Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2008, 21:08
Koning
Koning is offline
De ouders van een vriend van me hebben gevraagd of ik hun pc wil upgraden. Samen zijn we tot een nette keuze gekomen. Alleen heb ik nu nog een vraag over de Windows licentie die nu nog op de oude computer staat.

Bij het systeem wat destijds door de winkel is samengesteld is een losse OEM versie van Windows XP Home geleverd. Is deze ook te installeren op de nieuwe hardware of moet er dan een nieuwe licentie worden aangeschaft?

Alvast bedankt.
Oud 01-08-2008, 21:38
Verwijderd
Microsoft is daar onduidelijk in.
Je moet het opnieuw activeren dmv een code die gebaseerd is op je hardware, als de hardware teveel verschilt dan ziet MS dat als een nieuwe computer dus een nieuwe licentie.
Als je dat krijgt kun je ook bellen en dan uitleggen en wellicht activeren ze het dan nog voor je.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 23:20
Koning
Koning is offline
Geen kans op korting in dat geval?
Oud 02-08-2008, 00:13
Verwijderd
Korting krijg je sowieso niet, het is of wel een nieuwe pc of niet.

Ik vind dat MS op deze manier illegale software in de hand werkt, ik vind dat je vrij staat je computer te veranderden naar wat je wilt.

Maar zou het eerst gewoon proberen via de telefoon.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 09:18
Koning
Koning is offline
Nieuw setje mobo+cpu+ram+hdd. Je krijg wel korting als je via WGA je illegale versie laat checken en je vanuit daar besluit te kopen.
Oud 02-08-2008, 15:22
Verwijderd
Ja, dat heb ik inderdaad ook weleens gehoord maar kan het niet bevestigen dat het zo is.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 16:14
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als je dat krijgt kun je ook bellen en dan uitleggen en wellicht activeren ze het dan nog voor je.
Mijn ervaring is dat wanneer je aangeeft dat de hardware op hetzelfde systeem veel veranderd is, ze je direct een code geven zonder verdere vragen.
Oud 02-08-2008, 23:59
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Korting krijg je sowieso niet, het is of wel een nieuwe pc of niet.

Ik vind dat MS op deze manier illegale software in de hand werkt, ik vind dat je vrij staat je computer te veranderden naar wat je wilt.

Maar zou het eerst gewoon proberen via de telefoon.
Het staat je ook geheel vrij dat te doen, maar dan moet je de (duurdere) retailversie van Windows kopen.

Mijn ervaringen met die hele activatieprocedure zijn nogal wisselend, overigens. Ik heb wel eens een OEM-versie op een compleet ander systeem dan waar hij oorspronkelijk op stond geactiveerd en dat ging prima, terwijl mijn eigen (retail) versie een keer weigerde te activeren terwijk ik helemaal niets aan de hardware had veranderd. YMMV, ik zou het in ieder geval proberen en als het niet lukt, gewoon even bellen. Je krijgt toch totaal ongeïnteresseerde mensen uit India aan de lijn dus wie weet
Oud 04-08-2008, 16:26
Verwijderd
Ik heb nog nooit problemen gehad met heractivatie. Als hij miept moet je een nummer bellen en dan kan je gewoon zeggen dat je oude hardware stuk is en vervangen is onder garantie.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 19:15
Koning
Koning is offline
Citaat:
Ik heb nog nooit problemen gehad met heractivatie. Als hij miept moet je een nummer bellen en dan kan je gewoon zeggen dat je oude hardware stuk is en vervangen is onder garantie.
Heb ik een keer in een ander geval gehad, kapotte HDD, meer niet. Er werd mij echter geen nieuwe code gegeven en ik moest maar een nieuwe licentie kopen. Blijft vaag. MS tolereert kopiëren en bestraft kopen.
Oud 04-08-2008, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Heb ik een keer in een ander geval gehad, kapotte HDD, meer niet. Er werd mij echter geen nieuwe code gegeven en ik moest maar een nieuwe licentie kopen. Blijft vaag. MS tolereert kopiëren en bestraft kopen.
Dan moet je het nog eens proberen met het nummer uit de VS en dan eerst dat automatische systeem. Alleen een HDD mogen ze écht niet weigeren en als je er werk van maakt krijg je nog een presentje van MS ook als goedmakertje. Ik heb dat ook wel eens aan het handje gehad
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten