Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Bedankt voor de reacties en de tips.
![]() Ik herken dat hoge eisen aan jezelf stellen btw ook wel. Ik wil eigenlijk altijd meer dan ik aankan. Als ik geen wiskunde kan, neem ik expres een moeilijkere wiskunde klas om mezelf te pushen. Dat gaat ook vaak mis en ik heb zo m'n momenten dat ik helemaal instort. Maar aan de andere kant, wie hoge eisen aan zichzelf stelt bereikt vaak wel meer in het leven. Dus eigenlijk zijn wij hoge-eisen-stellers gewoon heel erg cool. ![]() ![]() [edit:] ook dat van hoge eisen stellen in relaties komt me heel bekend voor. Dat kan ontzettend vervelend zijn. Ik ben zo kieskeurig dat ik praktisch iedereen afwijs en ik wéét het van mezelf, maar er valt niks aan te doen. Ik heb nou eenmaal een 'beeld' in m'n hoofd van de perfecte match. :/ |
![]() |
|
Het is meer een instelling. Die instelling is niet makkelijk te bereiken. De instleling is "verwacht niks of het ergste. Dan kan het alleen positief uitvallen".
Zelf ben ik ook wel een beetje van deze instelling, allleen ik heb ook wel eens wat verwachtingen. Meestal gaat de fantasie een beetje aan de haal, hoe mooi het wel niet kan zijn. Wat ik dan meestal doe is evengoed bedenken hoe het fout kan gaan, en dan kom ik uiteindelijk op de verwachting "we zien wel", wat vrijwel nooit problemen geeft. Soms echter zijn de verwachtingen zo mooi, dat het 'het uiteindelijke' wel waard is, als het door de verwachtingen minder mooi is/lijkt. voorbeeldje: Ik was zo eens 14 jaar en we gingen op vakantie. Een vriend van me mocht mee en we hebben dagen zitten lullen over hoe cool brommer rijden wel niet zou zijn. Door de moosite gedeelten van het land, met grote snelheden, altijd relaxed weer, soort van Route 66 voor brommers etc etc. Echt UREN mee vermaakt met de meest utopische beelden die je zelfs in hollywoodfilms niet veel tegenkomt. Toen ik echter 16 was en brommer mocht rijden, viel het vies tegen (was wel leuk, maar niet geweldig) door die fantasien van eerder, viel het uiteindelijke toch wat tegen. MAar door het spenderen van die 2 jaar ervoor vol verwachtingen, was het fantaseren toch wel waard, ondanks dat de realiteit tegenviel ![]() |
![]() |
|
Ik heb meestal wel van mezelf door als ik ergens (te) hoge verwachtingen van heb. Die stel ik dan direct naar beneden bij.
Dab kan het alleen meevallen. En als iets Nadeel, erg weinig is dan echt leuk om te doen. Voordeel erg weinig valt echt tegen. Dat alles uiteindelijk toch tegen valt ben ik allang aan gewend.
Laatst gewijzigd op 17-08-2003 om 00:18. |
![]() |
|
Ik heb bijna altijd negatieve verwachtingen. Het enige nadeel is dat het ergste scenario dat ik me kan voorstellen, vaak realiteit wordt. Dan is het een teleurstelling om gelijk te hebben gehad.
|
![]() |
Uiteraard zijn er andere mensen die dat hebben; het gevoel is aardig universeel. Je verlangt naar iets en kijkt er naar uit. Tijdens die periode waarbij je niet precies weet wat er gaat gebeuren, maak je zelf voorstellingen van hoe het zal gaan. Tijdens die voorstellingen worden je verwachtingen gecreëerd.
Blijkt dat de gebeurtenis beter of gelijk is aan je verwachtingen, dan ben je gelukkig. Is het minder, dan word je ongelukkig. Een tip is - maar, zoals zoveel zaken die de eigen psyche betreffen, zeer lastig te realiseren - om je verwachtingen niet te hoog te laten worden. Wees nooit te verheugd, maar probeer er normale verwachtingen van te hebben (je moet ook niet te negatief worden, anders beleef er al helemaal geen lol meer aan). Bij sommige gebeurtenissen in wording zal dat lukken, bij andere niet. Je zult de last maar gewoon moeten dragen ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
vooroordelen verwend het Gooi Hockeygirl$ | 82 | 28-03-2010 10:14 | |
De Kantine |
vooroordelen verwend het Gooi Hockeygirl$ | 5 | 27-03-2010 14:42 | |
De Kantine |