Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2003, 18:53
Verwijderd
ik merk bij mezelf dat ik op dagen dat ik me niet goed voel een beetje verwaarloos. mijn zelfverzorging gaat dan drastisch achteruit. ik was me minder, poets minder mijn tanden, heb geen zin om mijn haar te borstelen en dat eeuwig getut met make-up zie ik niet zitten. daardoor ga ik me juist nog meer schamen en ik ben constand bang dat mensen vinden dat ik stink. en dan toch als ik naar bed ga kleed ik me snel ff om en ga in bed liggen...
zijn er meer mensen die dat hebben? ik voel me af en toe zown viespeuk...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2003, 19:07
Verwijderd
hmz, ik heb af en toe wel eens een dagje, als ik toch nergens heen hoef en alleen thuis zit dak het douchen oversla, of het tanden poetsen oversla..

Maar in principe douche ik tegenwoordig elke dag, poets 2x per dag mn tanden etc. Kijk, make-up ga ik niet opdoen als ik de hele dag thuis zit, alleen als ik weg ga of iets dergelijks (tenzij ik zo'n dag heb dak me mooi wil voelen, voor mezelf, ookal ziet niemand het ).

Maar ik moet zeggen dat ik de tijd dat ik echt depressief was minder vaak onder de douche stapte en dat soort dingen. Ik voelde me dan ook vaak vies en alles.. daardoor heb ik dat patroon uiteindelijk veranderd, en douche ik nu echt elke dag, als het kan. Daardoor voel ik me automatisch een stuk lekkerder.

Maar ja, soms komt lichamelijke verzorging gewoon even op een lager pitje te staan omdat je andere dingen aan je hoofd hebt die 'belangrijker' zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 19:10
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
ik merk bij mezelf dat ik op dagen dat ik me niet goed voel een beetje verwaarloos. mijn zelfverzorging gaat dan drastisch achteruit. ik was me minder, poets minder mijn tanden, heb geen zin om mijn haar te borstelen en dat eeuwig getut met make-up zie ik niet zitten. daardoor ga ik me juist nog meer schamen en ik ben constand bang dat mensen vinden dat ik stink. en dan toch als ik naar bed ga kleed ik me snel ff om en ga in bed liggen...
zijn er meer mensen die dat hebben? ik voel me af en toe zown viespeuk...
ik herken het wel een beetje, niet zo heel erg...
ik merk van mezelf dat als ik me niet goed voel dat ik minder zin heb om te tutten, minder zoiets heb van ik moet stralen en er tot in de puntjes verzorgd uit zien (zo zie ik er ook niet vaak uit, want voel me bijna altijd kut!)....
maar als ik down ben ga ik wel elke dag uren onder de douche staan, vindt ik gewoon lekker ook als ik me goed voel...
ik let best wel op mijn uiterlijk, als ik er goed uit zie weet ik ook van mezelf dat ik me dan beter ga voelen, dus ik probeer gewoon er altijd redelijk uit te zien...
dus mijn tip voor jou als je down bent let wel op je uiterlijk dan hoef je je ook niet zorgen te maken of je stinkt want juist dan ben je heel onzeker, en dan moet je zker niet hebben als je down bent...
Oud 13-01-2003, 19:10
dromerig elfje
dromerig elfje is offline
ik ken het wel enigszins..., het is zo moeilijk om je er toch tot te zetten om het toch te doen, ookal schaam je je achteraf dat je het niet hebt gedaan...
Het is waarschijnlijk gewoon een kwestie van je er tot toe dwingen het te doen..., maar lukt nie altijd even goed

sorry vaagsig verhaaltjuh
Oud 13-01-2003, 19:48
Rah Digga
Rah Digga is offline
Als ik depri ben dan heb ik over het algemeen minder zin om
dingen te doen, maar juist omdat ik me vaak depri over mezelf
voel let ik dan extra op m`n verzorging. K ga dus bijvoorbeeld
uitgebreid douchen, scheren, scrubben, met lotion insmeren.
M`n beddegoed wassen zodat het als ik depri m`n bed in ga
iig lekker ruikt etc etc.
Daarna voel ik me altijd een stuk beter.
Groetjes
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 19:48
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Maar ik moet zeggen dat ik de tijd dat ik echt depressief was minder vaak onder de douche stapte en dat soort dingen. Ik voelde me dan ook vaak vies en alles.. daardoor heb ik dat patroon uiteindelijk veranderd, en douche ik nu echt elke dag, als het kan. Daardoor voel ik me automatisch een stuk lekkerder.
Niet dat ik depressief ben/was ofzow... maaar jah dat heb ik ook... ik moet me elke dag douchen... ik voel me verschrikkelijk als ik dat niet doe... veel mensen verklaren me voor gek... maarja
ook krijg ik sneller jeuk als ik het een keer oversla... maar net wat je zegt... je voelt je gewoon fris en lekker...
Oud 14-01-2003, 09:07
Juliah
Juliah is offline
Ik ken het wel... Het vervelende is alleen idd dat je dan geen zin hebt om wat dan ook te doen en je je vervolgens nog rotter voelt omdat je het niet gedaan hebt...mooi cirkeltje dus weer... Probeer dus om toch te douchen en je tanden te poetsen ofzo, al is het alleen dat maar, de rest komt dan vanzelf wel weer.
Oud 14-01-2003, 09:42
Andora
Andora is offline
Citaat:
Rah Digga schreef:
maar juist omdat ik me vaak depri over mezelf
voel let ik dan extra op m`n verzorging. K ga dus bijvoorbeeld
uitgebreid douchen, scheren, scrubben, met lotion insmeren.
Dit had ik soms ook wel als ik me zwaar klote voelde. Dan ging ik eerst in bad, uitgebreid enzo, en me totaal optutten. Zodat ik tenminste er nog een beetje ok uitzag.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 10:56
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
Vroeger had ik het wel. als ik me depri voelde ging ik niet naar school, douchte ik me niet, k lag alleen maar op de bank voor de TV.... Als ik me nu niet goed voel ga ik juist uitgebreid in bad en mezelf verzorgen, zodat ik me tenminste niet vies voel.. Dat verbeterd mijn stemming..
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 12:41
BlackMystery
BlackMystery is offline
ik heb dat probleem volgens mij ook
normaal poetste ik men tanden elke dag
nu gebeurt dat steeds minder en minder
ik had overlaatst maar liefst 13 gaatjes
(zoog best wel)
en voor de rest tjah, weinig respect voor men eigen lichaam
als ik gewond ben dan verzorg ik de wonde meestal niet
ik weet niet hoe dat juist komt