Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2012, 21:14
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
hey allemaal,

ik ben heel erg verlegen, zowat m'n hele leven al, ik heb geen idee hoe het komt maar ik wil er graag vanaf komen
altijd als ik naar school ga ofzo ben ik bestwel zenuwachtig en kan ik mensen echt niet aankijken, en mijn stem wordt ook raar..
niet veel mensen kennen me ook zoals ik ben omdat me gewoon niet normaal kan gedragen bij hun.. de meeste vinden me volgensmij ook raar omdat ik niks zeg :/
maar thuis ben ik gewoon normaal en voel ik me goed, ik heb ook 1 vriendin waar ik niet verlegen tegen ben.
nou heb ik een jongen waar ik vaak mee omga maar nog super verlegen tegen ben mee naar de film gevraagd, maar ik ben nu al zoooo zenuwachtig.. ik weet niet waar ik het over moet hebben en dan moet ik hem aankijken en ik krijg dr echt rillingen van
ik denk niet dat iemand me echt zou kunnen helpen maar weten jullie iets waardoor het in ieder geval minder wordt?

groetjes Daisy

Laatst gewijzigd op 29-06-2012 om 21:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2012, 14:31
Keys
Keys is offline
Heeey

Ik weet precies hoe je je voelt. Ik ben ook heel verlegen en stil en mensen vinden me daardoor raar. Thuis bij mijn familie en bij sommige vriendinnen voel ik me wel bijna helemaal op mijn gemak maar buiten dat kan ik moeilijk gezellig zijn of me op mijn gemak voelen.
Maar als je gewoon jezelf bij die jongen bent komt het vast wel goed, je moet proberen er niet te veel over na te denken wat je zou moeten zeggen of doen. Toen ik 2 jaar geleden voor de eerste keer met een jongen alleen naar de bioscoop ging deed ik dat wel, daarom viel het de hele tijd stil. Als dat gebeurd probeer je dan te concentreren op dingen die om je heen gebeuren, misschien komt er dan vanzelf iets in je op wat je kan vertellen. Probeer je niet te schamen voor wat je wil vertellen want alles wat je verteld is goed (als je jezelf bent)
Succes met je date!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 18:37
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
dat is wel een goede tip, ik gedraag me vaak ook anders rond anderen, bedankt
Met citaat reageren
Oud 01-07-2012, 21:36
Aqualia
Aqualia is offline
Ik had dit vroeger ook. Vertel die jongen vantevoren al, in de eerste vijf minuten, dat je erg verlegen bent en dat je wat tyd nodig hebt, maar dat het ijs vanzelf wel breekt.

Is het een leuke jongen accepteert hij je n probeert hij je op je gemak te stellen, is hij dat niet, zoek.een leukere, dat verdien je echt.

BTW heeel dapper dat j het gevraagd hebt
Met citaat reageren
Oud 01-07-2012, 21:46
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
nou, ik ken de jongen al heeel lang, maar ik ben nogsteeds verlegen tegen hem, en hij weet ook dat ik dat ben.. en ondanks dat ik me zo stom gedraag wil die nogsteeds met me omgaan ;o
en thnx, kheb hem wel op facebook gevraagd x)
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 13:53
Keys
Keys is offline
Hij accepteert je zoals je bent, daar kun je hem echt dankbaar voor zijn. Probeer het niet te snel te laten gaan. Stel dat jullie elkaar leuk gaan vinden, zorg er dan voor dat je je grenzen durft aan te geven en nee durft te zeggen. Dat deed ik niet en daarom heb ik de liefste jongen die je je kunt voorstellen laten lopen.
Maar daar ben je voorlopig nog niet waarschijnlijk
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 20:52
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
maar het enige dingetje is dat die jongen mij al eerder verkering heeft gevraagd, ik heb toen nee gezegd omdat ik al met iemand anders had, maar ik had tegen hem gezegd dat ik hem gewoon als vriend zag.. niet dat ik al met iemand anders had ><
ik denk dat ik hem dat bij de bioscoop ga vertellen.. maar het probleem is dat het een van zijn vrienden was waar ik mee had.. is het een goed idee om hem dat te vertellen?
ik ben wel boos op die ex.. hij gebruikte me een beetje ;/
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 23:24
Keys
Keys is offline
Dat die ex de vriend was van die jongen maakt opzich niets uit. Maar ik zou het niet meteen zeggen op de date dat je toen nee hebt gezegt omdat je met iemand had ipv dat je hem niet perse niet leuk vond. Dat zegt dat je hem wil vertellen dat je hem wel leuk vind. Of het moet zijn dat je hem ook echt leuk vind. Zou ik denken..
Met citaat reageren
Oud 05-07-2012, 06:51
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
huh ik vind hem ook echt leuk, dat is toch de reden datik hem naar de bioscoop vraag?
en ik ga het hem wel zeggen denkik..
Met citaat reageren
Oud 05-07-2012, 16:30
Lorelei
Lorelei is offline
De truc is volgens mij: Gewoon doen. Je zult toch moeten leren omgaan met situaties waarin je niet helemaal op je gemak bent en ik vind niets zo irritant als een volwassenen die dat nog steeds niet kan. Of zoals alle zelfhulpboeken zeggen: Feel the fear and do it anyway.
Oud 05-07-2012, 21:13
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ok ik ben naar de film geweest en.. ik heb verkering met hem! :3
en trouwens ik zei veel meer dan hem! lol xD
en jah Lorelei idd dat
bij mij helpt ook om te denken dat anderen heel zenuwachtig zijn ofzo

Laatst gewijzigd op 05-07-2012 om 21:19.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2012, 22:25
Calense
Calense is offline
Wat leuk om te horen dat het zo goed is gegaan! Meestal maken mensen dingen in hun hoofd ook erger dan ze zijn. Heb ik ook vaak, maar het komt (bijna) altijd goed.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 09:19
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ja idd, maar hij was wel meeega zenuwachtig volgensmij lol, maar dat maakte mij dus wat minder zenuwachtig :3
ik ben zo blijj xD
Met citaat reageren
Oud 07-07-2012, 21:21
Keys
Keys is offline
Ik begreep je verkeerd. Maar goed te horen dat het zo is gegaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten