Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2003, 20:07
46and2
46and2 is offline
He, ik heb een vraagje. Laatst heb ik een keelontsteking gehad en daarvoor kreeg ik een antibiotica-kuur. Ik heb dus niks met die antibiotica gedaan. Het is nu een week geleden dat die pijn in mijn keel weg was, maar nu begint het toch weer een beetje gevoelig te worden en het ziet er ook niet al te best uit. Kan ik nu toch met deze antibiotica beginnen of..?
Oud 24-02-2003, 21:44
ekki
ekki is offline
Kan zeker wel, alleen ik zou voor de zekerheid even je huisarts nog bellen. Ik zou het trouwens niet zo snel doen, maar dat is persoonlijk. Sterkte ermee.
Oud 24-02-2003, 22:28
AngelofSilence
AngelofSilence is offline
Denk dat je inderdaad toch even beter je arts kan raadplegen. In ieder geval niet gaan verwaarlozen die handel
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 22:33
Verwijderd
Ik heb zelf ook wel eens keelontsteking gehad. De antibiotica die je daarvoor krijgt, kun je maar het beste nemen. Ik neem aan dat je die op recept hebt gehad (anders lijkt het me moeilijk om aan te komen).

Je moet beseffen dat een ontsteking niks anders is dan een hoop bacteriën. Als je die niet uitroeit, blijven ze zitten, maar op een lager pitje. Als je weerstand hoog is, houden die bacteriën zich koest: als jouw weerstand omlaag gaat, dan steekt het weer de kop op. Daarom is het het beste om het gewoon uit te roeien, dan weet je zeker dat je ervanaf bent.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 12:32
ekki
ekki is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik heb zelf ook wel eens keelontsteking gehad. De antibiotica die je daarvoor krijgt, kun je maar het beste nemen. Ik neem aan dat je die op recept hebt gehad (anders lijkt het me moeilijk om aan te komen).

Je moet beseffen dat een ontsteking niks anders is dan een hoop bacteriën. Als je die niet uitroeit, blijven ze zitten, maar op een lager pitje. Als je weerstand hoog is, houden die bacteriën zich koest: als jouw weerstand omlaag gaat, dan steekt het weer de kop op. Daarom is het het beste om het gewoon uit te roeien, dan weet je zeker dat je ervanaf bent.
Probleem is dat je alle bacteriën uit je lichaam uitroeit, ook de goede (misschien overdrijf ik licht, maar het is wel dat idee). Ik heb zelf een keer 2x achter elkaar antibiotica op: eerst voor blaasontsteking en toen de kuur voorbij was kreeg ik keelontsteking. Na de kuur voor de keelontsteking (die ik had genomen omdat ik naar Rome zou gaan en ik graag wel wilde gaan, wat uiteindelijk trouwens niet gebeurd is door die rottige antibiotica) kreeg ik (een week later) weer keelontsteking. Terwijl beide kuren minstens kuren van 7 dagen waren (allebei best wel zwaar). Ik heb die tweede keer geen antibiotica genomen, maar andere 'middeltjes' voor m'n keel, die ontsmettend werkten (als het goed is). En dat ging na een paar dagen wel goed en daarna heb ik er geen last meer van gehad.

Wat ik hiermee wil zeggen: als het even kan neem ik GEEN antibiotica, omdat het alles door de war gooit.
Oud 25-02-2003, 14:32
46and2
46and2 is offline
Heel erg bedankt voor de reacties. Hij was op vakantie dus kon hem niet bereiken, heb van een andere arts gehoord dat ik er gewoon alsnog aan mocht beginnen. Maar ik heb toch niet zo'n goed gevoel over antibiotica en heb gevraagd of ik misschien iets homeopatisch zou kunnen nemen. Krijg vanmiddag dat middeltje. Maar bedankt iig.
Oud 25-02-2003, 14:48
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
ik zit op dit moment ook aan de antibiotica voor mijn keelontsteking Wat ik alleen LOMP vind is dat ik verdomme niet kan slikken door die ontsteking en dan gaan ze van die verdomd grote capsules geven! Die krijg ik toch noooooooit weg als ik niet eens normaal kan slikken!

Me ma dus naar de dokter gebeld en nou mag ik ze ook met Taksi innemen en daarin oplossen haha, alleen dan proef je dus wel die ontzettend gore smaak waar ik bijna van over me nek ga

groetjes!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 12:03
ekki
ekki is offline
Citaat:
46and2 schreef:
Heel erg bedankt voor de reacties. Hij was op vakantie dus kon hem niet bereiken, heb van een andere arts gehoord dat ik er gewoon alsnog aan mocht beginnen. Maar ik heb toch niet zo'n goed gevoel over antibiotica en heb gevraagd of ik misschien iets homeopatisch zou kunnen nemen. Krijg vanmiddag dat middeltje. Maar bedankt iig.
, da's heel goed, ik hoop alleen dat je geen tonsiotreen ofzoiets krijgt, bij mij helpt dat namelijk voor geen meter.

Voor mensen die keelontsteking hebben: gorgelen met saliethee werkte bij mij best wel goed, het is erg verzachtend.

Sterkte!

Regels voor berichten