Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zie lust als een hevig verlangen van het moment.
Bv lust naar seks,lust naar de lekker ruikende wafels in het kraampje naast je. Lust moet je dan ook af en toe onder controle zien te houden, aan lust mag je niet altijd toegeven. Een verlangen zie ik als iets groter, verlangen naar (je) liefde, verlangen naar vriendschap, verlangen naar iemand die je troost als je echt iemand nodig hebt. Of verlangen naar eten als je twee dagen niet gegeten hebt. Aan verlangen kan je dus wel zo goed als altijd toegeven That's my point of view ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Wat mij betreft is het niks anders (lust en verlangen), is het niet belangrijker om iemand lief te hebben dan om te verlangen dat je iemand lief hebt.
Dit is misschien niet een erg goed voorbeeld maar verlangen is iets dat je nu niet hebt maar later wel wil hebben (net zoals lust). Is het niet beter dat je gewoon gelukkig bent op dit moment zolang je naar de toekomst hoopt kun je niet van het nu genieten. Ik zie ook niet in dat verlangen kleur, blijdschap en diepgang zouden geven. Ik denk namelijk dat er meer kleur, blijdschap en diepgang in het moment nu zit dan in iets dat misschien kan gebeuren. |
![]() |
||
Citaat:
Vind ik. Lust is eerder "dat! nu!" Verlangen is iets dat langer kan duren, je kan weken naar je vriend(in) zijn/haar warme omhelzing verlangen, als die een tijd weg is ofzo. En als je die omhelzing dan eindelijk hebt, zal er pakken meer kleur,blijdschap en diepgang in dat moment zitten dan dat er zou zijn als je er niet op voorhand naar had verlangd. Met verlangen help je het "moment van nu" van de toekomst meer kleur,blijdschap en diepgang te brengen, dus ik ben het wel eens met die stelling. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |