Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2004, 21:15
Zazoo
Zazoo is offline
ik had vroeger ratten en kan me niet herinneren dat ze stonken, maar de ratten die ik nu heb stinken verschrikkelijk, ook als ik ze net verschoond heb. weet iemand wat je hier tegen kan doen, het hele huis meurt naar die besten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2004, 21:33
duifeltje
duifeltje is offline
Het kan best dat ze buiten het hok piesen, maak ook altijd de omgevind van de kooi schoon met een natte lap. Zorg dat alle huisjes en buizen enzo ook schoon zijn (ik was die altijd als ik ze verschoon). Kijk ook of er geen pies in het etensbakje zit en maak de bak zelf en de tralies schoon met water (niet met zeep).

Het kan ook dat je de verkeerde bodembedekker gebruikt. Sinds ik van houtsnippers op hemparade (ofzo) over ben gegaan, stinken ze veel minder snel.
Oud 13-06-2004, 10:06
SuperSanne
SuperSanne is offline
mee eens met de persoon boven mij. ratten hoeven niet zo erg te stinken, met de goede bodembedekker en genoeg verschonen hoef je er bijna niets van te merken. Overigens iets wat nog niet genoemd is: wat gebruik ji om je kooi schoon te maken? net zoals jij bepaalde dingen niet lekker vind ruiken die andere mensen wel leker vinden, kunnen ratten zich ook aan bepaalde geuren ergeren waar je vorige ratten geen problemen mee hadden. Als dat het geval is, gaan ze extra urineren om hun kooi weer naar zichzelf te laten ruiken. Probeer eens een ander (geurloos als je dat te pakken kan krijgen! ratten kunnen 50 x zo goed ruiken als mensen) schoonmaakmiddel. Als je ratten een bepaalde poep en plashoek hebben kun je ook eens proberen om daar een handje kattengrid neer te leggen. met een beetje mazzel maken ze er gebruik van en ruikt het hele huis weer lentefris
Oud 13-06-2004, 12:29
Zylverstar
Zylverstar is offline
Citaat:
Zazoo schreef op 12-06-2004 @ 22:15 :
ik had vroeger ratten en kan me niet herinneren dat ze stonken, maar de ratten die ik nu heb stinken verschrikkelijk, ook als ik ze net verschoond heb. weet iemand wat je hier tegen kan doen, het hele huis meurt naar die besten
wat hierboven is gezegd klopt. Corbo korrel is een uitstekende bodembedekker met als voordeel dat het niet stuift en dat is geweldig als je ratten hebt want ratten hebben nogal de aanleg snel long of luchtwegen-infecties te krijgen, geen stuivende bodembedekker dus! En wat die stank betreft, misschien had je vroeger vrouwtjes en nu mannetjes. Mannetjes ruiken 3 x zo sterk als vrouwtjes, dit komt omdat ze een drang hebben territorium af te zetten en indruk willen maken op vrouwtjes.
Oud 13-06-2004, 12:51
Belle
Belle is offline
Citaat:
Zylverstar schreef op 13-06-2004 @ 13:29 :
wat hierboven is gezegd klopt. Corbo korrel is een uitstekende bodembedekker met als voordeel dat het niet stuift en dat is geweldig als je ratten hebt want ratten hebben nogal de aanleg snel long of luchtwegen-infecties te krijgen, geen stuivende bodembedekker dus! En wat die stank betreft, misschien had je vroeger vrouwtjes en nu mannetjes. Mannetjes ruiken 3 x zo sterk als vrouwtjes, dit komt omdat ze een drang hebben territorium af te zetten en indruk willen maken op vrouwtjes.
dat mannetjes 3 keer zo erg ruiken als vrouwen ben ik het niet mee eens. Beide zijn hier in grote groepen aanwezig en de dames zijn toch echt smeerlappen, die maken veel meer troep en pissen overal waar ze kunnen en dan vooral in de hangmatten en andere nestlappen. De kerels daarintegen doen dit bijna allemaal niet, die gaan keurig op de bodem plassen.
Ik gebruik hemparade als bodembedekking, hempflax sponsort ons daarmee. Ik moet eerlijk zeggen dat ik aubiose prettig vindt, hemparade ruikt zo ongelooflijk sterk van zichzelf. Corbo is inderdaad ook goed, maar ik vind het toch te hard voor de pootjes.
Regelmatig verschonen en de kooi wassen met heet water zonder schoonmaakmiddel is het enige wat je kan doen, dieren ruik je nou eenmaal
Reageren

Regels voor berichten