Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2014, 11:21
michello16
michello16 is offline
Hallo lezers,

Om te beginnen zit ik op het vmbo en doe een horeca opleiding. Nu zijn er dit jaar (examenjaar) veel dingen verandert, vooral in de praktijk les brood en banket. Namelijk een nieuwe docent en een vrij jonge. Het probleem is dan ook dat die des betredende docent totaal geen leiding kan geven. Meestal zit hij dan ook achter zijn bureau de administratie te doen en te mailen. En dan komt iedereen bij mij om te vragen of ik weet hoe het moet. Begrijp me niet verkeerd ik help ook iedereen graag. Alleen hierdoor krijg ik moeilijk mijn producten af en de stres die je binnen krijgt is soms best veel.

Ik heb vaak genoeg met de nieuwe docent een gesprek gehad. Ook met mijn mentor, die zegt dan "geef hem een kans". Daar heeft hij ook totaal gelijk in, alleen een kans hoeft van mij niet zo lang te duren.

Weet u misschien een goede oplossing of een goed kritisch punt? Dan lees en beantwoord ik ze heel graag.

Met veel lieve groetjes Michello.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2014, 14:48
Pluis
Pluis is offline
Hoi michello, ik denk dat jij je er in de eerste plaats op moet richten dat je school voor jezelf doet. Het is enorm lief dat je je klasgenoten helpt, maar dat mag nooit ten koste gaan van je eigen werk. Dus zorg dat jij eerst je eigen werk op rolletjes hebt, voor dat je anderen gaat helpen. Dat betekent dat als ze met vragen komen dat je zegt dat je daar nu geen tijd voor hebt, maar dat je ze straks wel wil helpen. En dat ze in de tussentijd de leraar maar moeten vragen (die moet het namelijk uitleggen aan de klas, niet jij). En als je iedereen maar consequent naar de leraar verwijst, dan krijgt die ook vanzelf door dat hij iets moet doen voor z'n geld ipv een beetje klikken achter de computer.
Oud 18-10-2014, 17:00
Verwijderd
Overleg een salaris met je mentor voor het doen van andermans werk.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2014, 21:46
michello16
michello16 is offline
Best een goeie ook nog haha
Met citaat reageren
Oud 26-12-2014, 19:37
Verwijderd
Hoi Michello,

Op welke school zit je? Ik ken wel een aantal scholen en docenten in dit vakgebied.

Laatst gewijzigd op 09-01-2015 om 20:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten