Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik kan er naast zitten maar dacht dat ik zoiets had gehoord. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Naar zover ik weet kan de minister geen wet invoeren die terugwerkende kracht heeft, althans als het een wet is die de scholieren in dit geval hard zal treffen. Ik kan me voorstellen dat het geld wat je al hebt ontvangen mogelijk als een gift blijft of dat ze alsnog het strakke regime zullen hanteren en dat het eerder ontvangen stufigeld bij de lening komt.
Naar mijn mening is het wetsvoorstel hierover ook als controversieel verklaard en beslist het nieuwe kabinet hier pas over, dus gelukkig nog een uitstel ![]()
||
![]() |
Citaat:
En wat bedoel je eigenlijk met: ‘dat ze alsnog het strakke regime zullen hanteren en dat het eerder ontvangen stufigeld bij de lening komt.’ Dat komt er toch eigenlijk op neer dat je de eerder genoten studiefinciering terug betaald alleen dan in een vorm van een lening? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Precies, en zelf als komt er een nieuwe regering dan is het nog niet zeker of er uberhaupt wel een sociaal leenstelsel komt. En wat ik ermee bedoelde dat er een strak regime wordt gehanteerd, is gewoon dat ze ook kunnen besluiten om het met terugwerkende kracht te laten gelden en dat de studenten van voor de inwerkingtreding van deze wet ook onder de regeling vallen en die stufi met terugwerkende kracht ook een lening is
||
![]() |
Citaat:
Dit zou wel erg wreed zijn dat betekend dat je dus zomaar studenten een lening door de strot duwt. Trouwens kan er in de tussentijd(zonder kabinet) hier een besluit over worden genomen? Had namelijk meegekregen dat ze de bezuinigen voor maandag naar Brussel moeten sturen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ja, dat kan als er een meerderheid in het parlement voor is. |
![]() |
|
Het ligt niet voor de hand dat dat gebeurt.
Namelijk als een regering demissionair is, dus geen meerderheid heeft in de kamer en ontslag heeft aangeboden bij het staatshoofd, dat ze in samenspraak met de tweede kamer gaan beslissen welke onderwerpen controversieel zijn. Dit betekent niet meer dan dat deze onderwerpen zo belangrijk worden geacht, dat de huidige regering daar geen beslissingen in mag maken en het dus blijft liggen. Daarna wordt het duidelijk of een volgend kabinet hier iets mee wil gaan doen of niet.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Kan ik studiefinanciering aanvragen? Mamasexo | 9 | 27-08-2016 12:39 | |
Werk, Geld & Recht |
Lenen als 17-jarige xEmiel | 3 | 03-04-2013 16:58 | |
Studeren |