Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2003, 12:37
Verwijderd
ik heb last van extreme koude handen en tenen, tenen zijn niet zo erg, maar vooral mn handen.

Als gewoon beweeg heb ik ergeen last van, maar zodra ik achter de pc zit ofzo beginnen mn handen meteen koud te worden, en mn vingertoppen worden rood.

Is dit slechte bloedsomloop ??

Ik ben verder gewoon kerngezond enzo, en doe aan sport.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 12:44
Ingemar
Ingemar is offline
(=Leonoor)

Citaat:
dmtdmt schreef:
Klinkt wel zo, maar of het dat is kan ik natuurlijk nooit met 100% zekerheid zeggen.
Oud 15-02-2003, 09:50
Verwijderd
Ik heb hier ook heel vaak last van. En als mijn vingers/ tenen eenmaal koud zijn krijg ik ze amper meer warm. Ik denk idd dat het iets me je bloedsomloop te maken heeft, alleen het is wel vreemd want als ik piano speel en mijn vingers dus erg actief bezig zijn, krijg ik nog koude vingers... Het is wel erg irritant maar volgens mij is het niet echt iets ernstigs ofzo...
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 12:05
Qimm
Qimm is offline
rook je ook?
Oud 15-02-2003, 16:21
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Heeft inderdaad met de bloedsomloop te maken. Zijn de minst doorbloede ledematen.
Oud 15-02-2003, 16:55
Anne
Anne is offline
Heb ik ook altijd.
Oud 17-02-2003, 19:24
Fagyi
Fagyi is offline
Ik heb zelf ook last van koude handen en voeten. Dat komt door een slechte doorbloeding, of omdat je vaten gewoon simpelweg te wijd open staan (dan verlies je meer warmte). Het is heel vervelend, maar je kunt er weinig aan doen. Als je rookt wordt aangeraden te stoppen, want dit beïnvloed je doorbloeding ook nog es negatief...

Maar nu een vraagje van mij? Hebben meer mensen last van het Fenomeen van Renaux? (Dus dat je vingers wit worden en dan blauw als ze koud worden??) Ik wil graag weten wat ze daar aan doen....
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 19:52
Jules
Jules is offline
Van koude handen en voeten heb ik ook enorm veel last.. mijn vader zei laatst dat ik wisselbaden moest nemen (warm-koud-warm-koud water eroverheen of twee bakken met warm en koud water en dan 'dippen').

Ben benieuwd of het werkt..
Oud 17-02-2003, 20:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
OF een kersenpitkussen kopen bij bijv. de Xenos, dat in de magnetron leggen 90 sec. en dan lekker op je voeten of handen leggen werkt heel goed en is ook lekker als je kramp hebt tijdens je menstruatie (maar dan op je buik natuurlijk) Of als het koud is als je naar bed gaat om je bed vast mee voor te verwarmen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 17:11
Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik sta op school bekend als 'de jongen met de paarse handen'
Altijd koud. Kleur varieert van paars tot grijs tot blauw tot rood. Vaak gevoelloos. Pas had ik mijn rechterhand nodig om mijn linkerhand van mijn fietstuur af te krijgen (handschoenen vergeten). Dit probleem heb ik van eind oktober tot midden maart. In de zomer nergens last van. Blijkbaar ben ik koudbloedig ofzo?!
Oud 21-02-2003, 21:54
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
dmtdmt schreef:
ik heb last van extreme koude handen en tenen, tenen zijn niet zo erg, maar vooral mn handen.

Als gewoon beweeg heb ik ergeen last van, maar zodra ik achter de pc zit ofzo beginnen mn handen meteen koud te worden, en mn vingertoppen worden rood.

Ik ben verder gewoon kerngezond enzo, en doe aan sport.
Arme jongetje.. ik heb dat ook, ik hoef in de winter maar naar de supermarkt te lopen of mn vingers vriezen eraf. Nu heb ik ook hele dunne vingertjes, maar dan nog.
Ik draag nu als het vriest twee paar handschoenen over elkaar, leren en daaroverheen fleece. Helpt niet

Ik heb het vorige week gepresteerd om sochtends om half 7 een paar flinke slokken wijn te nemen om warm te blijven onderweg, maar dat hielp ook maar matig

Dr schijnt een plantje te zijn dat er goed voor is, ginkgo.. tot nu toe nog geen pilletjes of poedertjes of thee ervan gevonden..
Oud 21-02-2003, 21:56
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
Blijkbaar ben ik koudbloedig ofzo?!
Je heet niet voor niks coolkast
Oud 21-02-2003, 22:10
Miracle
Miracle is offline
hmzz, ja dat heb ik ook wel.. maar eigenlijk gewoon overal...
ik heb het niet snel koud, maar als k huiswerk maak/forum of weet ik wat als ik stil zit krijg ik het zooo snel koud
heel vervelend...
ik denk dat je gewoon de symptomen moet bestrijden, dus: handschoenen aan, extra paar sokken enzow
ik trek zelf ook regelmatig een extra trui aan
Oud 21-02-2003, 23:22
Iduna
Iduna is offline
Ik heb ook meestal koude handen (vaak als ik aan t typen ben), ik heb het verder bijna nooit koud. Dus waarschijnlijk door een slechte doorbloeding? Hoe kom je er dan vanaf? Zijn die wisselbaden een succes, Sooz?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 15:44
mylentje
mylentje is offline
Ik heb dr ook last van zodra ik achter de pc gaat... Echt minder
misschien handschoenen een id?
Oud 22-02-2003, 16:03
Verwijderd
Citaat:
mylentje schreef:
Ik heb dr ook last van zodra ik achter de pc gaat... Echt minder
misschien handschoenen een id?
Dan is het heel lastig om maar één toets tegelijk in te drukken.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 16:07
mar87
mar87 is offline
Heb ik ook altijd last van. Op 't moment ook. Best wel irritant mgoed. 'kweet ook niet wat je d'r tegen doen moet
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 19:39
Verwijderd
heb ik ook, altijd koude handen
ik heb er nooit zo'n last van eigenlijk, het is eerder praktisch, als iemand hoofdpijn heeft dan werken mijn handen fantastisch om die hoofdpijn weg te nemen

Darkcat, als je dunne vingertjes hebt, heb je misschien ook wel kleine handjes? Ga dan eens bij de kinderwinterkleding kijken en koop zo'n paar dikke gewatteerde wanten, dan de duim niet in het aparte vakje stoppen maar gewoon lekker bij de rest van de vingers, en dan vuisten maken werkt perfect
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 21:50
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Je heet niet voor niks coolkast

Die gingko nogwat-dinges, daar heb ik pillen van. Ze schijnen goed te werken, ik heb ze nog niet geprobeerd (..ander verhaal)
Oud 24-02-2003, 12:06
Lizard
Lizard is offline
Citaat:
sarahbressers schreef:
heb ik ook, altijd koude handen
ik heb er nooit zo'n last van eigenlijk, het is eerder praktisch, als iemand hoofdpijn heeft dan werken mijn handen fantastisch om die hoofdpijn weg te nemen
Dat is waar, dat doe ik ook altijd
Maar ik moest vorige week stage lopen, en moest ik heel veel mensen handen schudden. Dan is het toch wel lullig om te zien hoe ze meteen hun handen aan hun broek afvegen...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 18:50
Onbekende
Onbekende is offline
Ik heb ook altijd koude handen. Als ik iemand een hand geef krijg ik daar heel vaak een reactie op 'wat heb jij koude handen zeg!'. Achter de computer heb ik er altijd last van.
Oud 24-02-2003, 19:24
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
sarahbressers schreef:
Darkcat, als je dunne vingertjes hebt, heb je misschien ook wel kleine handjes? Ga dan eens bij de kinderwinterkleding kijken en koop zo'n paar dikke gewatteerde wanten, dan de duim niet in het aparte vakje stoppen maar gewoon lekker bij de rest van de vingers, en dan vuisten maken werkt perfect
Nee, ik heb geen kleine handjes..

en dr zitten dus ook nog nagels aanvast

Bovendien kan ik geen sigaret vasthouden als ik wanten aan heb
Oud 26-02-2003, 21:00
BBEM
BBEM is offline
heb ik ook last van maar het gekke is dat als ik er op ga letten ze nog kouder worden en vooral als ik buiten ben, maar als ik een hele dag al buiten aan het werk ben dan worden ze op een gegeven moment gewoon warm terwijl ze heel erg wit kunnen worden. Of als ik me op me gemakt voel dan blijven ze ook warm heeft dus gewoon iets met me op me gemakt voelen te maken ofzo
Oud 26-02-2003, 21:36
sharontje
sharontje is offline
Ik heb er ook last van.
vooral als het koud is buiten of als ik heel lang achter de pc zit en als de verwarming nog niet warm is. Tis niks ernstigs, inderdaad een slechte bloedsomloop. Bij mij duurt het altijd even voordat het weer weggetrokken is, ik heb gehoord dat een wisselbadje kan helpen, dus eerst vingers onder de warme kraan en dan onder de koude. Dat ga ik de volgende keer proberen

groetjes Sharon

Regels voor berichten