische Dienstverlening. Ik vind het zelf wel prettig dat het 'droge' recht in de praktijk wordt gebracht en dat er ook sociale vakken zijn. Nu in het vierde jaar heb ik niet het idee dat ik in de praktijk in het diepe gegooid zal worden en heb ik toch met veel interesse (een deel van) Rechten geleerd. |
![]() |
|
Zo droog is een rechtenstudie niet hoor. Okee, arresten doorlezen is niet altijd even leuk, en sommige dingen zijn ook gewoon saai, maar er zijn zat gebieden die ik erg interessant vind. Je moet gewoon wennen aan het lezen van veel en lange teksten.
Als je een dag proefstudeert krijg je wel een redelijk beeld van hoe het is, dat zou ik dan ook aanraden. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Erasmus Uni Nederlands Recht sanasoufi | 3 | 21-11-2012 21:52 | |
Werk, Geld & Recht |
2 cases ivm Int. Privaat Recht Verwijderd | 4 | 03-05-2008 00:18 | |