Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2003, 12:15
Sarah15
Sarah15 is offline
Uhmm....Wat vinden jullie hier nou van..?!
Kvind het zelf een btje ouderwets...
Maar goed iedereen moet het zelf weten..
Kvind zelf dat je gewoon sex moet hebben wanneer je er egt klaar voor bent..
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 12:20
Verwijderd
Ik zou het zelf niet doen, wachten tot ik getrouwd ben, want ik wil geeneens trouwen. En al zou ik dat wel willen... dan nog niet, behalve natuurlijk als ik een hele goede relatie zou hebben met iemand die pas vaginale sex wil in het huwelijk, maar daar vóór al wel andere dingen wil doen. Maargoed, ik vind het niet erg logisch, om dáárop te wachten. Wacht gewoon tot je zeker weet dat je geen spijt zult krijgen... daarvoor hoef je toch niet getrouwd te zijn?
En voor het Christelijk geloof hoef je t ook niet te doen; in de bijbel staat immers dat als twee ongetrouwde mensen seks met elkaar hebben, ze ooit zullen moeten trouwen, en niet dat ze dan al getrouwd moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 12:51
Verwijderd
Wel respect voor de mensen die er wel op kunnen/willen wachten
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 13:05
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 06-10-2003 @ 13:51:
En als je geen keuze hebt?
Dat bijvoorbeeld je vriend(in) tot het huwelijk wil wachten..

Of dat je een bepaald leven krijgt dat je pas sex hebt tijdens je huwelijk en geen kans daarvoor.... (al lijkt me dat stug)
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 13:12
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Van de mensen die niet aan sex voor het huwelijk doen ligt het scheidingspercentage 300% hoger dan van de groep mensen die het wel doet.

Even een feitje tussendoor .
Oud 06-10-2003, 13:24
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 06-10-2003 @ 13:51:
in indonesie (dacht ik), moet je wel, binnenkort ben je strafbaar as je sex voor het huwelijk hebt, als je samenwoont (zonder getrouwd te zijn) en als je orale sex hebt. stelletje idioten
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 13:52
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
iedereen moet het zelf weten ben alleen blij dta mijn vriend er anders over denkt
zou er zelf niet op wachten denk ik...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 13:55
Verwijderd
Citaat:
'I'he Prophet schreef op 06-10-2003 @ 14:12:
Van de mensen die niet aan sex voor het huwelijk doen ligt het scheidingspercentage 300% hoger dan van de groep mensen die het wel doet.

Maar dat is geen causaal verband, het feit dat je sex voor het huwelijk hebt vergroot je kans op scheiden niet; alleen het feit dat je niet gelovig bent (en dus niet wacht tot het huwelijk), vergroot je kans op scheiden ipv wegrotten in een ongelukkig huwelijk 'omdat God tegen scheiden is' .
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 14:27
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 06-10-2003 @ 14:55:
Maar dat is geen causaal verband, het feit dat je sex voor het huwelijk hebt vergroot je kans op scheiden niet; alleen het feit dat je niet gelovig bent (en dus niet wacht tot het huwelijk), vergroot je kans op scheiden ipv wegrotten in een ongelukkig huwelijk 'omdat God tegen scheiden is' .
lees ik nou verkeerd of jij??
Oud 06-10-2003, 14:32
Verwijderd
Citaat:

Ben wel benieuwd waar je dat vandaan haalt, dus kom maar op met die bronvermelding

Overigens zou ik niet wachten, ik zie er geen noodzaak toe. Het komt mijns inziens alleen voort uit geloof, en ik ben niet gelovig, dus...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 14:33
miro
miro is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-10-2003 @ 15:32:

Overigens zou ik niet wachten, ik zie er geen noodzaak toe. Het komt mijns inziens alleen voort uit geloof, en ik ben niet gelovig, dus...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 14:35
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 06-10-2003 @ 15:27:
lees ik nou verkeerd of jij??
Ik

sorry
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 15:04
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
F0_ol schreef op 06-10-2003 @ 14:05:
En als je geen keuze hebt?
Dat bijvoorbeeld je vriend(in) tot het huwelijk wil wachten..
Dan zouden we nooit een relatie gehad hebben

Ik vind het sowieso dom. Omdat een of ander boek zegt dat het niet mag doe je het niet, pff, dikke onzin. Sex is gewoon een belangrijk onderdeel van je relatie.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 15:15
Verwijderd
daar is t bij mij nu te laat voor
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 15:23
Verwijderd
Ach, dat hele nieuwe testament slaat nergens op.
Geef mij maar het oude. Daar mag je tenminste nog scheiden als je ongelukkig bent.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 06-10-2003 @ 16:04:
Dan zouden we nooit een relatie gehad hebben

Ik vind het sowieso dom. Omdat een of ander boek zegt dat het niet mag doe je het niet, pff, dikke onzin. Sex is gewoon een belangrijk onderdeel van je relatie.
sommigen meiden doen het voor hunzelf.. zo ken ik n meid die het voor haar huwelijk bewaard puur voor haar zelf respect...

dan ben je natuurlijk wel erg wantrouwend tegenover mannen maarja..
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 15:42
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
F0_ol schreef op 06-10-2003 @ 16:24:
sommigen meiden doen het voor hunzelf.. zo ken ik n meid die het voor haar huwelijk bewaard puur voor haar zelf respect...
Riiight.

Best of luck met het vinden van een partner dan. Zijn denk ik weinig jongens die daar op gaan zitten wachten.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 16:01
Verwijderd
Citaat:
F0_ol schreef op 06-10-2003 @ 16:24:

dan ben je natuurlijk wel erg wantrouwend tegenover mannen maarja..
Voor haar zelfrespect? Ik dacht altijd dat mannen als hoofschuldige werden aangewezen als het ging om "een jongen is stoer, een meisje een hoer".

Soms schaam ik me voor mijn seksegenoten. :­|
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 16:02
Verwijderd
Ik zeg niet dat ik het met haar eens ben.....
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 16:06
Verwijderd
Citaat:
F0_ol schreef op 06-10-2003 @ 17:02:
Ik zeg niet dat ik het met haar eens ben.....
Niemand valt je aan.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Para! schreef op 06-10-2003 @ 17:06:
Niemand valt je aan.

zei ik dat dan?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 16:11
Verwijderd
Citaat:
F0_ol schreef op 06-10-2003 @ 17:09:
zei ik dat dan?
Dan zie ik de relevantie van die opmerking niet.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 16:15
Verwijderd
Misschien dat ik dat zou doen, echter niet om godsdienstige redenen.
Ik wil gewoon geen seks voordat het vrijwel zeker is dat de relatie blijvend is (ik zou nooit seks willen hebben buiten een relatie).
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Para! schreef op 06-10-2003 @ 17:11:
Dan zie ik de relevantie van die opmerking niet.
Dat zag ik in de jouwe ook niet
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 16:51
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Sarah15 schreef op 06-10-2003 @ 13:15:
Ik ben het wel met je eens...

Veel mensen hebben geen sex voor het huwelijk vanwege hun geloof.. en dat respecteer ik helemaal.

Ikzalef zou dat namelijk nooit doen (of kunnen), ik heb gewoon voor de eerste keer sex gehad toen ik er echt aan toe was.
Oud 06-10-2003, 16:53
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Tsu schreef op 06-10-2003 @ 17:51:
Ik ben het wel met je eens...

Veel mensen hebben geen sex voor het huwelijk vanwege hun geloof.. en dat respecteer ik helemaal.

Ikzalef zou dat namelijk nooit doen (of kunnen), ik heb gewoon voor de eerste keer sex gehad toen ik er echt aan toe was.
Ik respecteer het niet alleen, ik vind het ook gruwelijk knap als je dat vol kan houden!

Ikzelf heb geen religie die het verbiedt, dus ik doe gewoon aan sex voor het huwelijk...
Oud 06-10-2003, 18:06
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
ik vind het gruwelijk triest als je het uberhaupt wil doen, d.w.z je onthouden van seks voor het huwelijk.

en zo heeft iedereen zijn eigen visie erop.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 18:50
barbara.inc
barbara.inc is offline
Ik vind het helemaal niks, sex is belangrijk in een relatie, en je zal altijd zien dat ik net die ene onwijze dweil trouw
Oud 06-10-2003, 18:58
Punkygirl
Punkygirl is offline
Citaat:
Sarah15 schreef op 06-10-2003 @ 13:15:
Vind ik ook, jij kan zelf bepalen met wie en wanneer jij sex wilt.. En niet pas na het huwelijk..
Oud 06-10-2003, 19:08
Verwijderd
ik heb wel respect voor mensen die het doen m.u.v. bepaalde Turkse gasten die roepen dat geen sex voor het huwelijk super belangrijk is bij een meisje, en dat ze een maagd willen trouwen maar ondertussen er zelf op los neuken met alles wat los en vast zit

ik zelf zou niet kunnen wachten tot het huwelijk denk ik
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 19:16
Orion16
Orion16 is offline
Beetje erg ouderwetse refogedachtes.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Punkygirl schreef op 06-10-2003 @ 19:58:
Vind ik ook, jij kan zelf bepalen met wie en wanneer jij sex wilt.. En niet pas na het huwelijk..
Na het huwelijk, dat moet helemaal vreemd zijn . Ga je pas sex hebben als je al gescheiden bent
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 11:06
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Seks is voor mij één van de vele, maar ook erg belangrijke, uitingen van mijn gevoelens tegenover die andere persoon. Het is niet zo dat mijn hele relatie om seks draait, maar een goed seksleven heeft wel degelijk een positieve invloed op mijn relatie (net als dat een goede relatie een positieve invloed heeft op mijn seksleven); de twee zijn voor mij toch onlosmakelijk aan elkaar verbonden, omdat ik nou eenmaal iemand ben die seks niet los kan zien van een relatie, maar het beschouw als een verlengstuk van een relatie. Seksualiteit is namelijk ook een onderdeel van mijn persoonlijkheid, net als mijn opvattingen over hoe de wereld in elkaar zit, mijn gedrag, mijn gedachten en de keuzes die ik maak. Het is bepalend voor wie ik ben en een onderdeel dat ik ook belangrijk vindt voor een goede relatie om met de ander te delen. Daarbij: Zou het op seksueel gebied totaal niet met de ander klikken, dan zou ik het net zo'n probleem vinden als wanneer die persoon totaal andere opvattingen zou hebben dan ik. Soms is zo'n probleem te verhelpen door compromissen, maar soms ook niet en kan je beter met een relatie stoppen en heeft een huwelijk dus geen zin voor mij. Dus ja, ik zou toch graag voor een huwelijk willen weten hoe het op seksueel gebied klikt, en heb dus gewoon seks voor het huwelijk, daarbij ook nog eens omdat het voor mij de relatie helemaal af maakt.

Maar.....andere die er anders over denken moeten vooral dat doen wat ze zelf het beste vinden. Ik zou het alleen zelf niet willen, dat wachten tot na mijn huwelijk (kunnen eventueel wel).
Oud 07-10-2003, 16:55
Verwijderd
Citaat:
barbelle schreef op 06-10-2003 @ 19:50:
Ik vind het helemaal niks, sex is belangrijk in een relatie, en je zal altijd zien dat ik net die ene onwijze dweil trouw
Dank je.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 18:07
AJKwak
AJKwak is offline
Citaat:

Waarbij je dus alleen kijkt naar de 'officiële' huwelijken. Mensen die wel sex voor het huwelijk hebben gehad zullen veel vaker zijn weggegaan bij een sexpartner maar dat komt niet in deze statistiek tot uitdrukking.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 18:09
AJKwak
AJKwak is offline
Citaat:
Jadie schreef op 06-10-2003 @ 16:23:
Geef mij maar het oude. Daar mag je tenminste nog scheiden als je ongelukkig bent.
Het nieuwe testament verbied het scheiden niet, het gebod wordt alleen aangescherpt.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 19:12
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Jadie schreef op 06-10-2003 @ 16:23:
Mee eens.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 19:57
Another Way
Another Way is offline
Als ik een vriendin zou krijgen die daar aan deed, zou ik echt zo iets van "laat dan maar' hebben. Sorry, seks is een van de dingen die het verschil tussen gwoon 'vrienden' en een relatie maakt
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 21:09
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
AJKwak schreef op 07-10-2003 @ 19:07:
Waarbij je dus alleen kijkt naar de 'officiële' huwelijken. Mensen die wel sex voor het huwelijk hebben gehad zullen veel vaker zijn weggegaan bij een sexpartner maar dat komt niet in deze statistiek tot uitdrukking.
Officiële huwelijken? Waar ga jij dan heen om een onofficiëel huwelijk te laten voltrekken?

En nare man: dat was een onderzoek van ik dacht het cbs waar de resultaten een jaar of 2/3 geleden op het nieuws (iig op teletekst en ik meen in de volkskrant) zijn verschenen.
Oud 07-10-2003, 21:43
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef op 07-10-2003 @ 22:09:
Officiële huwelijken? Waar ga jij dan heen om een onofficiëel huwelijk te laten voltrekken?
Een vagina?

Ik ben het daar overigens wel mee eens.

Overigens ben ik nog maagd. Maar als ik sex zou hebben zou dat uit liefde zijn, niet uit lust.
Daar ben ik zeker van.
En ik zie de Eerste Keer ook wel als bevestiging van je relatie, ik vind het even belangrijk als trouwen.

Laatst gewijzigd op 07-10-2003 om 21:46.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 22:13
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 07-10-2003 @ 22:43:

Daar ben ik zeker van.
Daar ben je pas zeker van op het moment dat je het gedaan hebt, niet eerder. Tot die tijd is het enige wat je hebt een hele berg illusies.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 22:19
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Een vagina?

Overigens ben ik nog maagd. Maar als ik sex zou hebben zou dat uit liefde zijn, niet uit lust.
Daar ben ik zeker van.
En ik zie de Eerste Keer ook wel als bevestiging van je relatie, ik vind het even belangrijk als trouwen.
Ik moet je wel ff melden, dat de eerste keer niet is wat je denkt dat het is

Het is in iig echt geen paradijs... pas na de derde keer
Oud 07-10-2003, 22:30
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
dat vind ik maar niks eeh
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 10:31
Verwijderd
Citaat:
Een vagina?

Daar ben ik zeker van.
Helemaal niet uit lust? Lijkt me ook niet leuk voor dat meisje... dat je niet eens opgewonden van haar wil worden omdat het dan meteen ook sex uit lust zou zijn...

*is pro- "sex uit lust op voorwaarde van liefde"*
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 10:39
poesiefox
poesiefox is offline
Lust en liefde versterken elkaar. Oneindig. Is een van beiden niet aanwezig, dan gaat het niet wat worden.

Och, het huwelijk is maar een formaliteit. Waar het om gaat is denk ik de vraag of je jezelf wilt bewaren voor de ware. Helaas, helaas, of iemand de ware is, daar krijg je geen garantie op.

Dus als je het helemaal zeker wilt weten, dan blijf je maagd tot het graf. Soms moet je dus gewoon de sprong in het diepe maar wagen en verder goed je best doen.
Oud 08-10-2003, 11:43
lonsdale-stefan
lonsdale-stefan is offline
ik vind gewoon als je er allebei klaar voor bent en dan niet met jan en alleman in bed duikt moet je het gewoon doen!!!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 12:36
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
lonsdale-stefan schreef op 08-10-2003 @ 12:43:
ik vind gewoon als je er allebei klaar voor bent en dan niet met jan en alleman in bed duikt moet je het gewoon doen!!!
Tja, zou wat zijn als je er klaar voor bent en dan met "Jan en Alleman" in bed zou duiken i.p.v. met mekaar he
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 14:49
Studentje
Studentje is offline
Ik doe wel aan seks voor het huwelijk.

Boeiend dat ik dan niet in de hemel kom.
Oud 08-10-2003, 18:16
AJKwak
AJKwak is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef op 07-10-2003 @ 22:09:

En nare man: dat was een onderzoek van ik dacht het cbs waar de resultaten een jaar of 2/3 geleden op het nieuws (iig op teletekst en ik meen in de volkskrant) zijn verschenen.
Aangezien je het hebben van sex kunt beschouwen als een huwelijk voor God, kan je het hebben van sex dus als een 'voor aardse begrippen onofficieel' huwelijk beschouwen, terwijl het in feite dus wel een huwelijk is.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 18:33
Verwijderd
Dan is iedereen in mijn buurt wel met een heleboel verschillende mensen getrouwd... daar was zo'n mooi woord voor...
Bigamie? pff jeetje
I'm losing it
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten