Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2003, 15:59
meismyself
meismyself is offline
haaai!! wie gaat er nog meer naar de opendag 5 april?? ik wil er wel heen, maar heb er verder geen goede info over kunnen vinden!! hoe lang duren de voorlichtingen daar??!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2003, 18:29
Boogie
Boogie is offline
---> School & Studie
Oud 31-03-2003, 21:51
Summersmile
Summersmile is offline
Ik ben er vorig jaar al heengeweest maar voor meer informatie verwijs ik je graag naar de studiesite van de KUN: www.gaanstuderen.nl. Hier kan je wel ergens op doorklikken geloof ik. Het is een leuke ervaring en ik kan het je zeker aanraden: door de Voorlichtingsdag wist ik zeker dat ik Nederlands in Nijmegen zou gaan doen en dat weet ik nog steeds
Oud 03-04-2003, 20:46
Suziewafel
Suziewafel is offline
Ik ga er morgen naartoe, dan is het 4VWO-dag...we moeten helaas om 7 uur 's ochtends vertrekken, maar we houden elkaar wel wakker in de bus We krijgen allerlei college's en heb geen idee hoe het zal zijn, maar wel gezellig lijkt me.
Oud 03-04-2003, 23:49
waaromniet?
waaromniet? is offline
Pff als er nou eens iemand door de weeks komt, kan je veel meer zien, op een gewone dag
Oud 04-04-2003, 11:23
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 04-04-2003 @ 00:49:
Pff als er nou eens iemand door de weeks komt, kan je veel meer zien, op een gewone dag
Wat dan?
Oud 04-04-2003, 14:16
Verwijderd
Citaat:
*Burning water* schreef op 04-04-2003 @ 12:23:
Wat dan?
Mij
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 14:18
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-04-2003 @ 15:16:
Mij
En als je heel erg pecht hebt mij ook nog

Maarre, dan zie je ook hoe het er "normaal" aan toe gaat, ipv alleen een open dag
Oud 04-04-2003, 14:25
kittyme
kittyme is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 04-04-2003 @ 15:18:
En als je heel erg pech hebt mij ook nog

En als je nóg meer pech hebt, loop ik ook nog ergens rond (Maar je zult mij wel niet tegenkomen, heb een heel erg licht rooster nu met maar 3 uurtjes college per week )

Maarre... Nijmegen is leuk hoor! Echt waar!
Oud 04-04-2003, 16:31
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Citaat:
kittyme schreef op 04-04-2003 @ 15:25:
En als je nóg meer pech hebt, loop ik ook nog ergens rond
met een beetje geluk kom je mij ook tegen
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 16:39
Taeke
Taeke is offline
En met heel weinig geluk kom je mij niet tegen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 16:43
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Er liep vanochtend een hele stoet kinders door de TvA-straat, dus ik neem aan dat er vandaag ook een open dag was?
Oud 04-04-2003, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Vincent Vega schreef op 04-04-2003 @ 17:43:
Er liep vanochtend een hele stoet kinders door de TvA-straat, dus ik neem aan dat er vandaag ook een open dag was?
Er zat gister ook een half bejaardentehuis in de Refter, was dat ook een uitstapje ofzo?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 17:30
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-04-2003 @ 18:19:
Er zat gister ook een half bejaardentehuis in de Refter, was dat ook een uitstapje ofzo?
Of het zijn potentiële studenten , ik zie tijdens college ook altijd een paar mensen zitten die de 50 zeker zijn gepasseerd.
Oud 04-04-2003, 18:55
Dwarfie
Dwarfie is offline
Vandaag was volgens mij voorlichting voor de management studies (NSM), morgen voor de andere studies, vandaar

Edit: Toch niet, morgen ook nog management.

Laatst gewijzigd op 04-04-2003 om 19:20.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 19:06
the tourist
the tourist is offline
Ik wil wel nog een keer in die universiteit kijken, maar nu is het al te laat denk ik en ik kan morgen ook niet trouwens.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 19:41
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
je kunt trouwens veeel beter een keer een meeloopdag of zoiets regelen want voor alleen die foldertjes hoef je niet naar Nijmegen
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 13:50
*Burning water*
Citaat:
waaromniet? schreef op 04-04-2003 @ 15:18:
Maarre, dan zie je ook hoe het er "normaal" aan toe gaat, ipv alleen een open dag
Jamaar, houdt dat dan niet in dat er eigenlijk niets te zien is voor ons scholiertjes?
Oud 05-04-2003, 19:12
Verwijderd
Als je echt een keer wilt zien hoe het er op een gewone dag aan toegaat, moet je gewoon 'ns een dag met een student mee de colleges volgen. Heb ik ook twee keer gedaan met vriendinnen van me: gewoon echt bij een hoorcollege zitten, lunchen, etc. dan zie je veel beter hoe het écht is dan die droge introductiepraatjes.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 21:03
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-04-2003 @ 20:12:
Als je echt een keer wilt zien hoe het er op een gewone dag aan toegaat, moet je gewoon 'ns een dag met een student mee de colleges volgen. Heb ik ook twee keer gedaan met vriendinnen van me: gewoon echt bij een hoorcollege zitten, lunchen, etc. dan zie je veel beter hoe het écht is dan die droge introductiepraatjes.
Inderdaad. Al die info die je op voorlichtingsdagen krijgt kun je ook gewoon uit de informatieboekjes halen.
Oud 05-04-2003, 21:36
*Burning water*
Citaat:
nare man schreef op 05-04-2003 @ 20:12:
Ok, bedankt voor de tip . Niet dat ik van plan was naar de Voorlichtingsdag te gaan hoor, daar ben ik vorig jaar al geweest. En het was wel handig, om met allerlei studenten te gaan praten. Als je een dag wil meelopen, moet je wel een idee hebben met welke studie, en dat had ik toen nog niet.
Oud 06-04-2003, 18:47
meismyself
meismyself is offline
Ben toch maar wel naar de opendag toegeweest. De voorlichting Psychologie vond ik niet zo. De studie opzich vond ik niet leuk en de voorlichting vond ik ook slecht. Eerst zo'n filmpje van 20 jaar oud. En toen een niet voorbereide mevrouw die van alles vertelde. Toen nog 5 studenten die de meest domme vragen gingen beantwoorden en ook nog eens allemaal te laat kwamen. Verder ben ik nog naar Pedagogiek geweest, dat was leuk en ook wel een goede voorlichting. Helaas waren de infoboekjes op, maar als het goed is krijg ik die nu thuisgestuurd??

Wie is er nog meer heen geweest? En wat zijn jullie reacties?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 08:38
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Citaat:
meismyself schreef op 06-04-2003 @ 19:47:
Ben toch maar wel naar de opendag toegeweest. De voorlichting Psychologie vond ik niet zo. De studie opzich vond ik niet leuk en de voorlichting vond ik ook slecht. Eerst zo'n filmpje van 20 jaar oud. En toen een niet voorbereide mevrouw die van alles vertelde. Toen nog 5 studenten die de meest domme vragen gingen beantwoorden en ook nog eens allemaal te laat kwamen. Verder ben ik nog naar Pedagogiek geweest, dat was leuk en ook wel een goede voorlichting. Helaas waren de infoboekjes op, maar als het goed is krijg ik die nu thuisgestuurd??

Wie is er nog meer heen geweest? En wat zijn jullie reacties?
ze willen duidelijk niet nóg een jaar 500 psychologie 1e jaars
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 16:08
sientjuh
sientjuh is offline
Vriendin van me is ook naar psych geweest en vond het ook helemaal niks, verder was ze ook beledigd dat ze zelf hara lunch moest betalen

Wij gaan vrijdag trouwens proefstuderen, dus alle mensen vant forum die vinden dat ze de moeite van het zien waard zijn (denkt aan nare man en waaromniet? ed) sta even bij de ingang klaar oke

Wat vinden de studenten van Nijmegen trouwens het voordeel van hun universiteit/stad, daar ben ik wel benieuwd naar...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 18:28
meismyself
meismyself is offline
Ik ga vrijdag ook proefstuderen!!! Pedagogiek!! Tenminste als alles gaat zoals ik het wil enzo... Niet dat ik de moeite waard ben om te zien ofzo??! Ben namelijk niet echt actief forummer... Maar natuurlijk wel benieuwd naar andere forummers die ook gaan??!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2003, 19:24
NN
NN is offline
Komt er eigenlijk ook nog iemand volgend jaar naar het hoge noorden (de RUG)? Of jaag is de aspirantstudenten weg?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 18:56
sientjuh
sientjuh is offline
Bij mij gaat dat forummen ook met vlagen hoor...
Nu zit ik echt in zo'n verveelperiode en dan internet ik eens wat meer, maar soms ben ik er ook een hele tijd niet.
Kom jij 's ochtends of 's middags??
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 19:05
Verwijderd
Citaat:
sientjuh schreef op 08-04-2003 @ 17:08:
Wij gaan vrijdag trouwens proefstuderen, dus alle mensen vant forum die vinden dat ze de moeite van het zien waard zijn (denkt aan nare man en waaromniet? ed) sta even bij de ingang klaar oke
Vrijdag heb ik nooit college...ben je knap? Dan wil ik wel een uitzondering maken

Sorrie
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 22:42
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
sientjuh schreef op 08-04-2003 @ 17:08:

Wat vinden de studenten van Nijmegen trouwens het voordeel van hun universiteit/stad, daar ben ik wel benieuwd naar...
de refter

serieus: 't is voor mij dichtbij, opzich een belangrijk voordeel omdat ik (nog) geen kamer heb, leuke winkel/uitgaansstad, soieso een gezellige stad, gezellige mensen, gezellige school

blabla, dit wordt wel een heel standaardverhaal
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 08:52
meismyself
meismyself is offline
Ik ben uiteindelijk niet meer geweest... Want het zat vol.... Echt vet veel gezeik, ik had dinsdag gebelt... woensdag gebelt donderdag gebelt... Maar nooit nam er iemand op in Nijmegen... Of het was iemand die me vertelde dat de persoon die ik moest hebben er niet was! Dus ik was vet pissed!! En toen donderdag nam uiteindelijk wel de goede persoon op, om me te vertellen dat ik wel erg laat belde?!?!?!?! En dat het vol zat!!! Dusss.... toen was ik zwaar sjaggie!! En ben ik lekker naar school geweest gister!! FEEST, SLINGERS, CONFETTIE!!!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 11:24
sientjuh
sientjuh is offline
Ach op zich gaat t ook niet zo omt proefstuderen (je weet toch welke studie je wilt gaan volgen?!) maar meer om dat je even op de campus rondloopt.
De man van pedagogiek was trouwens best...raar
Hij maakte hele rare geluiden (lachen?) en hele rare grapjes (eigenlijk eerst t grapje dus en dan t rare geluid) wat ook wel weer grappig was, we lagen echt in een deuk
Naja je moet natuurlijk niet afgaan op de mannen van pedagogiek als je je studie kiest maar t was dus wel grappig
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 17:02
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Citaat:
sientjuh schreef op 13-04-2003 @ 12:24:
Ach op zich gaat t ook niet zo omt proefstuderen (je weet toch welke studie je wilt gaan volgen?!) maar meer om dat je even op de campus rondloopt.
misschien kom je er met dat proefstuderen achter dat het heel anders is dan je dacht en dat je beter iets anders kunt gaan doen. een dagje mee met een student is naar mijn mening de beste voorlichting die je kunt krijgen omdat je dan tenminste écht ziet hoe het gaat zonder alle mooie praatjes en vrolijke aankleding
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 11:28
kittyme
kittyme is offline
Citaat:
sientjuh schreef op 13-04-2003 @ 12:24:
De man van pedagogiek was trouwens best...raar
Hij maakte hele rare geluiden (lachen?) en hele rare grapjes (eigenlijk eerst t grapje dus en dan t rare geluid) wat ook wel weer grappig was, we lagen echt in een deuk
Naja je moet natuurlijk niet afgaan op de mannen van pedagogiek als je je studie kiest maar t was dus wel grappig
Ik heb een vermoeden wie je bedoelt Over het algemeen vond ik zijn colleges best wel leuk om te volgen! Alleen heb je het na een tijdje wel gehad met zijn grapjes...
Oud 14-04-2003, 13:06
sientjuh
sientjuh is offline
Citaat:
de ijsprinses schreef op 13-04-2003 @ 18:02:
misschien kom je er met dat proefstuderen achter dat het heel anders is dan je dacht en dat je beter iets anders kunt gaan doen. een dagje mee met een student is naar mijn mening de beste voorlichting die je kunt krijgen omdat je dan tenminste écht ziet hoe het gaat zonder alle mooie praatjes en vrolijke aankleding
Ik had voor t gemak even aangenomen dat je al wel wist wat je wilde gaan studeren
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 13:09
sientjuh
sientjuh is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-04-2003 @ 20:05:
Vrijdag heb ik nooit college...ben je knap? Dan wil ik wel een uitzondering maken

Sorrie
Ik ben knap
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten