Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2010, 15:05
Ikhebgeenidee
Ikhebgeenidee is offline
hallo,

ik kom hier regelmatig even voorbij naar mensen die hun verhalen kwijt willen.
en nu ben ik er zelf 1

het zit zo, dat ik een aantal maanden geleden een erg leuke jongen op internet heb leren kennen, we kennen elkaar al wat langer maar omdat we allebei een vriendin/vriend hadden werd het paar jaar geleden niks.
maar we kwamen elkaar weer tegen op internet.
en de vonk sloeg eigenlijk weer gelijk over!
we hadden afgesproken en sindsien zijn we onafscheidelijk.

alleen 1 ding.
we wonen zo'n 200 km van elkaar vandaan.

we smsen elke dag, we spreken elkaar elke dag op msn.
en dat voelt zo fijn, maar zodra hij weg is bedenk ik me steeds.
wat zal hij doen? gaat hij niet vreemd?

natuurlijk is een relatie op basis van vertrouwen.
op de een of andere manier ben ik toch steeds bang dat hij dingen uitvreet waar ik nooit achter zal komen.
gewoonweg omdat ik daar niet in de buurt woon, of daar uberhoubt mensen ken.

en dat vind ik vervelend, want eigenlijk laat hij altijd van iets van zich horen via sms.
wat hij aan het doen is, waar hij naartoe gaat, wanneer hij daar weer weg gaat.

ik heb daar nooit om gevraagd of hij dat wilde doen. dat doet hij uit zichzelf.
en dat vind ik heel lief van hem.
en dat geeft me ook wel een beetje vertrouwen terug.

maar dan nog blijven zulke dingen in m'n hoofd spoken.

sinds kort werkt hij elke zaterdag nacht ook nog eens voor een discotheek, waar ik best wel veel moeite mee heb.
gewoonweg omdat ik "alweer" van die gekke dingen in m'n hoofd ga halen.

maar als hij dan midden in de nacht smst "ik mis je" dan is dat ook weer zo verdwenen.

als ik zelf alles terug lees hier, denk ik ach meid stel je niet zo aan, die jongen is gek op je!

maar goed, om verder op mijn vraag in te gaan..

hoe gaan jullie ermee om?

groetjes!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2010, 15:07
Luna
Luna is offline
zo te zien ligt het helemaal aan jouw onzekerheid. Daar moet je dus vanaf zien te komen.
Je vriendje heeft hier verder weinig mee te maken denk ik.
Oud 13-03-2010, 15:25
Ikhebgeenidee
Ikhebgeenidee is offline
ja dat is ook helemaal zo, het is mijn onzekerheid.

maar hoe kom je er zo 1,2,3 van af?

soms denk ik welleens, was ik er maar nooit mee begonnen.
ik ben daar het type gewoon niet echt voor zo ver van elkaar vandaan.
maar als ik hem dan weer zie
Met citaat reageren
Oud 13-03-2010, 15:27
Toneless
Toneless is offline
Praat met hem erover. Dat is het beste denk ik. Wel lijkt mij het gruwelijk irritant al gaat je vriendin je controleren.
Oud 13-03-2010, 15:39
Ikhebgeenidee
Ikhebgeenidee is offline
praten heb ik gedaan met hem.
althans dat heb ik geprobeerd.
en hij zegt zelf ook dat ik de enige ben voor hem.
en dat ik mij echt geen zorgen hoef te maken,

en geloof me, dat wil ik ook echt!!

en ik wil zeker niet de jaloerse vriendin uit gaan hangen.
want zo wil ik helemaal niet in elkaar zitten.

het is gewoon dat ik er mee blijf zitten en dat is lastig.

ben gewoon een zeurpiet, ik weet het
Met citaat reageren
Oud 13-03-2010, 16:38
keepdreaming
keepdreaming is offline
Je hebt helemaal gelijk met het punt ''een relatie is op basis van vertrouwen'' en daarom zou ik ook beginnen met hem te vertrouwen. Ik kan mij enigzins het onzekere wel voorstellen, maar ik denk (persoonlijk) dat ik een meisje niet elke dag zou smsen, ermee zou msnen etc.. als ik vreemd zou gaan. Zie je hem trouwens wel? Bijvoorbeeld één keer in de één/twee weken? Want een jongen zou de moeite denk ik niet eens nemen, om jou te zien, als hij vreemd gaat.

Maar goed, to the point. Als ik het verhaal zo lees dan begrijp ik je onzekerheid zeker, maar zou ik nergens uit kunnen opmaken dat hij vreemd gaat. Ik zou me er dus niet te veel druk om maken, volgens mij zit wel goed.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2010, 17:29
Ikhebgeenidee
Ikhebgeenidee is offline
we zien elkaar regelmatig, we proberen elkaar wel zowiezo 1 keer in de 2 weken te zien ofzo.
maar het is een beetje ingewikkeld, want we leven de laatste tijd een beetje langs elkaar heen.
hij werkt als beveiliger en werkt meestal tot savonds laat (12uur) en ik werk gewoon meestal van 9 tot 5, dus lopen we vaak elkaar gewoon mis. en hij heeft verschillende werkdagen in de week.

zodoende is het soms lastig om af te spreken (heb hem nu dus bijv al een maand niet gezien)
maar we doen ons best!, maar soms denk ik welleens inderdaad dat hij helemaal niet hier wil zijn,
mede omdat hij dan bijvoorbeeld een vrije dag heeft, of 2 achter elkaar.
en niet dat hij dan zegt, " ik kom even gezellig bij je langs vandaag" ...
maar dan word wel weer verwacht als ik vrij ben, dat ik naar hem toe ga... wat ik overgins bijna altijd doe als ik vrij ben, en eventueel daar kan blijven slapen.
maar zelf innitatief nemen dat doe hij niet.

Maar goed, daar ging het niet over haha...
ik zou ook niet weten waarom hij "vreemd" zou gaan,
mischien ben ik wel een beetje te jaloers!!
en moet ik dat maar eens leren opzij te zetten!

in ieder geval bedankt voor de reactie
en ik heb het even van me afgeschreven
Met citaat reageren
Oud 13-03-2010, 17:40
keepdreaming
keepdreaming is offline
Jaloers? Ik denk eerder een geval van het missen van zelfvertrouwen.. Je zult vast je vriend wel vertrouwen, alleen je bent gewoon erg bang dat hij een andere vindt die leuker is, zo interpeteer ik het hoor als ik zo het verhaal lees. Maar waarom zou hij een leuker iemand vinden? Het gaat toch goed tussen jullie en jullie proberen van alles om met elkaar in contact te blijven alsof jullie bijna naast elkaar wonen (door vele smsjes etc). En nog even over dat hij niet naar jou toe gaat. Misschien vindt hij het thuis wat prettiger en leuker om jou mee te nemen in '''zijn'' buurt. Daarmee bedoel ik dat hij het leuk vindt om jou mee te nemen naar een leuk restaurantje, café-tje, winkelcentra etc.. en dat hij de gentleman kan uithangen, dan dat jij hem een rondleiding geeft (in jou buurt).

Hoop dat je hem een beetje vat, want heb het denk ik wat slecht uitgelegd
Met citaat reageren
Oud 13-03-2010, 18:57
Ikhebgeenidee
Ikhebgeenidee is offline
je hebt helemaal gelijk

het is inderdaad zo dat ik soms welleens denk dat hij een ander meisje leuker zal vinden/ontmoeten in zijn omgeving.
en dat ik dat denk dat hij voor haar zou kiezen, vanwege de afstand.
maar dat is natuurlijk dom, als je gelukkig bent met elkaar..moet de afstand niet uitmaken.
maar dat spookt inderdaad welleens door mijn hoofd.

en dat heb ik hem ook verteld, maar dan zegt hij natuurlijk heel lief "je hoeft je echt geen zorgen te maken, ik wil alleen maar jou"..maar dan nog denk ik steeds...stel dat..hij toch iemand anders...en dat moet ik eigenlijk helemaal niet doen.

en wat betreft over het hier bij mij komen, hoe je het omschrijft, zie ik hem er wel in ja!
hij neemt me overal mee naartoe, (vrienden,werk,stad etc).
en dan zie ik aan hem dat hij zich helemaal thuis voelt, of zogezegd loopt ie heerlijk met me showen (alhtans dat idee heb ik vaak)
en dat is bij mij natuurlijk anders, dan zie ik aan hem dat hij wat ongemakkelijker is!

maar het is precies wat jij omschrijft, je hebt het goed begrepen
Met citaat reageren
Oud 14-03-2010, 01:57
crawloftime
crawloftime is offline
Citaat:
als ik zelf alles terug lees hier, denk ik ach meid stel je niet zo aan, die jongen is gek op je!
Dat denk je goed. Stel je niet zo aan.
Oud 14-03-2010, 20:30
Verwijderd
Ik heb een jaar lang, een afstand van 180 km overbrugt. Daarna ben ik dichterbij gaan wonen.
Ik heb er geen spijt van, ook al was het uit. Anders had ik mijn huidige vriendin niet ontmoet!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 06:06
WAT
WAT is offline
lange afstand heb ik nooit echt een probleem gevonden (5 a 6 uur van deur tot deur, vanuit een plaatsje naast groningen tot een gat onder rotterdam), en het kan ook gewoon werken.
De angst, tjah, dat is meer iets waar je je overheen moet zetten denk ik....
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 21:23
Anoniem_Dude
Anoniem_Dude is offline
Mijn Mening: Afstand relaties zijn KLOTE heb zelf een gehad toen ik op bezoek ging zag ik haar gewoon een feest geven en tongen met andere jongens *meervoud* die slet.. Je kunt ze nooit helemaal vertrouwen.. Maar hey aan mijn mening heb je niks Wat een feit is: het hoeft helemaal niet zo af te lopen zoals ik zeg.. [En Inderdaad doe iets aan die onzekerheid van je]
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 22:16
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Je kunt ze nooit helemaal vertrouwen..
Volgens mij is dat héél erg afhankelijk van de persoon hoor

Ikzelf heb al meer dan een jaar een relatie met een meisje uit Dalfsen (tussen Zwolle en Ommen) terwijl ik zelf in een dorpje onder Breda woon. In dat jaar heb ik nog een half jaar in Zweden gezeten, op dat moment was het dus 1500km afstand i.p.v. 180. Het gaat echter nog prima tussen ons, en dat komt omdat onze relatie gebaseerd is op liefde en vertrouwen. Tuurlijk heb ik ook wel eens momenten dat ik me machteloos voel bijvoorbeeld wanneer een andere jongen mijn vriendin leuk vindt of iets dergelijks. Gelukkig is het nooit fout gegaan en ik vertrouw mijn vriendin dan ook volledig. Het grootste nadeel is vooralsnog het reizen. We zien elkaar dan weliswaar vrijwel ieder weekend maar het is toch weer 6 uur treinen om elkaar 2 dagen te kunnen zien. Om deze reden denk ik erover in Overijssel te gaan studeren om dichter bij haar te kunnen zijn. Van veel mensen krijg ik commentaar dat ik mijn keuze van haar af zou laten hangen terwijl dat 'zo weer uit kan zijn'. Ik heb er echter het volste vertrouwen in dat het goed al blijven gaan en zelfs stel dat het niet goed zou gaan maakt het mij vrij weinig uit of ik nu in Overijssel of Brabant woon en studeer.
Oud 16-03-2010, 13:13
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
lange afstand heb ik nooit echt een probleem gevonden (5 a 6 uur van deur tot deur, vanuit een plaatsje naast groningen tot een gat onder rotterdam), en het kan ook gewoon werken.
De angst, tjah, dat is meer iets waar je je overheen moet zetten denk ik....
Ik ben ongeveer 4-5uur onderweg, maar overbrug dan wel een afstand van 1600km.

Maar ik ben wel van mening dat een goed vertrouwen belangrijk is, anders kan het volgens mij nooit stand houden...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 16:03
Ikhebgeenidee
Ikhebgeenidee is offline
yes yes yes, ben niet de enige die zoveel afstand moet overbruggen,
gister was hij voor een paar uurtjes bij me!
en hij heeft me verzekerd dat ik me echt geen zorgen hoef te maken,
zijn lieve woorden zeggen me genoeg!

ik ga proberen om die onzekerheid maar eens opzij te zetten, en lekker er van genieten!
we hebben het er ook welleens over om dichterbij bij elkaar te gaan wonen,
gisteren zei hij nog heel lief, *heb je nog een huisje gezien hier in de buurt?*

ik stond even verbaast te kijken ..
maar hij meende het, zo lieff!!

nou goed, bedankt dat ik effe mijn verhaal kon doen!

ajuus!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 19:14
keepdreaming
keepdreaming is offline
Dit is dan ook de eerste keer dat hij bij jou is, of niet? Zo en zo een goed teken dat hij nu ook eens bij jou is. Maak je geen zorgen, zet de onzekerheid opzij en volgens mij zit alles wel goed!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 22:24
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Als je het vervelend vindt dat hij niet vaak genoeg bij je is, dan is dat volgens mij te bespreken in een relatie. En afstand is zeker te overbruggen, goede afspraken maken helpt daar wel heel erg bij.

Echter, over het 'vreemdgaan' gedeelte. Ik zou het van je afschudden, of in ieder geval het niet vaak openlijk aan hem laten merken. Straks raak je hem kwijt, omdat je teveel verlangt.

Wanneer heb je honderd % vertrouwen in hem, en dan bedoel ik niet op het moment dat hij naast je op de bank zit om je te verzekeren dat je de enige ware voor hem bent, tuurlijk vertrouw je hem dan. Ik bedoel meer van wat moet hij doen om jou te laten geloven dat hij niet vreemd zal gaan?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 19:07
Ikhebgeenidee
Ikhebgeenidee is offline
@keepdreaming,

het is niet de eerste keer dat hij bij mij was, ik denk de 3e keer in 8maanden tijd.
vandaar dat ik erover begon dat hij eigenlijk nooit hier naar toe kwam zeg maar!
maar eind goed al goed, hij komt en ik heb zelfs met hem erover gesproken waarom hij niet vaker hiernaartoe komt en dat was zijn bedoeling helemaal niet, en nou komt ie aanstaande maandag weer naar me toe omdat we beiden vrij zijn!

praten doet gelukkig een hoop

@simoen,

ik heb het dus bespreekbaar gemaakt met hem
het is niet zo dat ik continu blijf zeuren tegen hem hoor dat ik welleens denk of zogezegd daar mee zit dat hij vreemd zou gaan.
eigenlijk helemaal niet, gewoonweg omdat ik niet de jaloerse vriendin uitwil gaan hangen.
en hij kan er weinig aan doen, dat weet ik ook wel.
het zit in mijn gedachtes en daar moet ik vanaf zien te komen.

maar het is meer gewoon dat als ik bijv een nacht niks van hem hoor, bijv op zaterdag avond en de volgende dag zegt hij lekker uit te zijn geweest,en normaal gesproken smst hij me de hele dag door wat hij aan het doen is, en precies dan zulke avonden niet, dan brengt dat mij soms welleens in onzekerheid.

en dan ga ik dingen denken die er waarscheinlijk gewoon niet zijn, en dat stoort me welleens.
vandaar dat ik hier mijn verhaal even kwam doen, voor tips of suggesties hoe ik ermee om moet gaan
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 19:15
tuttebel
tuttebel is offline
ik heb ook een lange afstandsrelatie, en ook al vertrouw ik hem, ik vind het nog steeds moeilijk als hij uitgaat ofzo inderdaad. ik heb hem dat uitgelegd en heb hem gevraagd, als hij er aan denkt, of hij mij wil smsen als hij thuis komt. dan heb ik toch wat meer zekerheid dat hij niet dronken in de goot of bij een ander meisje ligt.
en dat vindt hij helemaal niet erg, hij heeft t liefst dat ik het ook doe, want hij kan ook onzeker zijn.
Oud 18-03-2010, 19:18
Ikhebgeenidee
Ikhebgeenidee is offline
precies, daar heb ik ook om gevraagd
want ik moet dat altijd ook van hem doen, maar zelf deed hij dat niet.
en dat vond ik niet fair van hem!
en de volgende keer zou hij er beter om denken zei die, dus daar ga ik maar vanuit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten