Alweer een nieuw topic! maar heb de indruk dat iedereen steeds goede en intressante oplossingen heeft hier op dit forum
ik heb erg veel last van keelontstekingen... witte angina's , gewoone simpele ontstekingetjes,.. alle soorten die je maar kan hebben, heb ik al gehad! heb dan ooit m'n dokter daar over aangesproken, hij vertelde me iets over chronische streptokokken, een hele uitleg. veel meer uitleg heeft hij daar niet bij gegeven. het enige wat hij nog zei was ' dat wil zeggen dat je van het minste een goede/zware keelontsteking hebt. omdat het in m'n bloed zichtbaar was ofzo...
nu weet ik niet of de dokter zich vergist heeft/ verkeerde uitleg heeft gegeven, kan dit eigenlijk wel? ik kom dan uit op streptokokken bacterie A... maar dit lijkt me iets totaal anders dan een gewone angine .. geen idee wat de dokter infeite bedoelde!
ik weet wel dat ik ERG veel last heb van keelontstekingen, om een voorbeeld te geven.. eind januari had ik erg veel last van m'n keel.. ging naar de dokter, kreeg medicatie, nam deze uit, het was welgeteld 4(!) dagen ok, en nu zit ik dus WEER met een keelontsteking, maar dubbel zo erg ... ik wil niet telkens opnieuw medicatie nemen, want keelontstekingen heb ik letterlijk heel de winter door... het is wel nog nooit zo erg geweest.. ik draag steeds m'n sjaal voor m'n mond in de winter, pak me goed in, heb eigenlijk nooit koud, dus het ligt niet echt aan 'mijzelf' door iets wat ik verkeerd doe. ik krijg in de zomer ook erg veel keelontstekingen (ja hoor vaste klant

) nu heb ik een erg simpele vraag: wat doen jullie bij een keelontsteking als je geen medicatie wil nemen? warme melk met honing, thee? .. alle 'huistips' zijn welkom!