Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2003, 07:52
Verwijderd
Wat vinden jullie ervan dat er dinsdag tussen 4.30 en 10.00 geen treinen rijden van en naar Den Haag?
Ik vind het kut!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2003, 10:21
ganralph
ganralph is offline
persoonlijk heb ik er geen last van, en hoewel ik het met de fnv eens ben, denk ik niet dat deze halve acties zin hebben.

ik ben voor de franse manier: parkeer wat vrachtwagens (of grote hopen mest) op de snelwegen.
gooi schiphol 3 dagen plat
dat soort dingen

deze korte en lokale acties hebben geen invloed
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 11:13
Unexplained
Unexplained is offline
Het charcheren op deze wijze heeft sowieso geen nut.
Iedereen is zich aan het ingraven op bepaalde posities zonder tot een constructieve oplossing te komen. Het lijkt mij wenselijk dat de vakbonden en de regering een dialoog aangaan om te kijken of ze toch nog iets voor elkaar kunnen betekenen. De vakbonden diskwalificeren zich volledig als gesprekspartner door op deze wijze bezig te zijn. Ik hoop dat de regering zo verstandig is om deze wijze van 'dialoog' niet te belonen door ze hun zin te geven.
Oud 11-10-2003, 11:49
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
heb er geen last van, vind de actie nutteloos, als je doet doe het dan goed, gooi het hele trein verkeer plat ofzo, net zolang totdat het doordringt bij de regering
Oud 11-10-2003, 12:04
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Nee, de nederlandse economie stil leggen, dat is effectief.

Moet ik hier echt het franse doom scenario van de kast halen? :bibber:
Zo als hierboven vertelt, er moet een constuctive oplossing komen in plaats van ikke ikke ikke en de rest kan stikken instelling.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 12:51
Verwijderd
Met deze actie bezorgen ze veel overlast aan de burgers, ik vind een actie wel goed, maar niet op deze manier.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 12:54
Verwijderd
Precies. Als je dan echt actie wilt voeren leg dan een paar dampende drollen in Balkenendes slaapkamer ofzo.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 12:59
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-10-2003 @ 13:54:
Precies. Als je dan echt actie wilt voeren leg dan een paar dampende drollen in Balkenendes slaapkamer ofzo.
Daar ligt elke dag toch al een dampende drol?
Oud 11-10-2003, 14:56
Tricks'
Tricks' is offline
ik heb er dus wel last van.. niet zo'n beetje ook.

Nu willen ze de manier van staken ook nog veranderen! 'Smart Bombs'.. weinig mensen, veel overlast. Aangezien mensen geen stakingen willen, en zelf ook niet willen staken (streekvervoer in den haag zou vandaag staken, rijdt grotendeels wel, omdat de chauffeurs het niet met het FNV eens zijn), moet het anders.. Maar als er geen animo is, begrijp dan dat je niet moet gaan staken.

Wie gaat er mee het FNV-Bondgenoten-gebouw bezetten?
Oud 11-10-2003, 15:37
DEChengst
DEChengst is offline
Dat ze eens wat nuttigs gaan doen. Hard werken zodat de economie weer goed gaat draaien ofzo.
Oud 11-10-2003, 15:43
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 11-10-2003 @ 16:37:
Dat ze eens wat nuttigs gaan doen. Hard werken zodat de economie weer goed gaat draaien ofzo.
waarom zouden ze dat willen; als de economie goed draait, profiteert de bovenlaag het meest.
Oud 11-10-2003, 16:56
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
little nemo schreef op 11-10-2003 @ 16:43:
waarom zouden ze dat willen; als de economie goed draait, profiteert de bovenlaag het meest.
Omdat ze zelf dan ook meer centjes te besteden krijgen ?
Oud 11-10-2003, 17:38
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 11-10-2003 @ 17:56:
Omdat ze zelf dan ook meer centjes te besteden krijgen ?
nou, de afgelopen jaren hebben ze niet zoveel loonsverhoging gekregen hoor
Oud 11-10-2003, 18:49
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
little nemo schreef op 11-10-2003 @ 16:43:
Oud 11-10-2003, 19:18
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
little nemo schreef op 11-10-2003 @ 18:38:
nou, de afgelopen jaren hebben ze niet zoveel loonsverhoging gekregen hoor
Omdat je in het verleden naar jouw smaak niet voldoende er op vooruit ging besluit je om in de toekomst er dan maar op achteruit te gaan
Oud 11-10-2003, 19:43
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
hulde aan publieksvriendelijke acties.
Oud 16-10-2003, 14:30
SuperSanne
SuperSanne is offline
Vind ook dat die plaatselijke acties niet veel nut hebben. Laten ze voor één dag het trein verkeer in HEEL nederland eens platgooien! dat maakt pas indruk
Oud 16-10-2003, 15:39
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 16-10-2003 @ 15:30:
Vind ook dat die plaatselijke acties niet veel nut hebben. Laten ze voor één dag het trein verkeer in HEEL nederland eens platgooien! dat maakt pas indruk
idd, daar kweek je nog eens een positieve publieke opinie mee!
Oud 16-10-2003, 16:01
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 16-10-2003 @ 16:39:
idd, daar kweek je nog eens een positieve publieke opinie mee!
Ik bedoel meer dat je daar de overheid pas écht mee dwars zit. Het publiek word ontevreden maar je kan geen omet maken zonder eieren te breken. Of de overheid is tevreden of het publiek als het om een staking gaat waarmee je echt indruk wilt maken...
Oud 16-10-2003, 16:37
LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik snap niet helemaal waarom ze er telkens de burgers mee pakken. Ze moeten eens met een actie komen waarbij ze Balkenende en de rest van de kudde mee pakken...

Die lachen de FNV nu hard uit want wat kan hen het schelen dat het treinverkeer plat komt te liggen? Zullen zij neit echt van wakker liggen lijkt mij hoor..zolang ze er zelf maar geen last van hebben.
Oud 16-10-2003, 17:23
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 16-10-2003 @ 17:01:
Ik bedoel meer dat je daar de overheid pas écht mee dwars zit. Het publiek word ontevreden maar je kan geen omet maken zonder eieren te breken. Of de overheid is tevreden of het publiek als het om een staking gaat waarmee je echt indruk wilt maken...
Het ganse publiek én de NS worden daardoor het slachtoffer. Het is namelijk niet de NS die de actie wil, maar de FNV. Als vervolgens mensen gaan mieren over de treinen bij de NS, krijgt de NS weer alle geld terug bij vertraging zooi en alle negatieve publiciteit op het bordje. Nee, echt heel fijn is dat. De overheid moet wel denken, laten we de staatsschuld voor die mensen nu maar op laten lopen, ook al kunnen ze zelf lenen
Reageren

Regels voor berichten