Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2009, 12:57
Sanne-1996
Sanne-1996 is offline
Wat vinden jullie voor- en nadelen aan een relatie?

Oud 18-11-2009, 17:34
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Wat valt er te lachen?

Het hangt trouwens nogal af van met welke persoon je op welke plaats en tijd bent.
Oud 18-11-2009, 19:28
LoorAn
LoorAn is offline
voordeel: je hebt iemand die van je houdt en waar je op kunt vertrouwen en op kunt leunen.
nadeel: je kunt je vrijheid verliezen, iemands 'bezit' worden en vrienden/vriendinnen laten vallen.
Oud 18-11-2009, 20:10
gWn Ward
gWn Ward is offline
voordeel: je bent allebei één geheel
nadeel: je bent allebei één geheel

think about it
Oud 18-11-2009, 20:26
Verwijderd
Citaat:
voordeel: je hebt iemand die van je houdt en waar je op kunt vertrouwen en op kunt leunen.
nadeel: je kunt je vrijheid verliezen, iemands 'bezit' worden en vrienden/vriendinnen laten vallen.
Maar dat laatste gebeurt alleen als je in een relatie zit die toch al niet goed is, lijkt me... Aan een goede relatie zitten volgens mij alleen maar voordelen, ik kan iig geen nadelen bedenken...

Citaat:

think about it
Waarom ben je één geheel in een relatie? Je kan toch ook prima afzonderlijk dingen doen?
Oud 18-11-2009, 20:44
Qimm
Qimm is offline
als je het goed doet zijn er geen nadelen
Oud 18-11-2009, 21:13
Batave
Batave is offline
Ik kan niet echt nadelen bedenken.
Oud 19-11-2009, 10:52
Volk
Volk is offline
Er zijn geen nadelen aan een goede relatie. Een slechte relatie moet je gewoon niet aan beginnen.
Oud 19-11-2009, 14:14
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
als je het goed doet zijn er geen nadelen
qft
Oud 19-11-2009, 17:09
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Zelfs bij een goede relatie zijn er nadelen. Bijv. een schoonfamilie of andere bezoeken die je liever niet doet, nooit eens die knappe meid/vent kunnen zoenen zonder vreemd te gaan, etc.
Oud 19-11-2009, 17:21
Sade
Sade is offline
Citaat:
Zelfs bij een goede relatie zijn er nadelen. Bijv. een schoonfamilie of andere bezoeken die je liever niet doet, nooit eens die knappe meid/vent kunnen zoenen zonder vreemd te gaan, etc.
Inderdaad. Je kunt er hele Cruijffiaanse verhalen over houden maar alles in het leven heeft zo z'n voor- en nadelen, dus ook je relatie.
De voordelen die het niet hebben van een relatie mij op dit moment opleveren zijn de rust en ruimte voor jezelf. Nadelen spreken voor zich denk ik zo
Oud 19-11-2009, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Ik heb zelf niet de behoefte om vreemd te gaan omdat m'n relatie gewoon goed is. Schoonfamilie kan idd wel een nadeel zijn, dat is waar (Maar mijn schoonfamilie is dat gelukkig niet )

En rust en ruimte voor mezelf heb ik overigens ook gewoon, dus dat vind ik ook geen issue.
Oud 19-11-2009, 18:03
blauw engeltje
Citaat:
hier ben ik het absoluut niet mee eens
Oud 19-11-2009, 18:24
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Bij een goede relatie heb je dat soort dingen voor elkaar over.

Behalve het vreemdgaan natuurlijk
Oud 19-11-2009, 19:18
Verwijderd
Citaat:

Maar als je een hele bemoeizuchtige schoonmoeder hebt, lijkt 't me toch een nadeel, ook al heb je dat er wel voor over
Oud 19-11-2009, 19:55
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Maar als je een hele bemoeizuchtige schoonmoeder hebt, lijkt 't me toch een nadeel, ook al heb je dat er wel voor over
qft
Oud 19-11-2009, 20:14
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:

Dat maakt het niet minder een nadeel.

Uiteraard ben ik het ermee eens dat mijn voorbeelden insignificante dingen zijn binnen een relatie. Maar zeggen dat er alléén maar voordelen en geen nadelen aan een goede relatie zitten is ongeloofwaardig. Mensen die dat beweren geloven zichzelf niet eens.
Oud 19-11-2009, 20:46
Verwijderd
relaties hebben echt niet alleen maar voordelen
Oud 19-11-2009, 21:08
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik heb een hele goeie relatie, maar wel met als nadeel dat we 800 km uit elkaar wonen en het veel meer tijd/geld kost dan wanneer we bij elkaar om de hoek hadden gewoond. Wat als voordeel heeft dat als we bij elkaar zijn het misschien wel beter is dan wanneer we elkaar elke dag zouden zien.
Waarmee ik wil zeggen dat iedere relatie opzich zn voor en nadelen heeft en dat t dus per persoon/relatie verschilt
Oud 19-11-2009, 22:05
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
laat ik het dan zo zeggen, ik heb nog geen nadelen ontdekt aan mijn relatie
Oud 20-11-2009, 12:21
Volk
Volk is offline
Citaat:
Nah, ik heb fijne schoonfamilie en we bezoeken alleen mensen die we willen bezoeken. We hebben wat dat betreft geen verplichtingen. En mocht het zo zijn dat ik mijn schoonouders niet mag dan hoef ik ze toch ook niet te zien? Dat is toch helemaal niet verschillend met andere mensen die ik niet mag. En ik heb nooit de behoefte een ander te zoenen dan mijn eigen vriend. Ik denk dat ik net als Qimm nog geen nadelen heb kunnen ontdekken.
Oud 20-11-2009, 12:52
Verwijderd
Ik kan ook echt geen nadelen ontdekken in/aan mijn relatie... Ja, in het begin was er het nadeel van de afstand, maar nu wonen we samen en is dat dus geen nadeel meer...
Oud 22-11-2009, 14:16
Verwijderd
Nadelen? nadelen kan je zelf maken als je wilt. Zolang je die persoon niet als bezit ziet, verlies je ook geen vrijheid.
Oud 23-11-2009, 20:27
I C U
I C U is offline
Je krijgt er vaak een hele ris verplichtingen bij, leuke en minder leuke. Maar ach, who cares Dat werkt twee kanten op en eigenlijk is het 't helemaal waard. Er zijn gewoon heul veul voordelen.
Oud 23-11-2009, 21:51
Verwijderd
Voor mij geldt ook dat de afstand een duidelijk nadeel is, vooral omdat ik tijd en geld kwijt ben aan reizen. Maar aan de relatie zelf zitten geen nadelen, nee.

*denkt even na* Ja, wel, ik vind het ergens wel een nadeel dat hij zo veel invloed heeft op mijn stemming. Ik vind het irritant dat ik echt van streek kan zijn als (ik denk dat) hij bozig is op mij, vooral als hij dan ver weg is en we het niet meteen uit kunnen praten. Dat zit in zekere zin in mij en niet in een relatie, want ik kan dat ook bij vrienden en zelfs onbekenden, maar bij relaties is dat wel sterker natuurlijk omdat je zo close bent en verliefd bent. Ik vind het altijd wel prettig om emotioneel helemaal onafhankelijk te zijn
Advertentie
Oud 24-11-2009, 20:42
Daantjer
Daantjer is offline
Nadeel: Je moet er veel tijd en moeite in steken
Voordeel: als vent kun je er later wat anders in steken dan alleen tijd en moeite
Nadeel: Je zit altijd aan de ander vast, je kan niet zo maar met een ander gaan neuqen
Voordeel: Dan zijn jullie dus er altijd voor elkaar
Nadeel: De ander wil je haar/zijn eigen gewoontes opleggen
Voordeel: Het is het allemaal waard, geen enkel nadeel weegt op tegen de voordelen
Oud 24-11-2009, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Nadeel: Je moet er veel tijd en moeite in steken
Voordeel: als vent kun je er later wat anders in steken dan alleen tijd en moeite
Nadeel: Je zit altijd aan de ander vast, je kan niet zo maar met een ander gaan neuqen
Voordeel: Dan zijn jullie dus er altijd voor elkaar
Nadeel: De ander wil je haar/zijn eigen gewoontes opleggen
Voordeel: Het is het allemaal waard, geen enkel nadeel weegt op tegen de voordelen
Jij moet nog leren dat niet alles om seks draait, maarja, daar ben je puber voor. .
Oud 24-11-2009, 20:57
Daantjer
Daantjer is offline
eigenlijk was dat eerste gewoon een beetje sarcastisch bedoeld en ik zei ook dat het niet allemaal om seks draait, het draait om het bij elkaar zijn, maar ff puur uit Freuds manier van denken, ja het draait allemaal om seks, alles voor de voortplanting, daar zoek je de geschikte persoon voor, dat heet liefde, maarja ik wil eigenlijk ook alleen maar bij mijn vriendin zijn, en dan draait het niet om seks voor de persoon ik
Oud 24-11-2009, 21:24
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Jij moet nog leren dat niet alles om seks draait, maarja, daar ben je puber voor. .
Hij heeft wel gelijk dat veel mannen dat een nadeel vinden aan een relatie
Oud 24-11-2009, 21:34
Daantjer
Daantjer is offline
ik vind persoonlijk niet zo dat alles om seks moet draaien, het is gewoon een van de leuke bijkomstigheden, of ben ik de enige kerel die dat zegt?
Oud 24-11-2009, 22:38
cenerentola
cenerentola is offline
Als je een relatie neemt vanwege de voordelen, vind ik dat opportunistisch en als je tijdens een relatie nadelen ondervindt, dan kun je er maar beter mee kappen. In beide gevallen ben je dan niet toe aan een relatie.
Oud 24-11-2009, 22:40
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Hij heeft wel gelijk dat veel mannen dat een nadeel vinden aan een relatie
Dat zal best wel meevallen, denk ik of hoop ik.
Oud 25-11-2009, 15:12
Daantjer
Daantjer is offline
sorry, maar hou dat maar bij hopen, want zo is de evolutie
Oud 25-11-2009, 16:05
remy476
remy476 is offline
Citaat:

think about it
Mooi gevonden... ik snap precies je punt.

Citaat:
Hier vind ik ook wel wat van waar. Al kun je de nadelen verkeerd interpreteren. Als je single bent leidt je een heel ander leven en daar snakken sommigen die een relatie hebben soms naar terug. Maar dan missen ze de voordelen. Uiteindelijke afweging van de vd en nd doet toch besluiten dat er meer vd zijn en de relatie aan te houden.

Citaat:
ik vind persoonlijk niet zo dat alles om seks moet draaien, het is gewoon een van de leuke bijkomstigheden, of ben ik de enige kerel die dat zegt?

Kerel... je bent 15 dan ben je nog geen kerel geloof ik. Maar ik ben het met je eens dat seks niet alles is in een relatie...
Oud 25-11-2009, 20:59
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
sorry, maar hou dat maar bij hopen, want zo is de evolutie
Menselijk gedrag kun je niet altijd verklaren aan de hand van de biologie of de evolutietheorie, sociale factoren of sociale normen spelen ook een belangrijke rol.
Oud 26-11-2009, 12:26
Mark
Mark is offline
Zolang alles bespreekbaar is en uitgesproken wordt zijn er geen nadelen.

Wel de lusten, niet de lasten
Oud 17-02-2011, 14:03
Erikavg
Erikavg is offline
Voordeel is dat je niet alleen staat voor problemen. Er is altijd op wie je kunt steunen. Vind ik echt belangrijk! Ik ben het vooral eens met deze post over relatie voordelen.
Oud 17-02-2011, 14:26
blauw engeltje
geweldige up
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten