Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zou het jammer vinden als je om één loze reactie van Reynaert het forum zou verlaten. Met zijn eerste post in dit topic ben ik het overigens wel eens. Soms is het wat rustiger op DoP, en in zo'n periode kan het gebeuren dat niemand op je gedicht reageert. Als je dan om reacties gaat vragen, zou het fijn zijn als je zelf ook eens een reactie terugpost. Natuurlijk is dat absoluut niet verplicht, alles is vrijblijvend, maar ik vind het geen hele vreemde gedachte.
Ik vind je gedicht trouwens wel interessant. "Het laat me niet alleen" is een goede opener, omdat het je je af laat vragen wat 'het' is. Ik heb even nagezocht, maar volgens mij gebruik je de ; in de tweede regel niet correct. Ik vind 'glimlach tegen overmacht', misschien daardoor, ook een beetje raar lezen. Bedoel je <een> glimlach tegen overmacht, of <ik> glimlach tegen overmacht? "Geglimlacht tegen overmacht" zou misschien mooier zijn, dan heb je ook nog een extra rijmwoord. De tweede strofe vind ik niet bijzonder genoeg, daar zou ik nog aan sleutelen. Ik vind het te makkelijk, er zit niet zoveel in. Nou ja, je gedicht draagt de titel 'nihilist', denk ik dan maar. Het woord 'rabarberplanten' vind ik wel heel goed gekozen en je einde is sterk. Alleen vraag ik me af of je titel in verband met je einde wel juist is, want voor zover ik weet is er binnen het nihilisme voor helemaal niets plaats, dus ook niet voor een rommelige kamer, lege glazen of ik figuur. Jullie bestaan niet. Oh, eigenlijk zou ik het wel gaaf gevonden als je het zo had gedaan: (...) Ik zie haar voor wat zij is: alledaags, zonder reden ontsproten uit het niets, een rib, rabarberplanten vermenigvuldigd tot dit alles: geen rommelige kamer. Geen lege glazen. Ik niet. Nou ja, mocht je hier ooit nog terugkeren, zie maar wat je er mee doet.
|
Hé teerzieligheid, dat woord had ik niet eerder gehoord. Misschien heeft het daar niet mee te maken, maar je komt wel lichtgeraakt over. En ook wat onzeker: je kiest voor een interpretatie van mijn post waarin ik 'je kop eraf zou bijten' terwijl mijn reactie nog niets zegt over de kwaliteit van je gedicht. Hoogstens dat het geen meesterwerk is misschien, maar als je daarover met mij van mening verschilt dan kunnen we daar over praten. Oh nee dat kan niet want het hoeft voor jou allemaal niet meer
![]() Lighten up en laat je niet zo kennen! En als je dan ook nog eens de moeite zou doen om wat bij te leren door zelf te proberen op een ander te reageren dan volgt de goedgefundeerde kritiek vanzelf. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Vragen of dat Jezus/Socrates topic aan de gelovigen Equilibrium | 20 | 17-07-2005 23:27 | |
Religie the-system | 18 | 11-07-2005 18:19 | |
Verhalen & Gedichten |
Verlichting van de mensheid KMBA | 4 | 29-05-2005 15:23 | |
Nihilisme Infaustus | 35 | 12-06-2003 12:25 | |
De Kantine |
Which dysfunctionel care-bear are you? Krez | 35 | 08-02-2003 17:30 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Ns black metal deel 3 Heathenpride | 65 | 03-02-2002 16:09 |