Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2003, 13:28
Anijs
Anijs is offline
Ik ging een tijdje trug naar bed, ik zag dat ik nog een smsje had...
Ik wist natuurlijk dat het van mijn vriend was want hij is zowat de enige met wie ik sms, maar ik had ook een voorgevoel dat er iets met zijn opa aan de hand was..
Zijn opa was toen wel ziek, maar we hadden het er eigenlijk nooit over.. dus ik weet echt niet hoe ik erop dat moment bij kwam..
Maar ik las dus het smsje en het bleek wel te kloppen, zijn opa was overleden.
Ik vind dit best wel scary, want echt.. we hadden het er nooit over.. maark ik zag dat ik een smsje had en ik moest daar meteen aan denken?
En ik weet niet of dit toeval is fzo, maark heb wel vaker van die dingen, maar dan niet zo 'groot' laat ik maar zeggen.. Meer van die kleine dingen.. bijv. dat ik vantervoren denk als ik ergens naartoe ga... van oh das lang geleden dat ik die persoon gezien heb.. en dat ik hem dan heel toevallig die dag weer zie..

Majah t zal wel toeval zijn Maark wou het ff vertellen en eventjes kijken wat jullie ervan zeggen
Advertentie
Oud 12-10-2003, 16:30
Shade
Shade is offline
ik denk logica....ik denk soms ook aan een erg geval als ik iets te horen ga krijgen. En als je dan al weet dat z'n opa ziek was is het nou ook weer niet zo raar.

Tsja je kan het ook toeval noemen....maar het ligt ook aan de situatie.
Ga er iig maar niet van uit je nu telepathisch bent ofzo
Oud 12-10-2003, 22:24
pe51
pe51 is offline
Toch schijnt dit vaker voor te komen, vooral wanneer iemand dood gaat. Ook bij mensen die normaal geen voorgevoelens hebben.

Je zou het zo kunnen zien, dat het om iets gaat, wat belangrijk is. En dat je er juist dáárom een voorgevoel over kreeg. Door zo'n voorgevoel kan je er een beetje op voorbereid zijn, je kan het dus eigenlijk als een soort hulp beschouwen (lijkt me).

groeten, peter.
Oud 13-10-2003, 16:24
Shade
Shade is offline
denk ik niet...
ik heb heel vaak een voorgevoel dat iemand dood is gegaan ofzo
vooral als m'n broertje te laat thuis komt, of m'n oma te laat op een feest is enz

tis nog nooit waargebleken.

Maar er komt natuurlijk een keer dat het wel zo is en dan lijkt het ineens paranormaal..
Oud 13-10-2003, 16:44
Fade of Light
Fade of Light is offline
je wist het al.... Gebruik de zoekfunctie maa als je precies wilt weten wat ik bedoel.
Oud 13-10-2003, 16:50
Savage1986
Savage1986 is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 13-10-2003 @ 16:24:
denk ik niet...
vooral als m'n broertje te laat thuis komt, of m'n oma te laat op een feest is enz

Maar er komt natuurlijk een keer dat het wel zo is en dan lijkt het ineens paranormaal..
nee, dat is iets anders. Dan ben je gewoon ongerust.
Ik weet goed wat je bedoeld onbekend meisje. Ik heb ook wel eens, dan weet ik zeker dat er iets gaat gebeuren, gewoon een gevoel van: dat kan gewoon niet anders gaan. En uiteraard is het dan ook het geval.

Maar het is niet vreemd wat je overkwam, veel mensen hebben dat idd. Vooral met mensen waarmee je een bepaalde band hebt (dus je vriend). Het heet intuitie. Veel mensen geloven er niet in (of willen er niet in geloven), vinden het zweverig enzo, maar het is gewoon waar.

hopelijk snap je et nu iets meer, en het lijkt me geen toeval, dat lijkt me duidelijk.
Oud 13-10-2003, 17:09
legatus
legatus is offline
Citaat:
Het heet intuitie.
Intuïtie is dus iets héél anders dan telepatisch zijn, of helderziend.
Oud 13-10-2003, 19:00
Savage1986
Savage1986 is offline
Citaat:
legatus schreef op 13-10-2003 @ 17:09:
dit heeft dan ook niets met helderziend of telepatisch zijn te maken! intuitie is als je dingen goed aanvoeld, bijvoorbeeld, als je weet wie er beld, heeft iedereen wel eens. Dat is intuitie...

Laatst gewijzigd op 13-10-2003 om 19:02.
Oud 13-10-2003, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Savage1986 schreef op 13-10-2003 @ 19:00:
dit heeft dan ook niets met helderziend of telepatisch zijn te maken! intuitie is als je dingen goed aanvoeld, bijvoorbeeld, als je weet wie er beld, heeft iedereen wel eens. Dat is intuitie...
Maar waar komt dat dan volgens jou vandaan?
Oud 13-10-2003, 19:35
Savage1986
Savage1986 is offline
Citaat:
Xia schreef op 13-10-2003 @ 19:23:
Maar waar komt dat dan volgens jou vandaan?
ehm jah, moeilijk
iedereen heeft het (dan niet meteen zo zweverig, maar iedereen heeft wel eens dat je weet wie er beld). Weet het eigenlijk ook niet echt. Ken je char? Dat is een medium. Nu zullen de meeste meteen zeggen van, ach dat is nep, klopt nix van, kan gewoon niet. Ik zelf ben ook vrij sceptisch, maar dat is toch wel speciaal. Maar verder ga ik daar maar niet op in, want het enige wat je dan krijgt is dat ze het bullshit vinden.

Laatst gewijzigd op 13-10-2003 om 19:39.
Oud 13-10-2003, 23:09
pe51
pe51 is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 13-10-2003 @ 16:24:
denk ik niet...

Maar er zijn voorgevoelens en voorgevoelens. Wat jij hebt kan een ander soort gevoel zijn, misschien gevoed door wat angst. Als je een keer een echt voorgevoel hebt (waar anderen het steeds over hebben) dan zal je op dat moment weten, hoe dat voelt. En dan weet je de volgende keer of het een echt of niet-echt voorgevoel is. Nu kan je dat niet weten, omdat je niet dat echte gevoel hebt gehad, om je eigen 'voorgevoel' mee te vergelijken.

Citaat:
legatus schreef op 13-10-2003 @ 17:09:
Dat denk ik ook. Om intuïtie te hebben hoef je niet paranormaal te zijn, dat hebben "normale" mensen, die niets van het paranormale moeten hebben, ook. Als je paranormaal bent, moet je onderscheid maken tussen je eigen intuïtie en je paranormale gevoelens.

Waar die gevoelens vandaan komen? 'Van boven', zeggen veel paranormale mensen. En anderen vinden dat weer onzin. Die vinden 'dat ze er gewoon zijn', en meer niet. Of dat ze van hetzelfde komen als je normale eigen gevoelens. Ik zelf denk dat ze van boven komen.

peter.

Laatst gewijzigd op 13-10-2003 om 23:13.
Oud 14-10-2003, 07:59
Savage1986
Savage1986 is offline
Citaat:
pe51 schreef op 13-10-2003 @ 23:09:
Maar er zijn voorgevoelens en voorgevoelens. Wat jij hebt kan een ander soort gevoel zijn, misschien gevoed door wat angst. Als je een keer een echt voorgevoel hebt (waar anderen het steeds over hebben) dan zal je op dat moment weten, hoe dat voelt. En dan weet je de volgende keer of het een echt of niet-echt voorgevoel is. Nu kan je dat niet weten, omdat je niet dat echte gevoel hebt gehad, om je eigen 'voorgevoel' mee te vergelijken.

Dat denk ik ook. Om intuïtie te hebben hoef je niet paranormaal te zijn, dat hebben "normale" mensen, die niets van het paranormale moeten hebben, ook. Als je paranormaal bent, moet je onderscheid maken tussen je eigen intuïtie en je paranormale gevoelens.

Waar die gevoelens vandaan komen? 'Van boven', zeggen veel paranormale mensen. En anderen vinden dat weer onzin. Die vinden 'dat ze er gewoon zijn', en meer niet. Of dat ze van hetzelfde komen als je normale eigen gevoelens. Ik zelf denk dat ze van boven komen.

peter.
Veel mensen denken dat intuitie iets paranormaals of telepatisch is enz...maar het is iets normaals, en iedereen gebruikt het wel eens, bewust of onbewust, alleen lijkt het meestal gewoon toeval. Er zijn verschillende theorien over. Het zou komen van boven (wat je de hemel zou kunnen noemen, maar das maar een naam. Ben niet gelovig btw), Het zou komen door elektrische stroompjes die andere opvangen, maar dat spreekt de wetenschap weer heel erg tegen. Ik ben iemand die niet blind ergens in vertrouwt, maar ik sluit het allemaal ook niet uit. Misschien heb je een tijdje terug op RTL4, die man gezien die russiche roulette speelde. Nou is dat geen intuitie, maar hij vind wel dingen op van die andere man (op een of andere manier, aangenomen dat het niet fake was).

Nouja, je kan er nog uren over door gaan, maar mensen die er niet in geloven, die gaan er ook niet in geloven.
Oud 14-10-2003, 19:19
Anijs
Anijs is offline
Thx voor de reacties!

Ik wist wel dat zijn opa ziek was, maar we hadden het er nooit over hij ook niet, het kwam gwoon niet ter sprake.. ik d8 er eigenlijk ook nooit aan, dan is het tog raar (niet het goede woord) dat ik toen ik dat smsje kreeg daar aan d8.. en dat het ook nog klopte?

Iig, ik geloof er wel in, ik denk dat iedereen dit wel eens zal hebben idd, de ene misschien meer dan de andere..

Maar het idiote is als ik de x daarna iets ergs dacht over iemand dat ik meteen bang was dat het ook uitkwam, slaat natuurlijk nergens op majah..
Oud 14-10-2003, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Savage1986 schreef op 13-10-2003 @ 19:35:
ehm jah, moeilijk
iedereen heeft het (dan niet meteen zo zweverig, maar iedereen heeft wel eens dat je weet wie er beld). Weet het eigenlijk ook niet echt. Ken je char? Dat is een medium. Nu zullen de meeste meteen zeggen van, ach dat is nep, klopt nix van, kan gewoon niet. Ik zelf ben ook vrij sceptisch, maar dat is toch wel speciaal. Maar verder ga ik daar maar niet op in, want het enige wat je dan krijgt is dat ze het bullshit vinden.
Dus omdat ze het bullshit vinden, verklaar je je mening maar niet verder? Pff, kom op zeg, so what wat een ander er van denkt, ik vraag hem toch niet voor niks

Maar aan de ene kant zeg je dat het 'niets zweverigs is' maar aan de andere kant kan je ook niet uitleggen wat wel, en geloof je in media's enzo.. Dat spreekt elkaar een beetje tegen. Kan je me helder en duidelijk uitleggen wat je bedoelt?
Oud 14-10-2003, 20:59
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Heb ik ook wel eens...iedereen maakt wel eens van die dingen mee....zou me er niet te druk over maken hoor.
Oud 14-10-2003, 23:15
Savage1986
Savage1986 is offline
Citaat:
Xia schreef op 14-10-2003 @ 19:52:
Dus omdat ze het bullshit vinden, verklaar je je mening maar niet verder? Pff, kom op zeg, so what wat een ander er van denkt, ik vraag hem toch niet voor niks

Maar aan de ene kant zeg je dat het 'niets zweverigs is' maar aan de andere kant kan je ook niet uitleggen wat wel, en geloof je in media's enzo.. Dat spreekt elkaar een beetje tegen. Kan je me helder en duidelijk uitleggen wat je bedoelt?
Ik kan het niet goed uitleggen omdat ik er zelf ook nog niet helemaal over uit ben. Ik geloof wel in intuitie. Mediums is weer iets anders. Als je die tvserie van Char (=medium) ziet, waarin ze echt beschrijvingen geeft van (overlede) mensen, of van een huis waar iemand in gaat wonen, geloof ik niet dat het allemaal nep is. Ik heb ook een boek van haar gelezen (ongeveer enige x dat ik een boek lees ). Daar staan echt interresante dingen in. Maar toch geloof ik er niet 100% in. Ik vind het toch nog te vaag. Daar ben ik te rationeel voor denk ik. Vooral al ze gaat praten over zoiets als de hemel (niet dé hemel, maar een andere wereld), vind ik het iets té fantastisch worden, maar wie weet .

Als je dit soort dingen leuk vind, moet je eens kijken naar 'The Critical Eye', op Discovery. Weet niet precies wanneer dat komt, maar daar komen ook soms dit soort dingen in voor (en nog meer wetenschappelijke verklaringen ed). Ik vind het iig erg interessant.

Regels voor berichten