Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
...Maar daarom kan hij wel meegaan.. toch? Dat je gelooft of niet maakt niet zoveel uit kvind het meer een fatsoenskwestie.
Als je er nu echt geen zin in hebt, het je echt tegenstaat ga je gewoon niet want je bent ze tenslotte niets verplicht. Maar ik vind persoonlijk dat als je er verder geen groot probleem mee hebt je best een keertje mee kunt gaan, je klinkt niet echt alsof je er zo´n tegenzin tegen hebt dus ik zou zeggen wees gewoon fatsoenlijk en ga een keertje mee.. en als je dat echt niet aanstaat leg je het fatsoenlijk uit. Ze kunnen je tenslotte niet dwingen... |
![]() |
|
Nee ik zou ook niet mee gaan.. Ik neem aan dat ze weten dat je niet gelovig bent, en als ze dat niet weten dan zou ik dat gewoon vertellen..
Ik neem aan dat ze daar gewoon respect voor op kunnen brengen, iedereen moet voor zichzelf weten of hij wil geloven of niet... Dat moet je doen voor jezelf en niet omdat anderen willen dat je gelooft.. Je kan altijd een keer meegaan om het eens te beleven en te kijken hoe het er aan toe gaat, maar ik denk dat jou schoonouders dan van je verwachten dat je elke zondag 2 keer mee gaat ofzo.
|
![]() |
Tuurlijk kunnen die ouders dat wel respecteren, het is niet de middeleeuwen meer dat iedereen die anders over dingen dacht effe op de brandstapel werd gezet. Bovendien ben je vrij van je eigen geloof die ouders van haar accepteren dat ook wel.
veel succes en moge je vooral in jezelf geloven the conquer
|
![]() |
Gewoon meegaan ...een beetje religieuze kennis opdoen is ook niet erg en je doet haar ouders een plezier...je hoeft natuurlijk niet gelijk belijdenis te doen lijkt me...dus ik vind t een beetje raar als je niet gewoon een keer mee zou gaan.
||
![]() |
Citaat:
Wat hij ook beslist, raar is het sowieso niet. Naar de kerk gaan is niet iets waar je iemand toe kan dwingen. |
![]() |
|
![]() |
Ik zou me niet anders voor gaan doen dan dat je bent een geloof is iets waar je voor kiest en niet iets wat je doet om een ander te vriend te houden.hoewel deze situatie natuurlijk erg lastig is zou ik gewoon mezelf blijven die ouders kunnen denk ik ook wel begrijpen dat ze een geloof niet kunnen opleggen maar dat een geloof iets is waar je voor kiest.
|
![]() |
|
![]() |
Een geloof is naast een overtuiging ook een groepsbinding, vergeet dat niet. Atheïsten en agnostici mogen dan in een vrije, individuële cultuur leven, geloofsgemeenschappen zijn wat meer communaal: groepen. Je kan bezwaarlijk onderdeel van de groep zijn en niet gelovig. Het ligt aan de groep, maar er zijn zeker gemeenschappen die niet toestaan dat een van de leden een relatie heeft met een niet-lid.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Manipulatie in de kerk. Freddy Godskind | 42 | 02-08-2007 19:38 | |
Kies je kerk pc nerd | 42 | 14-06-2007 22:37 | |
trouwen+Kerk??? Marinka | 39 | 21-12-2006 14:11 | |
De Kantine |
De kerk......dat vind ik net een soort sekte !! :S G.T.C. | 43 | 27-05-2003 22:22 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Brand Haarlemse kerk: 4doden Verwijderd | 57 | 30-03-2003 10:11 | |
Weer terug naar de kerk? Verwijderd | 9 | 09-08-2002 09:26 |