Waarschijnlijk is het gevoel dat je nu hebt voor veel mensen herkenbaar; dat is het voor mij ook. Maar bij de meesten van hen (bij bijna iedereen!) gaat dat gevoel vanzelf na een tijdje over! Ik vind het nog steeds fijn om thuis te zijn bij mijn ouders, maar ook op mijn kamer vind ik het superfijn (het heeft allebei zijn voor- en nadelen).
Het is natuurlijk even wennen dat je ineens helemaal "alleen" bent (althans, zo voelt het).
Die vriendinnen van school kunnen toch alsnog naar je toe komen, ook al hebben ze geen kamer? Ik vind het een beetje te gemakkelijk gedacht dat dat niet zou kunnen, omdat zij geen kamer hebben! Je kunt toch gezellig samen koken bij jou thuis? Of lekker eten in de stad? Of een filmavondje houden en dat ze dan blijven slapen? Genoeg mogelijkheden, geloof me.
Verder kan het altijd helpen te leren je eigen bezigheden te hebben, dat je jezelf kunt vermaken. Zo kijk ik graag Gossip Girl, lees ik graag en zap ik graag nutteloos tv. Of ga lekker sporten, dat kost je ook al gauw een halve avond en daar kun je mensen leren kennen!
Ga bij een studievereniging, die hebben vaak borrels en ik ben zo altijd iedere woensdag bij de borrel geweest, gezellig onder de mensen.
Genoeg mogelijkheden!
Succes, het komt allemaal goed!!
Edit: Oja, en het is natuurlijk zo weekend! Als je probeert bezigheden te hebben doordeweeks, "moet" je alweer naar huis voor je het door hebt