Advertentie | |
|
![]() |
|
De defensiekosten hoeven met een Europees leger helemaal niet omhoog te gaan. Nu wordt er geld besteed aan de Nederlandse defensie, maar wat hebben we daar nu aan???? Helemaal niets, behalve de vredesmissies en dergelijke. Als een land ons aanvalt, kunnen we helemaal niets.
Hebben we één groot Europees leger, dan staan we sterk en geven we het defensiegeld, wat op deze manier nog omlaag kan ook door de schaalvergroting, een stuk beter uit en dan het belangrijkste: er heerst nu, zoals de linkse kerk zegt, één supermacht: de VS. Willen we daar met z'n allen wat aan doen, dan is een Europees leger zondermeer belangrijk, want dat is de enige manier om een beetje weerstand te bieden. Ja, een Europees leger, om A. kosten te besparen, B. een blok te vormen tegen de VS en C. het geld beter te besteden, omdat we aan een klein legertje als het Nederlandse niet veel hebben. Lijkt me heel simpel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hebben we één groot Europees leger, dan staan we sterk en geven we het defensiegeld, wat op deze manier nog omlaag kan ook door de schaalvergroting, een stuk beter uit en dan het belangrijkste: er heerst nu, zoals de linkse kerk zegt, één supermacht: de VS. Willen we daar met z'n allen wat aan doen, dan is een Europees leger zondermeer belangrijk, want dat is de enige manier om een beetje weerstand te bieden. Ja, een Europees leger, om A. kosten te besparen, B. een blok te vormen tegen de VS en C. het geld beter te besteden, omdat we aan een klein legertje als het Nederlandse niet veel hebben. Lijkt me heel simpel. Dan lijkt het me logisch dat je om zoals je zelf zegt, tegenwicht te bieden aan de VS een Europees leger hebt dat ook eensgezind tegen de VS zou kunnen optreden, en niet een paar landen die daar op tegen zijn. Een Europees land: ex-Joegoslavië is Europees, zouden we dan moeten optreden als bijv. Duitsland en Frankrijk ook toen tegen interventie waren geweest? |
![]() |
||
Citaat:
hoe zinnig is kunst en hoe zinnig is bijstand verlenen na een ramp ( vogelpest)
|
dit is niet bedoeld om de vs te dwarsbomen (zeggen ze maarja...)
ik ben pro oorlog maar vind dit ook een goed idee alleen had ik liever dit voorstel van G-B gezien nou is het een schop tegen de VS die in mijn ogen niet terecht is ik vind trouwens dat ieder land dat meedoet een netto (nog te bepalen) procent van het totale inkomen moet geven
||
Citaat:
|
Een goed plan, aangezien we de macht van de VS op Europa hiermee kunnen verkleinen. Door deze fusie zal meer budget en techonologie vrijkomen voor projecten in ontwikkeling, waardoor de Europese oorlogsindustrie eindelijk met gemak met de Amerikaanse oorlogsindustrie kan concureren.
|
![]() |
||
Citaat:
kwa oorlogs technologie (en dus ook technologie die voor andere doeleinden gebruikt kan worden) ligt de VS ver vooruit op Europa. Denk maar aan Stealth-technologie en verschillende spionage- en ruimtevaarttechnologiën. Alleen Amerika heeft EMP wapens, en dus vast ook wel een helikopter-x die de pulse kan weerstaan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Kinderen van 6 die me deden denken aan Mozart achter de piano, volwassen sportleraren die eruit werden gebasketbald door jonge pubers. Ja, het is een streng systeem, schooluniform, etcetera, dat spreekt je vast allemaal niet aan, maar het is wél gratis, toegankelijk, en van niveau. (Zoek bijvoorbeeld eens op 'Children's Cultural Palace')
Laatst gewijzigd op 01-05-2003 om 22:43. |
![]() |
||
Citaat:
de wapenindustrie heeft, of je het accepteerd of niet, een gigantische invloed op de economie en technologisch niveau van een land. Een groot Europees leger zal een groot kenniscentrum creeën, nu ligt de kennis verspreid over de verschillende landen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Hoeft niet, veel technologie die militair was is ongeveer omgezet voor betere doelen.
Bv, de computer waar je nu aan zit was vooral bedoeld on raketten precies op moskou terecht te laten komen. Zonder die lange afstands raketten zouden we waarschijnlijk nooit naar de maan zijn gegaan. Die straalmotoren zorgden ervoor dat we overal zeer snel naar toe kunnen. Het is waar dat het militair spul blijft maar als veel dingen niet voor militairen was uitgevonden, dan zouden we nu waarschijnlijk met de tech van de jaren 40 werken en zouden we lachen om de theorie van denkende computers.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Jah dat kan, maar er is jammer genoeg geen motivatie beter dan een oorlog.
Ze zouden dat wel ontwikkelen maar dat zou VEEL langer duren. Als jij 60 zou zijn zouden er de eerste experimentele Straalmotoren zijn. Maar ik geef je gelijk het zou ook beter zijn zonder het militaire karakter ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Effe ontopic,
Ik ben alleen bang dat als sommige grote landen niet meedoen zoals Engeland, het Europese leger een papieren tijger wordt. Hopelijk ziet Engeland dat in. Echter de problemen met de VS kan worden opgelost door samenwerking tussen de 2 legers zoals bv samen militaire oefeningen of vredesmissies samen organiseren. Het Leger kan best werken.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Die Engelsen kunnen we missen als kiespijn. Als Frankrijk en Duitsland meedoen en nog wat kleine landen kan het best een sterke alliantie zijn. Er zijn alleen 2 problemen: 1. Frankrijk en Duitsland zijn zeker van plan om de baas te gaan spelen in het Euroleger. 2. Een steeds verdere verwijdering tussen aan de ene kant Fr./DL en het "euroleger" en aan de andere kant Engeland en de VS. Dit kan er toe leiden dat Amerika zich helemaal niets meer van Europa aantrekt en nog meer zijn eigen, agressieve gang gaat. De belangen van de allianties zijn denk ik te verschillend om goed samen te werken. Als voorbeeld: De VS heeft waarschijnlijk meer baat bij het behouden van de status-quo dan bijv. Frankrijk en Duitsland, die zich nu al behoorlijk in het nauw gedreven voelen door de Amerikanen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
bovendien; che guevara ofzo: beantwoord deze eens: hoe denk je wapens uit te kunnen bannen als je met huis tuin en keukenspullen een bom kan maken, en hell; als ik de juiste spullen heb; kan ik een geweer maken. dus wat jij probeert na te streven, nl. totaal pacifisme is een utopie. en wat te doen met vechtsporten? ja er wordt geleerd dat je het niet zomaar mag gebruiken. maar er zijn altijd mensen die dat tóch doen. moet dat dan ook afgeschaft worden? want na 4 jaar jiu jitsu en 3 jaar militaire zelfverdediging zou ik denk ik nog niet eens zoveel liegen als ik mezelf een "wapen" zou noemen. want je vergeet 1 ding: Het is niet het geweer dat de mens een "moordenaar" maakt, het is de mens die van het geweer een "moordwapen'' maakt. nope, totale pacifisme zou weinig uitmaken. bovendien KAN het niet eens. élk geweer, élk mes moet dan "vernietigd" worden. nou sorry; kheb thuis 2 messen liggen; die hangen aan de muur en die ga ik NIET inleveren. waarom niet: omdat ik ze MOOI vind. |
![]() |
||
Citaat:
Jullie praten over het leger alsof het een spelletje stratego is. Maakt het uit wie er de baas speelt in zon'n leger?....
|
Verwijderd
|
[QUOTE]Havock schreef op 03-05-2003 @ 13:18:
bovendien; che guevara ofzo: Laat dat ofzo maar weg ![]() beantwoord deze eens: hoe denk je wapens uit te kunnen bannen als je met huis tuin en keukenspullen een bom kan maken, en hell; als ik de juiste spullen heb; kan ik een geweer maken. dus wat jij probeert na te streven, nl. totaal pacifisme is een utopie. Ik heb volgens mij in dit topic nergens gezegd dat mijn streven totaal pacifisme is (dat is het wel, maar dat heb ik hier dus niet gezegd ![]() Je andere stellingen vallen buiten het topic, maar één ding: geweld is verwerpelijk. |
![]() |
|
Verwijderd
|
geweld is verwerpelijk?
ligt eraan; als ik mezelf verdedig noem ik dat niet verwerpelijk hoor ![]() maar je vergeet dat een leger meer is dan een verzameling wapens. we hebben een genie, we hebben een medische afdeling. om nog maar te zwijgen dat"we" er bij calamiteiten ook op uit worden gestuurd. zie overstromingen. en je kan wel staan roepen dat geweld verwerpelijk is; maar zolang er types als saddam rondlopen zal het altijd nodig zijn. en kom niet aan met die bullshit van "praten helpt altijd meer als vechten". tegen die lui NIET. geloof mij maar; saddam heeft zich de agelopen jaren rotgelechen om dat politieke getouwtrek van de VN. bovendien zou totaal pacifisme betekenen dak zonder hobbie kom te zitten :/ |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Europees leger. arPos | 19 | 10-12-2010 06:04 | |
Meer geld voor defensie. arPos | 244 | 14-09-2008 14:17 | |
Pechtold wil Europees leger als tegenwicht tegen VS Love & Peace | 21 | 04-11-2006 16:04 | |
Europese Grondwet Gatara | 500 | 26-05-2005 14:26 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Terrorisme (D'66) Spoonie | 4 | 09-05-2004 21:14 | |
Nederland moet UIT de Navo stappen Blitzkrieg Bop | 140 | 15-02-2003 14:39 |