![]() |
|
Er zijn veel meer mensen die dit ook hebben.
Maar als je jezelf echt te dun vind probeer dan het volgende: Om zwaarder te worden zou je een zeer voedingsrijk dieet kunnen volgen waarmee je op een verantwoorde manier langzaam het aantal calorieën kan verhogen. Probeer in ieder geval niet overmatig vet te eten zoals sommige mensen weleens roepen tegen te dunne mensen. Om breder te worden: geen idee of je nu aan een sport doet maar je zou kunnen denken om bijvoorbeeld te gaan baantjes zwemmen. Hiermee train je je hele lichaam. Fitness is nog niet gezond voor je omdat je nog niet uitgegroeid bent en dat zou problemen kunnen opleveren. |
![]() |
|
![]() |
Bedankt jonges voor deze snelle reacties
![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Toen ik miltaire keuring kreeg woog ik 55 kilo met een vetpercentage van 9% en was ik 180 cm lang. Nu weeg ik 69 kilo met dezelfde lengte en een vetpercentage van 7%. Gewoon wat extra gaan eten en eens rustig aan wat gaan beginnen met een beetje krachttraining. Ga voetballen, zwemmen, roeien of iets in die richting. Dat zijn sporten waarbij je veel massa krijgt.
Belangrijkste blijft natuurlijk goed eten, en je bent pas 15 je hebt nog wel ff ![]()
||
Citaat:
- Oke, meer eten, meer sporten. Eet 6 keer op een dag, iets kleinere hoeveelheden dan dat je normaal eet. Zorg dat je veel koolhydraten binnenkrijgt. Rijst, volkorenbrood, whatever. Magere zuivel, veel kip en vis. Veel water en vruchtensap. Veel bananen (weet niet of je ze lust, ik niet iig), verder appels, sinaasappels, etc etc etc. 's Ochtends kun je trouwens iets eten wat je eetlust opwekt, goed voorbeeld is iets van Brinta (doen veel krachttrainers), of muesli, let er wel op dat je niet te gulzig bent want wanneer je te veel eet (vezels, op de vroege morgen) kan het weleens voorkomen dat je maag het niet trekt en dan heb je de rest van de dag weinig honger meer. Door te sporten ga je ook meer eten, krachttrainen is nog een beetje vroeg, maar icm met je goede eetpatroon kun je wel opdrukken. Iedere dag 12 stuks. Dat lijkt weinig, maar doe het gewoon goed, dan is het voor jou meer dan genoeg. Oja, rechte rug, niet te snel (in 3,4 sec), als je naar boven komt de spanning op je spieren vasthouden, dus niet de druk over laten nemen door je arm, je arm dus niet strekken, zorgen dat je ellebogen een beetje gekromd blijven. Zodat je de druk op je spieren voelt. Na een weekje merk je dat je ws. meer aan kunt, ga echter niet eindeloos herhalen (40 stuks achter elkaar), maar blijf telkens setjes van 12 doen. 12 stuks, 1 min rust, 12 stuks, 1 min, 12 stuks, kloar. Ook niet teveel gaan herhalen, bouw het maar eens op. Door de stand van je armen te veranderen (handen verder uit elkaar, dichter bij elkaar, etc.) kun je je borst, schouder, en armen op verschillende manieren trainen. Oja, opzich kun je blij zijn dat je zo mager bent want je zult veel sneller resultaat zien. En moge het in het begin even zwaar zijn, gewoon doorzetten, na een maandje zul je al wel aardig wat resultaat geboekt hebben.
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Te dun... SomeCuteness | 5 | 12-06-2015 21:59 | |
Lichaam & Gezondheid |
Liever te dik of te dun? o0-yina-0o | 164 | 21-06-2007 15:22 | |
Lichaam & Gezondheid |