Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ot: Ik zou zelf weinig veranderen voor iemand. Tenminste, dat hoop ik, ik heb me wel eens teveel aangepast aan een ander in de zin van, bjina niet meer met mannelijke vrienden omgaan, andere kleding dragen en constant heel erg op mijn tenen lopen. Andersom verwacht ik ook weinig, maar met roken heb ik wel een groot probleem. Mijn vriend rookte in het begin en heeft dat nog een jaar gedaan, maar is sinds bijna een half jaar op eigen initiatief gestopt. Ik heb hem nooit gevraagd om te stoppen, maar wel om te zorgen dat ik geen last zou hebben van zijn rook en dat respecteerde hij. Ik vind het namelijk niet acceptabel dat hij mijn gezondheid schaadt (of risico daar toe neemt) zodat hij zijn ongezonde gewoonte maar overal kan blijven volhouden. Eigenlijk vind ik aanpassen acceptabel, zolang het om een eigenschap/gewoonte gaat die schadelijk is voor jezelf of voor de ander. Bijvoorbeeld agressie, roken, slechte communicatie enz.
||
Citaat:
Natuurlijk pas je in een relatie hier en daar wat aan. Denk alleen dat het belangrijk is om je dan soms af te vragen of je dat ook zou doen als de significant other er niet zou zijn. Vervelende trekjes als roken, een andere muzieksmaak of bepaalde kledingstukken waar de ander niet zo van gecharmeerd is, dat zijn allemaal dingen waar je iets op in kunt leveren. Maar afvallen of een nose- of boobjob of wat voor cosmetische ingreep dan ook te doen voor een ander vind ik belachelijk. Als je prima tevreden bent met jezelf dan zou ik dat vooral lekker zou houden, en als vriendlief daar problemen mee heeft moet hij maar op zoek naar een ander. Zelf pas ik me niet zo erg aan in een relatie geloof ik. Merkte wel dat mijn laatste relatie naast mijn studiekeuze en nog wat dingen me er pijnlijk van bewust maakte dat ik een kant op ging die nogal ver van mezelf af stond. In een volgende relatie zou ik daar dus wel wat alerter op zijn, iemand moet gewoon bij je passen en als dat betekent dat het plaatje dan misschien iets minder perfect is, so be it. Mijn muzieksmaak is breed genoeg om iets overeenstemmends te vinden en als mijn future lover zou zeggen dat ik moet stoppen met roken zou dat misschien helemaal niet zo slecht voor me zijn.
|
Ik geloof niet dat ik me heel erg aanpas in een relatie, maar eigenlijk weet ik dat ook niet zo goed. Ik sta qua muziek eigenlijk voor heel veel dingen wel open en merk ook dat ik vaak wel een deel overneem. Maar niet zo zeer dat ik mijn eigen dingen niet meer draai. Ik zou nooit van iemand vragen om te stoppen met iets (of dat nou roken is, of een hobby of een manier van doen) omdat ik er anders vandoor ga. Ik zou dit ook niet pikken als iemand dat bij mij zou doen. Niet zozeer omdat hij/zij mij dan zou willen veranderen, als wel omdat ik het nogal kansloos vind om iemand voor zo'n blok te zetten.
|
Ik vind dat als je een relatie begint met iemand je die persoon ook moet nemen zoals die persoon is. Is het al een roker en heb je gekozen voor een relatie met een roker dan moet je daarna niet gaan zeuren over het roken. Zelfde voor de andere dingen. Als je een relatie begint met iemand en je wil die persoon veranderen dan geef je eigenlijk al toen dat die persoon niet de persoon voor jou is maar dat je te bang/lam/(...) bent om dat toe te geven en verder te kijken voor iemand die wel is wat je wilt.
|
![]() |
|
Ik heb niet gekozen voor een relatie met een roker. Lees dit hierboven erg vaak.
Hij rookte eerst beetje stiekem, dus had niet door dat hij rookte. Als ik eraan kwam in een discotheek en een praatje maakte dan had hij geen sigaret in zijn handen. Ik ben een enorme anti-roker en was de relatie nooit aangegaan wanneer hij mij niet had beloofd om te stoppen. Roken is ranzig, vooral als een van beiden dus niet rookt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik ben voor mijn ex gestopt met roken. Wat ontzettend veel ruzies opleverde omdat ik zo nu en dan nog een sigaretje rookte. Voor iemand stoppen werkt naar mijn idee echt niet. Je kan wel rekening met elkaar houden, door bijv. iets minder en buiten te roken als je bij degene bent. Maar het was wel heel hypocriet dat zijn beste vriendin wel bij hem binnen mocht roken en ik niet, want 'hij wilde geen vriendin die rookt'. Terwijl ik al rookte toen we gingen daten, dus het was niet alsof hij het niet wist ofzo. Daarentegen was ik degene die vond dat hij moest afvallen, maar door de jaren heen was hij ook zwaarder geworden en was zijn gewicht echt schadelijk voor zijn gezondheid. Bij nader inzien zie ik wel dat ik het meer bij hem had moeten laten, en dat ik het niet van hem kon eisen.
|
![]() |
Ik wil best veranderen voor iemand, als diegene ook zou veranderen voor mij.
Een ex van me wilde allemaal dingen aan mij veranderen, maar alleen al op de manier waarop hij het EISTE deed mij juist het tegenovergestelde doen. Hij wou bijvoorbeeld dat ik alleen nog maar op hakken ging lopen, hij hield niet van sneakers. Juist daarom kwam ik een keer bij hem langs met nieuwe sneakers. "Kijk eens, ik heb nieuwe sneakers!" Nou, je had zijn kop moeten zien. In mijn huidige relatie zou ik wel meer willen veranderen als hij dat zou willen. |
![]() |
|
Ik denk ook dat naarmate je ouder wordt je minder verandert in/door een relatie. Je kent jezelf beter, bent zekerder van jezelf en hoe je in een relatie staat. Ook denk ik dat je gemakkelijker bepaalde dingen van elkaar kunt accepteren.
Maar zoals iedereen hierboven al zegt: 'pleasen' is wat anders dan veranderen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Zou jij je leven geven voor je wederhelft? Severus | 24 | 13-05-2010 22:19 | |
Flora & Fauna |
hoe ver zou jij gaan? devin3 | 10 | 09-08-2006 16:51 | |
Films, TV & Radio |
Mirror Mission Verwijderd | 117 | 18-05-2005 23:17 | |
Lifestyle |
hoe ver ga jij voor iets dat je echt super ubergraag wil hebben horloge boy1984 | 23 | 04-01-2005 18:14 | |
De Kantine |
Weddenschappen. Hoe ver zou jij gaan? Tandpasta | 51 | 08-11-2004 17:27 | |
Algemene schoolzaken |
Hoe ver mogen leraren gaan? La Femme Nikita | 47 | 29-06-2002 16:42 |