Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
waarom zou je niks mogen kopen van hem dan?, en waarom zou je het dan doen. |
![]() |
|
maar waarom vind je een man-man relatie zo anders dan een man-vrouw relatie dat je er een 'speciaal' symbool voor zoekt? dàt is pas onzin(nig)...
als jij vindt dat een ring (alleen) iets is voor man-vrouw (wat anderen duidelijk niét vinden), nou, dan moet jij dus maar besluiten wat jij voor jezelf dan iets symbolisch vindt voor een man-man-relatie. er zijn genoeg voorbeelden gegeven van dingen die mensen aan elkaar geven als 'symbolisch' voor hun relatie, zoals armbanden of sleutelhangers, als jij je zin dan niet vindt... tja! |
![]() |
|
Een ring of een andere sieraad vind ik beladen voor een relatie die nog niet zo heel lang duurt. Jouw vriend heeft gezegd dat hij geen cadeaus van jou wil aannemen, dwing hem dan ook niet om dure spullen aan te nemen. Als je dan toch iets wil geven, wat jullie liefde symboliseert, geef hem dan iets klein, zoals een leuke foto van jullie twee in een lijstje.
|
![]() |
|
Ik zie niet wat er mis is met een ring. Mijn moeder gaat trouwen met een vrouw en die doen ook ringen. Een ring is een teken van oneindigheid en bintenis, niet van een man en een vrouw.
![]() Maar dan, dat is inderdaad voor een huwelijk, niet voor een verse relatie. Ik denk dat de duur van de relatie belangrijker is dan dat het hetero of homo is, bij zoiets als een ring? |
![]() |
|
Haha bedankt voor de reacties. Allereerst was ik gwn benieuwd naar andermans mening, zelf vind ik een ring ook niet verkeerd, maar je kan je aan de ene kant o derscheiden van een man-vrouw relatie maar aan de andere kant gwn zelfde symbool gebruiken
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Een kennis van me verveelde zich een keer op zijn werk en had toen twee ringen van ductape gemaakt. Zij waren toen al een hele tijd samen en hij heeft een van de ringen toen aan zijn vriendje gegeven als 'voorproefje' voor als ze een echte ring zouden gaan halen. Ik vond het wel een schattig spontaan idee.
Zelf had ik met mijn ex bijvoorbeeld allebij wat anders, ik had hem een ring gegeven die ik echt bij hem vond passen maar vanwege zijn werk heeft hij die altijd aan een ketting om zijn nek gehad en ik had een hangertje van hem gekregen. Op zich niet perse dingen die je direct zou denken binnen een relatie(doelend op de beeltenis op de ring en de hanger, niet over de items zelf) maar voor ons werkte het. |
![]() |
|
Ohja, en mijn vriend en ik hebben ook ooit een ring gekocht. Die van hem heeft hij op vakantie in het water laten vallen en ligt nu ergens op de bodem van de middellandse zee, en die van mij heb ik heel lang als sleutelhanger gebruikt en ligt nu in de la van mn nachtkastje. :')
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ennem, ik heb ooit met een meisje gewoon beschuiten gebruikt als symbool, van 'een beschuitje eten', weetjewel. Als je iets blijvends wil geven, kan je ook een gedicht schrijven, dat kan je onthouden en zodoende altijd bij je dragen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ik snap nog steeds niet wat er nou zo 'anders' is in een relatie tussen twee mannen, maar dat zal wel aan mij liggen..
Ontopic: Een symbool is persoonlijk, dus kies gewoon iets uit dat jullie allebei fijn vinden. Sowieso maakt een 'tastbaar' symbool een relatie natuurlijk niet 'echter'. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Laten vallen klinkt dan ook weer gelijk zo dramatisch... Ontopic: Ik zie ook niet echt het verschil tussen man/vrouw of man/man. Ring kan best, maar dan moet je dat wel alletwee leuk vinden. Zijn ook genoeg man/vrouw relaties die daar geen behoefte aan hebben. Dus inderdaad gewoon iets wat jullie beiden leuk vinden. |
![]() |
|
![]() |
Mannen dragen weleens van die duimringen, maar of iets symbolische waarde heeft moet je natuurlijk met z'n tweeën bepalen. Ik zou het gewoon niet doen, scheelt in de kosten en je kunt elkaar ook gewoon liefhebben ipv het op een oppervlakkige manier aan de rest van de wereld te tonen.
JB Laatst gewijzigd op 23-01-2010 om 23:24. |
![]() |
||
Citaat:
Het verbaast mij juist dat er hier zo veel mensen zeggen dat daar geen verschil tussen zou zijn, het lijkt mij logisch dat een relatie tussen twee mannen anders is dan een relatie tussen een man en een vrouw en dat dat weer anders is dan een relatie tussen twee vrouwen. Ik heb erover nagedacht, omdat ik dat natuurlijk ook wilde beargumenteren, maar ik merkte dat ik snel bij generalisaties uitkwam als: 'als je een man en vrouw hebt, is het misschien moeilijker om te bepalen wat je op televisie wil zien omdat de ene van voetbal houdt en de andere van dramaseries', maar daarbij kun je natuurlijk weer zeggen dat dat niet altijd zo hoeft te zijn. Toch denk ik dat veel programma's wel een mannelijk of een vrouwelijk publiek voor ogen heeft, dus het kan wel een aspect zijn. Aan de andere kant is de televisie wellicht niet het belangrijkste in een relatie (niet in de mijne in elk geval ![]() OT ben ik het volledig met Siorin eens. Kies iets wat hij ook leuk vindt. Ik weet eigenlijk niet of er een algemeen geaccepteerd symbool is voor een relatie met twee mannen (een ketting met daaraan twee keer het mannensymbool of iets dergelijks), maar je kan zelf best een symbool maken, dat is niet zo moeilijk, als je iemand gewoon iets liefs geeft, krijgt het vanzelf betekenis.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Gayseks sooperdooper | 173 | 19-12-2015 12:23 | |
Liefde & Relatie |
Wat hebben ervaringen uit vorige relaties aan jou veranderd? Optima | 54 | 27-07-2006 14:06 | |
Liefde & Relatie |
ladder-theory (relatie mannen-vrouwen) sweet_forumgirl | 64 | 25-09-2004 21:50 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Homo-discussie België J. Geelman | 137 | 12-01-2004 15:01 | |
Liefde & Relatie |
Mannen zijn in een relatie minder opofferingsgezind dan vrouwen Koningin van de Nijl | 16 | 10-03-2002 13:51 |