Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2009, 09:43
Rivka
Rivka is offline
Ěk ben 13 jaar en 1.72 m, maar ik heb maat 38!
Ik voel me er best wel dik door, terwijl ik niet echt een buikje heb (okee, misschien een klein beetje, maar dat zie je bijna niet). Maar veel van mijn vriendinnen zijn ook lang en slank. Ik heb een vriendin van 17 die net zo lang is als ik en maat 34/36 heeft...
Ik vind mezelf gewoon een beetje te jong voor deze maat, maar sporten helpt niet omdat het echt mijn heupen en billen zijn.
Oud 18-08-2009, 10:24
Rationeel
Rationeel is offline
maat alleen zegt helemaal niets; je kunt ook gewoon mooi gebouwd zijn. hoeveel weeg je precies?
Oud 18-08-2009, 10:25
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
maat alleen zegt helemaal niets; je kunt ook gewoon mooi gebouwd zijn. hoeveel weeg je precies?
Precies. Is het misschien zo dat jij als enige in je klas gewoon al een beetje vorm hebt? (heupen, borsten, etc)
Oud 18-08-2009, 11:30
Pluis
Pluis is offline
Dat je maat 38 hebt, wil absoluut niet zeggen dat je dik bent, en gelukkig heb je dat zelf ook door.
Je maat wordt vooral bepaald door de breedte van de heupen. Sommige mensen blijven hun hele leven heel smal, en zullen daarom altijd maatje 36 blijven houden. Anderen (de meesten overigens) krijgen bredere heupen en gaan richting een maat 40.
Waarschijnlijk ben jij in vergelijking met je vriendinnen en klasgenootjes een beetje vroeg met de ontwikkeling van je heupen, maar over een paar jaar zul je zien dat zij ook breder worden. De meeste jongens vinden meisjes met vrouwelijke vormen (dus heupen en billen en dergelijke) overigens veel aantrekkelijker dan al die smalle modellen die je in bladen en op de televisie ziet.
Oud 18-08-2009, 11:55
Rationeel
Rationeel is offline
heupen zijn
Oud 18-08-2009, 13:58
Alyssia
Alyssia is offline
Maat zegt niks, je kunt beter naar je BMI en vetpercentage kijken als je wil weten of je te dik bent.
38 is trouwens een hele normale maat hoor, daar vind je veruit de meeste kleding wel in! (Ik moet bij sommige kledingstukken een 34 hebben omdat de 36 (die ik normaal heb) net even te groot is en dan hebben ze die natuurlijk net weer niet. )
Oud 18-08-2009, 14:13
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Precies. Is het misschien zo dat jij als enige in je klas gewoon al een beetje vorm hebt? (heupen, borsten, etc)
Ik vind zelf dat mijn borsten nogal klein zijn in verhouding met mijn heupen Aangezien die van mij haast hetzelfde zijn als het magerste, smalste meisje van de klas. Maar daar maak ik me helemaal niet speciaal druk om.
Oud 18-08-2009, 14:15
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
heupen zijn
Wist je dat jij mij pas duidelijk hebt gemaakt dat jongens ook echt vollere/dikke meisjes leuk kunnen vinden? (Waarmee ik echt niet wil zeggen dat die lelijk zijn hoor, maar ik dacht vaak dat jongens beachbabes zo leuk vonden...)
Oud 18-08-2009, 14:24
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:
Ik vind zelf dat mijn borsten nogal klein zijn in verhouding met mijn heupen Aangezien die van mij haast hetzelfde zijn als het magerste, smalste meisje van de klas. Maar daar maak ik me helemaal niet speciaal druk om.
Ach je bent pas 13, dat groeit nog wel even door hoor
Oud 18-08-2009, 14:34
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Wist je dat jij mij pas duidelijk hebt gemaakt dat jongens ook echt vollere/dikke meisjes leuk kunnen vinden? (Waarmee ik echt niet wil zeggen dat die lelijk zijn hoor, maar ik dacht vaak dat jongens beachbabes zo leuk vonden...)
ach het verschilt natuurlijk per persoon, maar ik vind vrouwen met blokjes o.i.d. echt niet mooi. gewoon wat vol, rond en gezond is meer mijn ding

maar je bent inderdaad nog 'maar' 13. wacht je groeispurt (van alles!) even af.
Oud 18-08-2009, 15:08
Mobius
Mobius is offline
Je bent 13 en nog niet uitgegroeid waarschijnlijk. Wacht in ieder geval nog tot je 16e af en blijf gezond eten, weinig snoepen en genoeg bewegen.
Oud 20-08-2009, 15:35
Rivka
Rivka is offline
Kijk ik heb maat 38 maar verder ben ik redelijk slank en ik heb lange benen En blauwe ogen. Kan het daarmee redelijk gecompenseerd worden?
Oud 20-08-2009, 17:48
Balance
Balance is offline
Maat 38 is een behoorlijk nette maat.

Verdere vragen over BMI en dergelijke kunnen in het voedings- en gezondheidstopic.

Regels voor berichten