Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2012, 21:00
son1234
son1234 is offline
ik heb moeite met comuniceren met meiden en soms ook met jongens.
ik weet eigenlijk niet waardoor dit komt want ik had vroeger een paar vriendinnen waar ik mee omging en opeens had ik moeite met het comuniceren met vrouwen.
wil gewoon normaal kunnen comuniceren i.p.v stil te vallen door dat ik niet weet wat ik moet zeggen. De einige meid waar ik nu eigenlijk alleen goed mee kan comuniceren is mijn nichtje waar ik mee ben ogegroeid en wil eigenlijk gewoon met iedereen kunnen comuniceren. ik vind ook dat ik er eigenlijk pas laat iets aan wil doen want ik heb hier al bijna 4 jaar last van. heeft iemand tips voor me of had iemand hetzelfde probleem en hoe ben jer van afgekomen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2012, 21:09
Afrodiete
Afrodiete is offline
Beter laat dan nooit in ieder geval.
Zelf heb ik ook therapie gehad omdat ik moeilijk kon communiceren met onbekenden.
Ik heb nu geleerd dat ik niet zoveel moet denken aan wat anderen van me zouden kunnen vinden,
en als ik het dan even moeilijk kreeg concentreerde ik op mijn ademhaling waardoor de gedachten in mijn hoofd wat rustiger werden. Misschien helpt het om van te voren al wat onderwerpen te bedenken waarover je wilt praten als het gesprek stil valt.
Oud 07-09-2012, 18:28
son1234
son1234 is offline
bedankt voor je reactie afrodiete
hoe gaat zon therapie dan eigenlijk van start en zou je iets kunnen vertellen wat je bij die therapie moet doen, want ben best geintreseerd om dit te proberen
Met citaat reageren
Oud 07-09-2012, 18:46
son1234
son1234 is offline
bedank voor je reactie sergay,
Heb hier echt iets aan
ik zelf zit alleen bij jongens in de klas en heb er eigenlijk ook een hekel aan dat ze het bijna alleen over blowen,geweld en muziek dat ik niks vind heb ook een aparte smaak van muziek voor een jongen, want ben zelf fan van byv. michael buble dat vinden de meeste jongen niks, maar ik ga dus alleen echt met een paar jongens van me klas om maar dat is vooral via school en internet.

Als ik met meer dan 3 vrienden afspreek heb ik ook moeite om te communiceren terwijl ik weet dat het eigenlijk helemaal niet nodig is. ik had mezelf hierdoor bijna 3 jaar in me kamer opgesloten om te gamen en afentoe deed ik imvu. Nu ik stage doe wil ik me sociale vaardigheden ook opkrikken en zorgen dat ik gewoon goed kan communiceren en ik zal ook even zelf wat meer over die therapie opzoeken, want ik ben van plan om therapie te proben.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2012, 19:30
Sergay
Sergay is offline
Sorry ik heb mijn reactie verwijderd terughalen kan denk niet meer..

Je bent iig goed gemotiveerd om aan jezelf te werken, hou dit vast.
Oud 07-09-2012, 19:39
son1234
son1234 is offline
wat voor therapie moet ik eigenlijk voor zoeken want had iets gevonden over assertiviteit training maar daar heb je een verwijskaart van de dokter voor nodig of is dit de verkeerde?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2012, 00:01
Sergay
Sergay is offline
Je hebt pb.
Oud 08-01-2013, 16:19
omnomnom
omnomnom is offline
Therapie of iets dergelijks lijkt me geen oplossing, het is eigenlijk alleen maar praten en je word toch doorverwezen naar een of ander "medicijn" dat op lange termijn negatieve gevolgen heeft voor je lichaam.
Je moet er ZELF aan werken, niet iemand anders.
Kanker kan je ook niet verhelpen door er over te praten.
Het beste moet je gewoon naar buiten gaan enzo.
Niet meteen in een keer, maar geleidelijk opbouwen.
Bijvoorbeeld eerst met iemand van school afspreken, daarna met een groep uitgaan etc.

Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 16:25
Verwijderd
Bij slechts een klein deel van therapie worden medicijnen voorgeschreven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten