Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2010, 08:53
max-grunn
max-grunn is offline
Hoi
Ik zat met de vraag, wat een symbool kan zijn tussen een relatie tussen 2 mannen.
Vind een ring meer iets voor man-vrouw. Waar denken jullie aan? Om door zoiets symbolisch te laten zien dat je als man wat met een andere man heb.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2010, 10:20
Qimm
Qimm is offline
uh ja, dragen jullie überhaupt (graag) sierraden? Een ring vind ik heel universeel, niet perse man-vrouw.
En waarom wil je een symbool als je niet eens wat voor 1?
Oud 16-01-2010, 10:46
Verwijderd
Een roze sjaal?

Even serieus, of iets een "symbool" is bepaal je zelf, en wat i.h.a. als symbool gezien wordt door anderen heb je geen invloed op.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2010, 10:48
Arachnia
Arachnia is offline
Tongpiercing.

Zie All Stars.
Oud 16-01-2010, 11:14
Mephisto
Mephisto is offline
Een cockring om je vinger doen?
Oud 16-01-2010, 11:21
Mephisto
Mephisto is offline
denk overigens dat een roze handtasje ook wel laat zien dat je een relatie met een man hebt.
Oud 16-01-2010, 14:38
AzN
AzN is offline
Dog tags met elkaars naam + geboortedatum of datums die voor jullie relatie belangrijk zijn of 'n korte boodschap aan elkaar? Of ehm.. dezelfde oorring of piercing?
Oud 16-01-2010, 16:21
max-grunn
max-grunn is offline
haha wat een reacties, maar in gaand op Qimm,
Ik was gwn benieuwd, wat jullie er van zouden vinden. Ik vind ring ook wel kunnen, maar dat doet al veel aan men man-vrouw relatie denken (niets mis mee) maar of dr ook iets voor een man-man relatie staat
En ik wist niet echt een ander woord voor symbool, maar zie het als wat man-vrouw relatie heeft met ring
Met citaat reageren
Oud 16-01-2010, 16:49
Qimm
Qimm is offline
een symbool is iets wat jullie aanspreekt, iets wat bij jullie past. Er zijn genoeg man-vrouw stellen die geen ring hebben als symbool voor hun relatie. Kies iets uit wat bij júllie past, is dat een ring dan is dat een ring, is het een matchende tattoo dan is het dat of misschien een armband, ketting, piercing, whatever.
Oud 16-01-2010, 16:57
max-grunn
max-grunn is offline
Ja ok daar heb je een punt, alleen weet ik nou niet wat bij ons past, hij weet van niks dat wil ik zo houden tot iets krijgt waar die ook blij mee is
Met citaat reageren
Oud 16-01-2010, 17:29
Gumball XV
Gumball XV is offline
Er bestaat denk ik geen echt symbool voor een relatie, je bent zelf het symbool van de relatie, en dat kun je uiten door het aan elkaar te vertellen.

Maar als je hem dan toch wat wil geven moet je denken aan iets wat bij jullie beide past, dat kan van alles zijn, een ring, ketting, sleutelhanger etc. van alles. Je moet wel alleen rekening mee houden dat het iets is dat voor jullie beide een emotionele waarde heeft. Dit moet je niet zien als symbool maar als een soort bevestiging dat je van diegene houd.

als jullie echt van elkaar houden maakt het niet uit wat je hem geeft.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2010, 17:37
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ring is toch prima

anders een mannelijke (of juist niet ) metalen armband ofzo?
Oud 16-01-2010, 18:00
max-grunn
max-grunn is offline
Citaat:
Er bestaat denk ik geen echt symbool voor een relatie, je bent zelf het symbool van de relatie, en dat kun je uiten door het aan elkaar te vertellen.

Maar als je hem dan toch wat wil geven moet je denken aan iets wat bij jullie beide past, dat kan van alles zijn, een ring, ketting, sleutelhanger etc. van alles. Je moet wel alleen rekening mee houden dat het iets is dat voor jullie beide een emotionele waarde heeft. Dit moet je niet zien als symbool maar als een soort bevestiging dat je van diegene houd.

als jullie echt van elkaar houden maakt het niet uit wat je hem geeft.
Bedankt voor je reactie, ik ken hem alleen nog niet zo lang, dus daar moet ik wel achter komen denk ik, dat laatste klopt ook, ik mag niks voor hem kopen dat vindt hij niet nodig want dat wil die iets groters terug doen..
Met citaat reageren
Oud 16-01-2010, 18:04
Gumball XV
Gumball XV is offline
Citaat:
Bedankt voor je reactie, ik ken hem alleen nog niet zo lang, dus daar moet ik wel achter komen denk ik, dat laatste klopt ook, ik mag niks voor hem kopen dat vindt hij niet nodig want dat wil die iets groters terug doen..
graag gedaan,

waarom zou je niks mogen kopen van hem dan?, en waarom zou je het dan doen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2010, 18:05
Qimm
Qimm is offline
als jullie nog niet zo lang wat hebben zou ik nog niet meteen beginnen met zulke beladen dingen, maar dat is misschien persoonlijk
Oud 16-01-2010, 18:12
tuttebel
tuttebel is offline
piercings! tenminste dat heb ik met mijn vriendje.
of een dog-tag of armbandje. en een mannelijke ring kan ook, vind het niet persé iets heteroos.
Oud 16-01-2010, 18:32
max-grunn
max-grunn is offline
Citaat:
als jullie nog niet zo lang wat hebben zou ik nog niet meteen beginnen met zulke beladen dingen, maar dat is misschien persoonlijk
Das miss waar, maar een relatie heeft vaak ook iets tastbaars dat, dat laat zien.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 08:14
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Das miss waar, maar een relatie heeft vaak ook iets tastbaars dat, dat laat zien.
echt?

oh my god, we've been doing it wrong for years!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 08:42
max-grunn
max-grunn is offline
Wat krijg je ook altijd leuke reacties op de forums, ik vraag alleen jullie mening voor een tastbare verklaring tussen mannen in een man-man relatie.
Benbenieuwd naar de memingen niet naar onzinnige reacties.
Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 10:02
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
maar waarom vind je een man-man relatie zo anders dan een man-vrouw relatie dat je er een 'speciaal' symbool voor zoekt? dàt is pas onzin(nig)...
als jij vindt dat een ring (alleen) iets is voor man-vrouw (wat anderen duidelijk niét vinden), nou, dan moet jij dus maar besluiten wat jij voor jezelf dan iets symbolisch vindt voor een man-man-relatie. er zijn genoeg voorbeelden gegeven van dingen die mensen aan elkaar geven als 'symbolisch' voor hun relatie, zoals armbanden of sleutelhangers, als jij je zin dan niet vindt... tja!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 10:32
Qimm
Qimm is offline
iets tastbaars maakt je relatie niet 'echter' ofzo

Verder heb je plenty normale reacties gehad, niet zo janken
Oud 17-01-2010, 12:02
cenerentola
cenerentola is offline
Een ring of een andere sieraad vind ik beladen voor een relatie die nog niet zo heel lang duurt. Jouw vriend heeft gezegd dat hij geen cadeaus van jou wil aannemen, dwing hem dan ook niet om dure spullen aan te nemen. Als je dan toch iets wil geven, wat jullie liefde symboliseert, geef hem dan iets klein, zoals een leuke foto van jullie twee in een lijstje.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 14:40
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik zie niet wat er mis is met een ring. Mijn moeder gaat trouwen met een vrouw en die doen ook ringen. Een ring is een teken van oneindigheid en bintenis, niet van een man en een vrouw.
Maar dan, dat is inderdaad voor een huwelijk, niet voor een verse relatie. Ik denk dat de duur van de relatie belangrijker is dan dat het hetero of homo is, bij zoiets als een ring?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 15:13
max-grunn
max-grunn is offline
Haha bedankt voor de reacties. Allereerst was ik gwn benieuwd naar andermans mening, zelf vind ik een ring ook niet verkeerd, maar je kan je aan de ene kant o derscheiden van een man-vrouw relatie maar aan de andere kant gwn zelfde symbool gebruiken iig bedankt voor de reacties ik kan hier wel wat mee
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 15:29
hometownheroine
hometownheroine is offline
Ring kan toch gewoon?
je hebt ook "mannenringen", van die brede enzo
Oud 17-01-2010, 17:12
Qimm
Qimm is offline
waarom wil je je onderscheiden van een man-vrouw relatie?
Oud 17-01-2010, 18:47
Sade
Sade is offline
Zo'n "I Love Bob" (of wat zijn naam ook is) tatoeage, en als het dan uit gaat er een dik zwart kruis over heen laten zetten
Oud 17-01-2010, 19:14
max-grunn
max-grunn is offline
Citaat:
waarom wil je je onderscheiden van een man-vrouw relatie?
Nee, dat hoeft voor mij ook niet. Maar een man-man relatie is niet hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 19:41
Sade
Sade is offline
Waarom zou een man-man relatie (of vrouw-vrouw voor mijn part) anders zijn?
Oud 17-01-2010, 22:06
WAT
WAT is offline
Een kennis van me verveelde zich een keer op zijn werk en had toen twee ringen van ductape gemaakt. Zij waren toen al een hele tijd samen en hij heeft een van de ringen toen aan zijn vriendje gegeven als 'voorproefje' voor als ze een echte ring zouden gaan halen. Ik vond het wel een schattig spontaan idee.

Zelf had ik met mijn ex bijvoorbeeld allebij wat anders, ik had hem een ring gegeven die ik echt bij hem vond passen maar vanwege zijn werk heeft hij die altijd aan een ketting om zijn nek gehad en ik had een hangertje van hem gekregen. Op zich niet perse dingen die je direct zou denken binnen een relatie(doelend op de beeltenis op de ring en de hanger, niet over de items zelf) maar voor ons werkte het.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 22:10
Verwijderd
een oorbel of een bepaalde piercing? o.a. in de nek
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 22:29
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
jawel
Oud 18-01-2010, 00:26
Martiño
Martiño is offline
Wat Qimm hierboven zegt. Een relatie is vooral iets tussen twee personen, het geslacht is maar een beperkt aspect van je persoonlijkheid.

Citaat:
een oorbel of een bepaalde piercing? o.a. in de nek
he bah
Oud 18-01-2010, 00:27
Martiño
Martiño is offline
Ohja, en mijn vriend en ik hebben ook ooit een ring gekocht. Die van hem heeft hij op vakantie in het water laten vallen en ligt nu ergens op de bodem van de middellandse zee, en die van mij heb ik heel lang als sleutelhanger gebruikt en ligt nu in de la van mn nachtkastje. :')
Oud 18-01-2010, 07:38
max-grunn
max-grunn is offline
Maarja hij wou geen ring, hij heeft dmv een liefdesverklaring gedaan omdat hij geen cadeau wil hebben. En die verklaring zal k altijd bewaren
Met citaat reageren
Oud 18-01-2010, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Maarja hij wou geen ring, hij heeft dmv een liefdesverklaring gedaan omdat hij geen cadeau wil hebben. En die verklaring zal k altijd bewaren
Wat lief!
Ennem, ik heb ooit met een meisje gewoon beschuiten gebruikt als symbool, van 'een beschuitje eten', weetjewel. Als je iets blijvends wil geven, kan je ook een gedicht schrijven, dat kan je onthouden en zodoende altijd bij je dragen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2010, 12:28
Verwijderd
Citaat:
iets tastbaars maakt je relatie niet 'echter' ofzo

Verder heb je plenty normale reacties gehad, niet zo janken
Jaa.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2010, 23:06
metallica
metallica is offline
Citaat:
piercings! tenminste dat heb ik met mijn vriendje.
of een dog-tag of armbandje. en een mannelijke ring kan ook, vind het niet persé iets heteroos.
Dit, al zou ik zelf niet voor een ring kiezen als je pas bij elkaar bent. Doet me zelf teveel denken aan trouwen
Oud 18-01-2010, 23:24
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Wat is er anders dan?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 07:46
max-grunn
max-grunn is offline
Naja wordt volgens mij verkeerd begrepen denk ik, maar heb nu genoeg ideeen gelezen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 08:27
surimeid
surimeid is offline
een naam ketting van elkaar...
Oud 19-01-2010, 08:33
Verwijderd
Citaat:
een naam ketting van elkaar...

Met van die gouden krulletters!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 09:16
surimeid
surimeid is offline
Citaat:

Met van die gouden krulletters!
ja dan weet iedereen dat je met een man gaat en niet te vergeten een hartje er bij...
dan is het meteen duidelijk...
Oud 19-01-2010, 09:35
Verwijderd
Citaat:
ja dan weet iedereen dat je met een man gaat en niet te vergeten een hartje er bij...
dan is het meteen duidelijk...
Leuke comingout
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 00:06
max-grunn
max-grunn is offline
Citaat:
Leuke comingout
Das al niet meer nodig....
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 17:28
Verwijderd
Ik snap nog steeds niet wat er nou zo 'anders' is in een relatie tussen twee mannen, maar dat zal wel aan mij liggen..

Ontopic: Een symbool is persoonlijk, dus kies gewoon iets uit dat jullie allebei fijn vinden. Sowieso maakt een 'tastbaar' symbool een relatie natuurlijk niet 'echter'.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 18:59
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Die van hem heeft hij op vakantie in het water laten vallen en ligt nu ergens op de bodem van de middellandse zee
Is van zijn vinger afgegleden toen hij in het water sprong om te snorkelen
Laten vallen klinkt dan ook weer gelijk zo dramatisch...

Ontopic: Ik zie ook niet echt het verschil tussen man/vrouw of man/man. Ring kan best, maar dan moet je dat wel alletwee leuk vinden. Zijn ook genoeg man/vrouw relaties die daar geen behoefte aan hebben. Dus inderdaad gewoon iets wat jullie beiden leuk vinden.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 11:20
jens_b
jens_b is offline
Mannen dragen weleens van die duimringen, maar of iets symbolische waarde heeft moet je natuurlijk met z'n tweeën bepalen. Ik zou het gewoon niet doen, scheelt in de kosten en je kunt elkaar ook gewoon liefhebben ipv het op een oppervlakkige manier aan de rest van de wereld te tonen.

JB

Laatst gewijzigd op 23-01-2010 om 23:24.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 14:09
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik snap nog steeds niet wat er nou zo 'anders' is in een relatie tussen twee mannen, maar dat zal wel aan mij liggen..

Ontopic: Een symbool is persoonlijk, dus kies gewoon iets uit dat jullie allebei fijn vinden. Sowieso maakt een 'tastbaar' symbool een relatie natuurlijk niet 'echter'.

Het verbaast mij juist dat er hier zo veel mensen zeggen dat daar geen verschil tussen zou zijn, het lijkt mij logisch dat een relatie tussen twee mannen anders is dan een relatie tussen een man en een vrouw en dat dat weer anders is dan een relatie tussen twee vrouwen. Ik heb erover nagedacht, omdat ik dat natuurlijk ook wilde beargumenteren, maar ik merkte dat ik snel bij generalisaties uitkwam als: 'als je een man en vrouw hebt, is het misschien moeilijker om te bepalen wat je op televisie wil zien omdat de ene van voetbal houdt en de andere van dramaseries', maar daarbij kun je natuurlijk weer zeggen dat dat niet altijd zo hoeft te zijn. Toch denk ik dat veel programma's wel een mannelijk of een vrouwelijk publiek voor ogen heeft, dus het kan wel een aspect zijn. Aan de andere kant is de televisie wellicht niet het belangrijkste in een relatie (niet in de mijne in elk geval), maar toch, als je het combineert met andere algemene interesses, kan dat wel een factor zijn. In elk geval is het bij een heteroseksuele relatie vanzelfsprekender wie er zwanger gaat worden als er een kinderwens is, dat lijkt me wel een heel belangrijk aspect die een heteroseksuele relatie wezenlijk anders maakt dan een homoseksuele relatie. Maar dat geldt weer alleen als er een kinderwens is. Nou ja, ik ben ook geen relatie-expert, maar het is in deze samenleving zo belangrijk of je een man of vrouw bent, daar beginnen alle enquetes mee, in elk onderzoek komt dat terug en er zijn ook vaak echt verschillen tussen, dus dat moet toch ook van invloed zijn op een relatie. Ik weet het niet, maar mijn gevoel zegt in elk geval dat het erg verschilt. Ook al verschillen natuurlijk alle relaties van elkaar, maar ik denk dat er toch andere patronen aan te tonen zijn. Ik weet ook niet of er onderzoek naar gedaan is, naar de manier waarop ze ruzie maken en overleg hebben en activiteiten ondernemen of zo?

OT ben ik het volledig met Siorin eens. Kies iets wat hij ook leuk vindt. Ik weet eigenlijk niet of er een algemeen geaccepteerd symbool is voor een relatie met twee mannen (een ketting met daaraan twee keer het mannensymbool of iets dergelijks), maar je kan zelf best een symbool maken, dat is niet zo moeilijk, als je iemand gewoon iets liefs geeft, krijgt het vanzelf betekenis.
Oud 21-01-2010, 17:16
Qimm
Qimm is offline
ja maar persoon A houdt van persoon B en of dat nou M&M, M&V of V&V das toch gewoon hetzelfde?
Reageren

Regels voor berichten