Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2013, 14:07
Verwijderd
Ik word steeds vroeg wakker, en heb dan regelmatig last van misselijkheid. Iemand een idee wat er aan te doen valt? en waar door het komt?

Ik ben zeker weten niet zwanger.

Laatst gewijzigd op 06-04-2013 om 10:27. Reden: aangepast zodat het nog nuttig is voor andere gebruikers
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 14:42
Pluis
Pluis is offline
Klinkt als een suikerdip. Dan word je juist misselijk van de honger/dorst. Probeer toch wat te eten of te drinken, wat je maar wegkrijgt is prima.
Oud 17-03-2013, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Klinkt als een suikerdip. Dan word je juist misselijk van de honger/dorst. Probeer toch wat te eten of te drinken, wat je maar wegkrijgt is prima.
In het weekend heb ik nergens last van, ik heb er sinds woensdag toen was er ook iets gebeurt weet niet of er daarvan komt, wat moet ik smorgers dan nemen ?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 14:53
Verwijderd
Vrouw of man?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Vrouw of man?
Een meisje ;p
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 14:59
Verwijderd
Heb je de afgelopen weken onbeschermd seks gehad? Zo ja , je bent zwanger
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 15:01
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
In het weekend heb ik nergens last van, ik heb er sinds woensdag toen was er ook iets gebeurt weet niet of er daarvan komt, wat moet ik smorgers dan nemen ?
Ik had het ook altijd alleen maar doordeweeks. Heb het nog steeds wel eens. Enige wat ik weet is dat het overgaat als ik wat eet. Maakt niks uit wat je eet. Een banaan, of een boterham, of drinkontbijt, of op z'n minst een glas ranja. Als er maar wat brandstof in zit. Kijk maar wat je wegkrijgt.

Citaat:
Dat is wel heel erg kort door de bocht. En hoe verklaar je dan die eerdere periode vorig jaar?
Oud 17-03-2013, 15:04
Verwijderd
Ik denk dat je het verschil tussen 'normaal' misselijkheid en misselijkheid door zwangerschap niet kan voelen
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Ik had het ook altijd alleen maar doordeweeks. Heb het nog steeds wel eens. Enige wat ik weet is dat het overgaat als ik wat eet. Maakt niks uit wat je eet. Een banaan, of een boterham, of drinkontbijt, of op z'n minst een glas ranja. Als er maar wat brandstof in zit. Kijk maar wat je wegkrijgt.

Dat is wel heel erg kort door de bocht. En hoe verklaar je dan die eerdere periode vorig jaar?
Voor mij is het best wel 'nieuw' want heb het niet vaker alleen toevalig vorige jaar een tijd maar veder geen last van gehad daar voor ook niet
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geen vriend, en ik ga mezelf niet zwanger laten maken op me 18e, kan niet eens voor een kind zorgen nu dus laat staan
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 16:00
Verwijderd
Kan het trouwens ook te maken hebben met iets kl*te wat je hebt mee gemaakt? stress ofzo
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 16:03
Verwijderd
Ja dat kan
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 16:07
Verwijderd
Kan niet voorstellen dat je zo boos bent dat je iemand wil in elkaar timmeren in elkaar slaan en alles, met stress te maken heeft
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 16:09
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Kan het trouwens ook te maken hebben met iets kl*te wat je hebt mee gemaakt? stress ofzo
Ja, stres kan extreem veel invloed hebben op bijna alles. Je maag/darmen, hoofdpijn, gevoeligheid voor ligt en geluid, zelfs haargroei en weerstand van je huid. Als je iets stresvols hebt meegemaakt zoals tentamens voor afstuderen, overleiden in de familie oid zou dat nog wel eens de meest logische reden kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 16:16
Verwijderd
Er was wel iets gebeurt, er is een meisje in me 'klas' en ik haat haar echt toen ze kwam kijken was ik al zo chagg dat ik niet eens hoefde te eten, en woensdag kwam ze echt, ik was zo boos dat ik iemand bijna omver loopde, en reageerde heel kortaf en ging buiten staan, en toen we moesten voorstellen zei ik 'dat ik dat niet ga doen' omdat ik dus zo boos was, ik wil haar echt in haar hasses slaan. ik word echt boos van haar stem haar naam van haar k*t hasses,
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Er was wel iets gebeurt, er is een meisje in me 'klas' en ik haat haar echt toen ze kwam kijken was ik al zo chagg dat ik niet eens hoefde te eten, en woensdag kwam ze echt, ik was zo boos dat ik iemand bijna omver loopde, en reageerde heel kortaf en ging buiten staan, en toen we moesten voorstellen zei ik 'dat ik dat niet ga doen' omdat ik dus zo boos was, ik wil haar echt in haar hasses slaan. ik word echt boos van haar stem haar naam van haar k*t hasses,
Je bent 18? Misschien moet je eens met iemand praten over het overmatig reageren op iets onschuldigs. Zoveel stress krijgen (en wellicht slechter slapen en last van je stofwisseling) als gevolg hiervan, is niet gezond.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Je bent 18? Misschien moet je eens met iemand praten over het overmatig reageren op iets onschuldigs. Zoveel stress krijgen (en wellicht slechter slapen en last van je stofwisseling) als gevolg hiervan, is niet gezond.
Ze is het waard om in elkaar te slaan echt, ze weten het al dat ik haar haat, maar toch ik zal haar elke dag zien en horen en voral op woensdag
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 16:41
Verwijderd
-> psychologie.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 16:46
Verwijderd
Wat moet ik nou doen, zei blijft er wel , helaas, normaal ben ik in de ochtend pas als ik eet misselijk dus ik doe het niet, drinken wel als ik tijd heb
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 21:58
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oud 18-03-2013, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Ze is het waard om in elkaar te slaan echt, ze weten het al dat ik haar haat, maar toch ik zal haar elke dag zien en horen en voral op woensdag
Maak je niet zo druk om iemand joh, besteed je woensdagen beter dan aan haar te haten, je bent 18, hoogste tijd om zoiets van je af te leren zetten. Dus gewoon eten 's ochtends als je misselijk bent en negeer dat meisje gewoon (dat wil niet zeggen dat je net moet doen alsof ze er niet is, wees gewoon vriendelijk, maar ga je niet bemoeien met wat ze doet, dus doe gewoon volwassen, want dat ben je officieel...)
Met citaat reageren
Oud 18-03-2013, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Maak je niet zo druk om iemand joh, besteed je woensdagen beter dan aan haar te haten, je bent 18, hoogste tijd om zoiets van je af te leren zetten. Dus gewoon eten 's ochtends als je misselijk bent en negeer dat meisje gewoon (dat wil niet zeggen dat je net moet doen alsof ze er niet is, wees gewoon vriendelijk, maar ga je niet bemoeien met wat ze doet, dus doe gewoon volwassen, want dat ben je officieel...)
Ik word ziek van haar niet misselijk, ik hoef niet met haar te bemoeien ik wil haar niet eens spreken, niet volwassen , jongvolwassen en zo wil ik toch niet genoemt worden
Met citaat reageren
Oud 18-03-2013, 19:37
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik word ziek van haar niet misselijk, ik hoef niet met haar te bemoeien ik wil haar niet eens spreken, niet volwassen , jongvolwassen en zo wil ik toch niet genoemt worden
Maar dit heeft dan toch niet echt veel met je topic te maken? Want dat was juist tegen de misselijkheid, en niet dat je ziek van haar wordt (en niet misselijk). Misschien, zoals al voorgesteld, even een ander topic hiervoor aanmaken bij subforum Psychologie
Met citaat reageren
Oud 18-03-2013, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Maar dit heeft dan toch niet echt veel met je topic te maken? Want dat was juist tegen de misselijkheid, en niet dat je ziek van haar wordt (en niet misselijk). Misschien, zoals al voorgesteld, even een ander topic hiervoor aanmaken bij subforum Psychologie
als me ochtendmisselijkheid van 'stress' komt
Met citaat reageren
Oud 19-03-2013, 05:48
Hawahaai
Hawahaai is offline
Dan zul je de stress moeten verminderen.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2013, 09:37
Verwijderd
Citaat:
als me ochtendmisselijkheid van 'stress' komt
En die stress komt doordat je je zo druk maakt om haar, door die stress word je misselijk. Dus als je je minder druk gaat maken, zul je ook minder misselijk gaan worden.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2013, 12:07
Verwijderd
Citaat:
En die stress komt doordat je je zo druk maakt om haar, door die stress word je misselijk. Dus als je je minder druk gaat maken, zul je ook minder misselijk gaan worden.
Ik vind zelf niet dat het door stress komt, ben nooit gestresst
Met citaat reageren
Oud 19-03-2013, 14:22
Verwijderd
Euh, je begint zelf over stress? En je klinkt ook behoorlijk opgefokt, imo...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2013, 17:20
Hawahaai
Hawahaai is offline
Eerst noem je je klachten op en zeg je dat je niet weet waardoor het komt, later zeg je
Citaat:
Er was wel iets gebeurt, *opgefokt verhaal*
. En dan zeg je
Citaat:
Ik vind zelf niet dat het door stress komt, ben nooit gestresst
.
Je kunt dus proberen de stress te verminderen door je minder druk te maken om een ander en dan kijken of je misselijkheid minder wordt. Als dat het niet is, kun je alsnog verder kijken waar het aan zou kunnen liggen. Maar zoals je het nu vertelt, zou stress een oorzaak kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2013, 12:29
Verwijderd
Nu ben ik hele ochtend misselijk , want ik zit dan op school en ik was hele ochtend missselijk en toen eten om 12 uur kon ik wel gewoon eten nu ook , ben nu alleen verkouden
Met citaat reageren
Oud 20-03-2013, 13:52
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Nu ben ik hele ochtend misselijk , want ik zit dan op school en ik was hele ochtend missselijk en toen eten om 12 uur kon ik wel gewoon eten nu ook , ben nu alleen verkouden
Heb je al iets van de tips geprobeerd die ik je eerder heb gegeven?
Oud 20-03-2013, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Heb je al iets van de tips geprobeerd die ik je eerder heb gegeven?
Ik drink smorgens wel, als ik moet niezen ga ik al bijna over me nek of ik word gewoon ziek of het is gewoon iets raars wat elk jaar terug gaat komen
Met citaat reageren
Oud 22-03-2013, 14:26
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik drink smorgens wel, als ik moet niezen ga ik al bijna over me nek of ik word gewoon ziek of het is gewoon iets raars wat elk jaar terug gaat komen
Ik weet niet of het al eerder gevraagd is, maar ben je al langs de huisarts geweest?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2013, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet of het al eerder gevraagd is, maar ben je al langs de huisarts geweest?
Nee, omdat ik er niet altijd last van heb vind ik het onodig, en ik mag me dokter niet, voor iets anders had ik die vent, weet niet als ik er heen zou gaan dat k hem of andere krijg..

In iedergeval ik word niet ziek, zo leek het eergister wel
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 13:54
Silvano08
Silvano08 is offline
Dat je er niet altijd last van hebt is eigenlijk geen excuus om geen bezoekje aan de huisarts te brengen. Als iets zich regelmatig voordoet en je wel wil dat het stop is het misschien toch wel slim om even daarnaartoe te gaan, ook al mag je hem niet. Misschien dat je geluk hebt dat hij voor een of andere reden je niet kan behandelen, maar het is en blijft je huisarts en veel zul je daar niet aan kunnen veranderen..

En ook dat je denkt dat je niet ziek wordt kan je eigenlijk niet tegenhouden.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 19:40
Verwijderd
Me echte huisarts is een vrouw mag ik wel denk ik, maa gestrest kan ik niet meer zien door dat meisje want, ik ken er nu wel met omgaan, ik zie wel hoe het morgen en overmorgen gaat, want dan kan ik zien of het er nog steeds is.. daarna zie ik wel of ik naar dokter ga.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 05:15
BellePak
BellePak is offline
Maak een afspraak bij een therapeut en een nederlands leraar =)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 09:12
Verwijderd
Oja is al weg trouwens, en ik zit niet meer echt op school
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten