Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2010, 22:13
Verwijderd
Hoe ver zou jij gaan om je geliefde te plezieren? Zou je stoppen met roken, een andere haarkleur nemen, je neus laten bijwerken, een boobjob laten doen of minder extravagant, je karakter 'proberen' aan te passen, andere muziek gaan luisteren?

Ik heb wel zoiets van, als de ander niet rookt en wil dat ik graag stop, dat ik wel zou overwegen minder te gaan roken ofzo. Maar aan de andere kant heb ik ook zoiets van, je hebt me leren kennen als roker, zie je me daarom minder graag? Wel kan ik me vinden in een compromis als je gaat samenwonen bijvoorbeeld. 1 rookkamer, of buiten roken ofzoiets. Toevallig heb ik niet-rokende exen gehad, waarvan de een ook wel eens een sigaretje pikte maar die het dan niet mocht van mij ^^ (Overigens rookte ik toen alleen op café en voor die enkele keer dat ik wel rookte bij hem, mocht ik het van zijn ouders binnenshuis doen) en van een andere mocht ik op zijn kamer roken (maar toen rookte ik ook nog niet excessief veel). Bij mij thuis is iedereen welkom, roker en niet-roker. Ik rook binnen en daar moet aan gewend worden, maar stel dat er iemand zou zijn die echt niet tegen rook kan, hou ik daar wel rekening mee en dan wordt er maar uit het raam gerookt (ik heb geen terras en woon op de 2e verdieping, mensen naar beneden sturen vind ik een beetje te gek). Toen ik in een huis met mijn ouders woonde, mocht er binnen ook niet gerookt worden, maar als ik bezoek kreeg, ging ik die ook niet naar beneden sturen maar werd er uit het raam gerookt...

Nou ja, heel verhaal over roken, omdat dat mij het meest aanspreekt op dit moment

Maar lichamelijke veranderingen. Pluh. Je leert me kennen zoals ik ben, ik ga achteraf echt niet veranderen. Wel wil ik eventueel wel eens een andere haarkleur proberen als de ander daarnaar benieuwd is, maar liefst geen blond ^^
Mijn tante bv. haar vriend klaagt vaak dat ze te dik is (en ze is gewoon mooi wat molliger), maar komop, hij heeft haar zo ontmoet, ik vind het erg lullig dat je dan begint te zeiken dat je dat niet aantrekkelijk vindt, vooral omdat je daar in het begin dat je erop mocht zeker niet over te klagen had! Als iemand na het samenzijn excessief bijkomt dan kan ik begrijpen dat je zegt: ja maar ik vond je vroeger mooier, maar dan vraag ik me ook af of het uiterlijk zoveel belangrijker is dan het innerlijk.
En dat er angsten zijn voor gezondheid, ivm roken en gewicht, dat is wel lief op zich. Als het echt om die angsten gaat natuurlijk.

Boobjobs zou ik zeker nooit laten doen (daarbij, de mijne laten vergroten zou ik sowieso niet zien zitten Ik ben geen Lolo Ferrari).

Karakter zie ik me zo snel nog niet veranderen. Muziek aanpassen, ach ik luister zoveel verschillende muziek dat ik me er vast in zou kunnen vinden wat meer van het ene te luisteren. Maar ik zou nooit mijn eigen muzieksmaak helemaal kunnen uitbannen.

Nou vertel!?!?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2010, 22:39
tuttebel
tuttebel is offline
hehe goede vraag. ik pas me onbewust wel aan aan mn vriendje's wensen, omdat ik hem graag wil plezieren. hij vindt rokjes leuk dus ik koop nu onbewust meer rokjes en draag ze vaker als hij er is. mn haar in een staart is lekker makkelijk, maar los is sexy.

maar dat zijn dingen die niet extreem zijn. ik zou zo ver gaan als ik zelf wil, klinkt nogal stom maar ja. plastische chirurgie is gewoon geen optie (in de toekomst wat rimpels weg misschien, haha) maar ik zie mn vriend ook zoiets niet vragen.

muzieksmaak pas ik ook onbewust aan. ik sta altijd open voor suggesties, van vrienden en ook van hem, dus nu luister ik vaker naar house en psytrance.

wat hij wel graag zou willen is dat ik mn haar rood (stoplichtrood) verf, want dat vindt hij mooi en sexy. het is niet dat ik zonder rood haar niet mooi voor hem ben, dus ik hoef het niet te doen. ik ben het wel aan het overwegen om het ooit een keer te doen, om m te verrassen.
Oud 22-01-2010, 23:37
Verwijderd
Ik merk dat ik best ver ga in het aanpassen, vooral met exlief... en dat is eigenlijk raar want ik heb niet per se een enorm... toegeeflijke persoonlijkheid? Ik ben een vrij uitgesproken persoon met heel nadrukkelijke meningen en ik erger me er enorm aan als mensen mij willen veranderen. Maar met vriendjes is dat zó anders. Ik wil gewoon perfect zijn voor die persoon, en kan daarin nogal voorbij gaan aan of ik dat zelf wel zo belangrijk vind.

In het geval van de ex was het nog wat ingewikkelder... hij was heel perfectionistisch naar zichzelf toe, maar dus ook naar zijn omgeving en dan vooral naar mij, want als vriendin sta je natuurlijk het dichtste bij. Over het algemeen vond hij mij natuurlijk prima Maar ik had wel karaktereigenschappen die hij liever wat minder zag. Zo geef ik heel gemakkelijk hardop commentaar op mensen op straat en flap ik er sowieso gemakkelijk dingen uit die mensen mogelijk als beledigend kunnen opvatten. Hij was juist héél correct, dus hij had er echt moeite mee als ik volgens hem onbeleefd uit de hoek kwam. Terwijl hij zelf natuurlijk ook wel eens een lompe eikel was in gedrag, maar hij betrok mijn gedrag op zichzelf en dacht dat mensen hém daarvoor aankeken ook. Terwijl ik altijd zoiets heb als mijn vrienden/vriendje iets doet wat ik zelf beschamend zou vinden, dan lach ik het een beetje weg... ik voel me daar zélf niet aangesproken op.

Maar goed dat waren dan eigenschappen die ik zélf ook niet per se heel mooi vind van mezelf. Dus het is ook iets wat ik zelf wel zou willen veranderen, en daarom laat ik me dat vrij gemakkelijk aanpraten. Maar het probleem met zulke dingen is natuurlijk dat dit gedrag een keerzijde is van mijn open/eerlijke/expressieve kant, en kún je zulke dingen wel echt veranderen en moet dat ook?

Nou ja dit is wel echt een van de redenen waarom het uit is gegaan, want ik trok die druk gewoon niet zo. In het half jaar na die relatie kwam ik er langzamerhand achter dat ik mezelf toch eigenlijk wel een leuk persoon vond. Dat was ik gewoon vergeten, omdat ik me teveel focuste op de dingen die exlief niet zo leuk vond. Maar het dubbele is wel dat ik in de meeste, zo niet al die aspecten, uiteindelijk wél verbeterd ben in een richting die exlief wel kan waarderen...

Mja het zit 'm dus vooral in karakter. Wat uiterlijk betreft, hou ik er wel wat rekening mee met wat hij leuk vindt om te zien, maar gelukkig vindt mijn vriendje mijn kleding allemaal leuk (echt alles wat ik hem tot nu toe voorgeschoteld heb, vindt hij leuk, we hebben echt dezelfde smaak in vrouwenkleding Nu is hij ook een hippie die zelf ook van alles door elkaar draagt, ik vind niet al zíjn kleding leuk ). Ik denk dat ik ook altijd wel lang haar heb omdat ik weet dat mannen dat mooi vinden. Maar als iemand grote borsten wil, dan moet hij een ander persoon zoeken, en ik zou er ook vrij allergisch voor zijn als iemand gaat beweren dat ik nodig op dieet moet. Ik wil een vriendje die mij goddelijk vindt, in ieder geval in uiterlijk! Maar die heb ik ook altijd alleen maar gehad, dus ik ben wel verwend daarin

Dingen die echt smaak zijn, als welke muziek luister ik of welke boeken lees ik... daarin pas ik me niet aan, maar voegt zijn interessenvlak natuurlijk wel iets toe aan het mijne. Hij laat me muziek horen die ik anders misschien niet zou hebben leren kennen, ik geef hem boeken die hij anders misschien niet zou hebben gelezen. Dat vind ik alleen maar een voordeel. Hij lacht me altijd uit omdat ik net zo graag fantasy lees of the cosmopolitan als hoogstaande literatuur, maar dat weerhoudt me er niet van om het toch te doen

Wat roken betreft: het is niet voor niks dat ik heeeel moeilijk iets zou beginnen met iemand die rookt... want ik trek dat in een lange relatie echt niet en dan begin ik er liever bij voorbaat niet aan, want ik weet hoe moeilijk je zoiets verandert.... (ik vind het al niks als ik bij mijn ouders thuiskom tegenwoordig - heb écht last van de rook... dat had ik als kind niet, maar ben wel in zo'n rookhuis opgegroeid en ik betwijfel of het gezond is.)
Met citaat reageren
Oud 23-01-2010, 09:22
gurl19
gurl19 is offline
Ik wil van mijn vriend dat hij stopt. Hij heeft het al vanaf begin gezegd en helaas afgelopen 5 jaar niet gedaan. Maar na de bruiloft gaat hij echt stoppen want er wordt niet gerookt in ons huis. Dus dat eis ik wel van hem.
Verder neemt hij mij en ik hem zoals we zijn.
Maar als hij of ik heel erg dik wordt vind ik wel dat je kunt zeggen dat de ander moet afvallen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2010, 09:42
Verwijderd
Niet zo ver, ik denk vooral aan mezelf.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2010, 10:11
Qimm
Qimm is offline
Niet heel erg ver, ik probeer me voor te stellen wat ik heb veranderd voor mijn vriend. Ik denk dat ik vooral wat vrouwelijker ben beworden, iets minder tomboy-ish. Maar ik vind dat eigenlijk wel leuk, rokjes <3.
Hij vind ook nagnenoeg alles mooi, ja ik ben wel te zwaar maar toch beweert hij bij hoog en laag dat hij het mooi vindt zo, ik zou wel wát af mogen vallen maar vooral niet te veel, hij vind ribben zien altijd doodeng (en zelf is het een magere lat hoor) (ik vind vooral zelf dat ik wel wat af zou mogen vallen, maar heb niet genoeg motivatie om dat echt aan te pakken)
Er is, naar zijn eigen zeggen, niets wat hij aan mij zou willen veranderen. Dat vind ik wel een fijne gedachte.

Degene die mij laat kiezen tussen m'n paarden en hij, tussen mijn vrienden en hij, tussen mijn manier van leven en hij, staat op straat. Je vindt me helemaal leuk of helemaal niet
Oud 23-01-2010, 10:24
Dott
Dott is offline
Ik over het algemeen ook niet zo ver.
Idd meer kleine dingetjes, zoals als ik weet dat hij een bepaald kledingstuk mooi vind ofzo.
Mijn vorige vriend rookte heel af en toe, maar deed dat niet in mijn buurt (tenzij die erg gestresst was, maar goed ik heb het hem nooit verboden, alleen gezegd dat ik er niet zo van hield).
En ik kon van hem veel meer verdragen dan ik van een ander zou hebben gedaan, maar weet niet of dat bewust aanpassen is.
Voor de rest, ja ik sta idd qua muziek voor dingen open, dus ik heb nog wel eens dat ik nieuwe dingen leer kennen die mijn lief op dat moment ook veel draait.. maar verder..
Nee, hij moet me maar nemen zoals ik ben, zo valt ie toch ook op me dan??
Lijkt me?
Oud 23-01-2010, 10:51
Akhlys
Akhlys is offline
Helemaal niet ver.
Roken is meestal wel een issue. Als ze er last van heeft dat ik rook, prima, dat kan. Als het zo erg stoort ga ik wel buiten staan voor een peuk, maar ik zal niet stoppen met roken omdat vriendinlief dat zo graag wilt. Ze heeft me zo leren kennen, ze weet dat ik veel rook, dus accepteer dan ook dat ik veel rook.

Op het gebied van muziekstijl aanpassen. Nee. Ik ben een metal drummer, ik luister 24/7 alleen maar metal. Wen er maar aan. Kledingstijl pas ik ook niet aan. Bij een vriend van me is het tegenwoordig al zo ver gekomen dat zijn vriendin nu zijn kleding koopt voor hem en hij lijkt het nog allemaal prima te vinden ook. Dat krijg je er bij mij echt niet in..
Ook met uitgaan ofzo. Als ik uit wil gaan, dan ga ik uit. Als ze meewilt, prima. Wilt ze niet uit en liever een avond op de bank, ook prima, ga ik wel met iemand anders.

Ik heb er echt een hekel aan om te veranderen voor iemand anders. Dan komt het op mij over alsof die persoon een soort van controle over me wilt hebben en ik kan echt niet tegen controlerende mensen. Mocht ik toevallig toch veranderen tijdens een relatie, dan zijn het veranderingen die ik wil.. niet die zij wilt.

Aan de andere kant verwacht ik ook niet dat zij voor mij veranderd. Een meisje leer je kennen zoals ze is, dus vind ik dat je de wat mindere eigenschappen ook voor lief moet nemen. En mocht ik die eigenschappen niet trekken, dan zet ik er net zo makkelijk weer een punt achter. Zoekt ze iemand anders die wel met haar om kan gaan. Maar meestal neem ik echt iemand zoals ze is, als ze mij ook nemen zoals ik ben.
Oud 23-01-2010, 11:06
Verwijderd
Akhlys, maar als je nou zou samenwonen ofzo, of je bent bij haar, moet ze dan ook persé metal luisteren of mag haar muziek dan ook op Of sta je helemaal niet open voor welke andere muziek dan ook? En dan heb ik het niet over schlagers of iet anders extreem wat echt niet bij je zou passen (kan me ook niet voorstellen dat je daar dan op zou vallen ), maar industrial of rock of triphop, ik noem maar wat.

En kleren, ik vind het wel normaal dat je als de ander iets echt niet mooi vind, dat je dat dan ook minder draagt. Mijn ex had zo'n afschuwelijke glimmende jas, het was blijkbaar een hele dure merkjas, maar ik vond het er echt goedkoop uitzien en ik had het liever niet dat hij daarmee naast me liep ^^. Hij had een hele kast vol dingen die ik wel leuk vond, dus hij had keuze genoeg
Met citaat reageren
Oud 23-01-2010, 11:35
Mephisto
Mephisto is offline
Ik bleek vroeger wortelbroeken te dragen, whatever the fuck that might be. (spijkerbroek is een spijkerbroek, right? Nou ja, dus niet)

En als zij thuis is draai ik geen harde metal maar wat anders. 70s ofzo.
Oud 23-01-2010, 11:45
Akhlys
Akhlys is offline
Citaat:
Akhlys, maar als je nou zou samenwonen ofzo, of je bent bij haar, moet ze dan ook persé metal luisteren of mag haar muziek dan ook op Of sta je helemaal niet open voor welke andere muziek dan ook? En dan heb ik het niet over schlagers of iet anders extreem wat echt niet bij je zou passen (kan me ook niet voorstellen dat je daar dan op zou vallen ), maar industrial of rock of triphop, ik noem maar wat.
Ik sta natuurlijk wel open voor andere muziek, maar anderen staan meestal niet open voor mijn muziek. Daarom ben ik wat dat betreft eigenlijk compromisloos. Ik luister doorgaans black/death metal. Ik heb vaak genoeg gehad dat m'n vriendin dan ging zeiken omdat ik death metal opzette en is ze weer op en top vrolijkheid als haar cyber muziek weer aan stond. Ik vind het prima als ze haar eigen muziek wilt luisteren, maar ga dan niet zeuren als ik dat ook doe.

Schlager is wel lachen..
Oud 23-01-2010, 12:51
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Ik bleek vroeger wortelbroeken te dragen, whatever the fuck that might be. (spijkerbroek is een spijkerbroek, right? Nou ja, dus niet)

En als zij thuis is draai ik geen harde metal maar wat anders. 70s ofzo.
Wortelbroeken moeten ook echt allemaal ritueel verbrand worden

ot: Ik zou zelf weinig veranderen voor iemand. Tenminste, dat hoop ik, ik heb me wel eens teveel aangepast aan een ander in de zin van, bjina niet meer met mannelijke vrienden omgaan, andere kleding dragen en constant heel erg op mijn tenen lopen.

Andersom verwacht ik ook weinig, maar met roken heb ik wel een groot probleem. Mijn vriend rookte in het begin en heeft dat nog een jaar gedaan, maar is sinds bijna een half jaar op eigen initiatief gestopt. Ik heb hem nooit gevraagd om te stoppen, maar wel om te zorgen dat ik geen last zou hebben van zijn rook en dat respecteerde hij. Ik vind het namelijk niet acceptabel dat hij mijn gezondheid schaadt (of risico daar toe neemt) zodat hij zijn ongezonde gewoonte maar overal kan blijven volhouden.

Eigenlijk vind ik aanpassen acceptabel, zolang het om een eigenschap/gewoonte gaat die schadelijk is voor jezelf of voor de ander. Bijvoorbeeld agressie, roken, slechte communicatie enz.
Oud 23-01-2010, 13:56
Sade
Sade is offline
Citaat:
als de ander niet rookt en wil dat ik graag stop, dat ik wel zou overwegen minder te gaan roken ofzo. Maar aan de andere kant heb ik ook zoiets van, je hebt me leren kennen als roker, zie je me daarom minder graag?
Ik vind juist dát voor alles (gewoonten, uiterlijk, muziek, etc.) eigenlijk wel op gaat; je hebt me zo leren kennen en ervan uitgaande dat je ook zo verliefd op me bent geworden, waarom dat dan veranderen? Een ander een verandering opleggen heeft hoe dan ook geen zin denk ik.
Natuurlijk pas je in een relatie hier en daar wat aan. Denk alleen dat het belangrijk is om je dan soms af te vragen of je dat ook zou doen als de significant other er niet zou zijn. Vervelende trekjes als roken, een andere muzieksmaak of bepaalde kledingstukken waar de ander niet zo van gecharmeerd is, dat zijn allemaal dingen waar je iets op in kunt leveren. Maar afvallen of een nose- of boobjob of wat voor cosmetische ingreep dan ook te doen voor een ander vind ik belachelijk. Als je prima tevreden bent met jezelf dan zou ik dat vooral lekker zou houden, en als vriendlief daar problemen mee heeft moet hij maar op zoek naar een ander.

Zelf pas ik me niet zo erg aan in een relatie geloof ik. Merkte wel dat mijn laatste relatie naast mijn studiekeuze en nog wat dingen me er pijnlijk van bewust maakte dat ik een kant op ging die nogal ver van mezelf af stond. In een volgende relatie zou ik daar dus wel wat alerter op zijn, iemand moet gewoon bij je passen en als dat betekent dat het plaatje dan misschien iets minder perfect is, so be it. Mijn muzieksmaak is breed genoeg om iets overeenstemmends te vinden en als mijn future lover zou zeggen dat ik moet stoppen met roken zou dat misschien helemaal niet zo slecht voor me zijn.
Oud 23-01-2010, 15:06
Neko*
Neko* is offline
Ik geloof niet dat ik me heel erg aanpas in een relatie, maar eigenlijk weet ik dat ook niet zo goed. Ik sta qua muziek eigenlijk voor heel veel dingen wel open en merk ook dat ik vaak wel een deel overneem. Maar niet zo zeer dat ik mijn eigen dingen niet meer draai. Ik zou nooit van iemand vragen om te stoppen met iets (of dat nou roken is, of een hobby of een manier van doen) omdat ik er anders vandoor ga. Ik zou dit ook niet pikken als iemand dat bij mij zou doen. Niet zozeer omdat hij/zij mij dan zou willen veranderen, als wel omdat ik het nogal kansloos vind om iemand voor zo'n blok te zetten.
Oud 23-01-2010, 15:18
Volk
Volk is offline
Ik vind dat als je een relatie begint met iemand je die persoon ook moet nemen zoals die persoon is. Is het al een roker en heb je gekozen voor een relatie met een roker dan moet je daarna niet gaan zeuren over het roken. Zelfde voor de andere dingen. Als je een relatie begint met iemand en je wil die persoon veranderen dan geef je eigenlijk al toen dat die persoon niet de persoon voor jou is maar dat je te bang/lam/(...) bent om dat toe te geven en verder te kijken voor iemand die wel is wat je wilt.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2010, 16:22
gurl19
gurl19 is offline
Ik heb niet gekozen voor een relatie met een roker. Lees dit hierboven erg vaak.
Hij rookte eerst beetje stiekem, dus had niet door dat hij rookte. Als ik eraan kwam in een discotheek en een praatje maakte dan had hij geen sigaret in zijn handen. Ik ben een enorme anti-roker en was de relatie nooit aangegaan wanneer hij mij niet had beloofd om te stoppen.
Roken is ranzig, vooral als een van beiden dus niet rookt.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2010, 17:29
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik heb niet gekozen voor een relatie met een roker. Lees dit hierboven erg vaak.
Hij rookte eerst beetje stiekem, dus had niet door dat hij rookte. Als ik eraan kwam in een discotheek en een praatje maakte dan had hij geen sigaret in zijn handen. Ik ben een enorme anti-roker en was de relatie nooit aangegaan wanneer hij mij niet had beloofd om te stoppen.
Roken is ranzig, vooral als een van beiden dus niet rookt.
Het was vooral geen aanval op jou
Met citaat reageren
Oud 23-01-2010, 18:44
Optima
Optima is offline
1

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 21:17.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2010, 20:37
Verwijderd
Ik zal wel ver gaan, maar ik ken mn grenzen.
Ik zal mezelf bijvoorbeeld wel opofferen om dingen te doen die ik eigenlijk niet wil, omdat zij dat ook zou doen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2010, 21:41
justhanna
justhanna is offline
Ik ben voor mijn ex gestopt met roken. Wat ontzettend veel ruzies opleverde omdat ik zo nu en dan nog een sigaretje rookte. Voor iemand stoppen werkt naar mijn idee echt niet. Je kan wel rekening met elkaar houden, door bijv. iets minder en buiten te roken als je bij degene bent. Maar het was wel heel hypocriet dat zijn beste vriendin wel bij hem binnen mocht roken en ik niet, want 'hij wilde geen vriendin die rookt'. Terwijl ik al rookte toen we gingen daten, dus het was niet alsof hij het niet wist ofzo. Daarentegen was ik degene die vond dat hij moest afvallen, maar door de jaren heen was hij ook zwaarder geworden en was zijn gewicht echt schadelijk voor zijn gezondheid. Bij nader inzien zie ik wel dat ik het meer bij hem had moeten laten, en dat ik het niet van hem kon eisen.
Oud 23-01-2010, 21:52
Jehebtmelief
Jehebtmelief is offline
Ik wil best veranderen voor iemand, als diegene ook zou veranderen voor mij.
Een ex van me wilde allemaal dingen aan mij veranderen, maar alleen al op de manier waarop hij het EISTE deed mij juist het tegenovergestelde doen. Hij wou bijvoorbeeld dat ik alleen nog maar op hakken ging lopen, hij hield niet van sneakers. Juist daarom kwam ik een keer bij hem langs met nieuwe sneakers.
"Kijk eens, ik heb nieuwe sneakers!" Nou, je had zijn kop moeten zien.

In mijn huidige relatie zou ik wel meer willen veranderen als hij dat zou willen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2010, 22:07
sicilion
sicilion is offline
Ik denk ook dat naarmate je ouder wordt je minder verandert in/door een relatie. Je kent jezelf beter, bent zekerder van jezelf en hoe je in een relatie staat. Ook denk ik dat je gemakkelijker bepaalde dingen van elkaar kunt accepteren.

Maar zoals iedereen hierboven al zegt: 'pleasen' is wat anders dan veranderen.
Reageren

Regels voor berichten