Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2003, 15:11
AnneCath
AnneCath is offline
ben 17 en het lijkt wel of alle baantjes die er ijn dat je daarvoor 18 moet zijn. Ik wil gewoon ook geld.
Heeft alstjeblieft iemand hier een id??????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2003, 15:24
Verwijderd
We hebben hier volgens mij nogal wat topics over gehad. En wees wat duidelijker: ik wil gewoon werk is wel erg algemeen. Wat vind je leuk, wat doe je graag enz.? En geld komt vanzelf als je werk hebt .
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 15:25
Balance
Balance is offline
- loop de supermarkt in en vraag of ze iemand nodig hebben
- loop een winkel binnen en vraag of ze iemand nodig hebben
- loop een restaurant/snackbar binnen en vraag of ze iemand nodig hebben

of ga eerst eens bedenken wat je écht wil
Oud 13-10-2003, 16:00
never mind
never mind is offline
gewoon grote warenhuizen (bijenkorf, hema, enz. (v&d zou ik maar niet proberen...)) is altijd wel leuk werk. k eb bij de v&d gewerkt en werk nu bij de hema, verdient boven minimum, is erg gezellig. Je kan ook proberen bij grotere landelijke ketens (kruidvat, trekpleister, free record shop, enz.)

Je kan natuurlijk supermarkten, maar dat lijkt me iets minder leuk.

Je kan ook gewoon bij winkels vragen maar ik denk dat je daar op dit moment als 17 jarige weinig kans maakt (er lopen altijd veel meer ervarener 18jarige rond die altijd willen/mogen/kunnen werken en die ontsettend efficient inzetbaar zijn ) daar komt nog bij dat de meeste kleinere bedrijfjes in een personeelsstop zitten ivm economische recessie.....

Je kan ook de krant doorspitten (en dan neit de volkskrant, NRC, telegraaf, enz.) maar meer een regionaal dagblad.

én je kan nog naar een uitzendbureau gaan om te vragen of ze daar iets voor je hebben...
Oud 14-10-2003, 18:04
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
nou volgens mij kun je zon baantje als vakkenvuller overal krijgen... meestal kunne ze daar wel extra mensen voor gebruiken als je niet zo kieskeurig bent is het niet zo moeilijk werk te vinden hoor...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 18:41
Unexplained
Unexplained is offline
Als je niet zo'n zeurpiet bent, krijg je echt wel werk. Loop eens binnen bij een uitzendbureau en vertel erbij dat je snel werkt wilt en het niet zoveel uitmaakt als het rotwerk is. Ben je zo aan de bak.
Oud 14-10-2003, 20:09
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 14-10-2003 @ 19:41:
Als je niet zo'n zeurpiet bent, krijg je echt wel werk. Loop eens binnen bij een uitzendbureau en vertel erbij dat je snel werkt wilt en het niet zoveel uitmaakt als het rotwerk is. Ben je zo aan de bak.
Probleem is wel dat het rotwerk is .
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 20:40
ekki
ekki is offline
In de metro van vorige week stond een advertentie over werken in een callcenter in een aantal grote steden. Volgens mij hoefde je daar slechts 16 voor te zijn. Je moet alleen zelf ff zoeken:

http://www.clubmetro.nl/metro/

Ik weet niet welke het was, maar daar staan iig alle edities van vorige week.
Succes!
Oud 14-10-2003, 20:41
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 14-10-2003 @ 19:41:
Nee hoor, bij het uitzendbureau konden ze me niet helpen...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 20:59
Balance
Balance is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 14-10-2003 @ 19:04:
nou volgens mij kun je zon baantje als vakkenvuller overal krijgen... meestal kunne ze daar wel extra mensen voor gebruiken als je niet zo kieskeurig bent is het niet zo moeilijk werk te vinden hoor...
idd. en als je fulltime aan de slag kan (of iig zo'n 28 uur) dan zijn winkels enzo helemaal blij met je. Je bent dan een goedkope kracht die ze nog heel makkelijk intern kunnen opleiden. Je komt dan dus vrij snel hoger op.
Oud 15-10-2003, 18:37
go4it
go4it is offline
Mijn bijbaantje is me webiste, verdien ik best aardig mee op me zestiende

Lataarzzz
( ikhounietvanreclamevooreigenwebsites )

[edit]Geen reclame voor eigen websites aub! Vandaar aangepast[/edit]

Laatst gewijzigd op 16-10-2003 om 13:53.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 19:07
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 14-10-2003 @ 21:41:
Nee hoor, bij het uitzendbureau konden ze me niet helpen...
Er bestaat meer dan één uitzendbureau.
Schrijf je overigens ook in bij het CWI.
Oud 15-10-2003, 20:11
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
ekki schreef op 14-10-2003 @ 21:40:
In de metro van vorige week stond een advertentie over werken in een callcenter in een aantal grote steden. Volgens mij hoefde je daar slechts 16 voor te zijn. Je moet alleen zelf ff zoeken:

http://www.clubmetro.nl/metro/

Ik weet niet welke het was, maar daar staan iig alle edities van vorige week.
Succes!
of bij nipo
http://cati.nipo.nl
ook callcenter dus maar dan vanuit huis...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 20:32
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 15-10-2003 @ 20:07:
Er bestaat meer dan één uitzendbureau.
Schrijf je overigens ook in bij het CWI.
Das waar, maar ik ben er al bij 3 geweest.
Het CWI, is dat ook voor bijbaantjes? Of is dat alleen voor volledig werk?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 13:52
ekki
ekki is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 15-10-2003 @ 21:11:
of bij nipo
http://cati.nipo.nl
ook callcenter dus maar dan vanuit huis...
daar moet je 18 voor zijn.
Oud 16-10-2003, 15:38
Verwijderd
Je kan ook de Sp!ts gaan uitdelen op het station. Misschien niet zo'n baan in aanzien, maar het verdient wel goed: 88.75 per week. Je werkt 2.5 uur per dag (van half 7 - 9 uur) en je verdient 7.1 per uur. Ik weet niet of je nog naar school gaat, anders is het wel lastig natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 15:49
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Nixje schreef op 16-10-2003 @ 16:38:
Je kan ook de Sp!ts gaan uitdelen op het station. Misschien niet zo'n baan in aanzien, maar het verdient wel goed: 88.75 per week. Je werkt 2.5 uur per dag (van half 7 - 9 uur) en je verdient 7.1 per uur. Ik weet niet of je nog naar school gaat, anders is het wel lastig natuurlijk.
he dat lijkt mij ook wel wat.
heb je enig idee hoe je daar achter komt, waar je dat kan vinden? heb gekeken op spits.nl en dat was het niet.... Kun je me verder helpen? zit nog wel op school ja, maar heb wel een keer eerste uur vrij ofzo en op zaterdag is spirts toch ook tegenwoordig.

Doe jij dit ook?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 22:35
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
Nixje schreef op 16-10-2003 @ 16:38:
Dat is gek, als ik rond 8 uur op CS Rotterdam kom zijn ze zowat allemaal al weg.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 08:48
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 16-10-2003 @ 23:35:
Dat is gek, als ik rond 8 uur op CS Rotterdam kom zijn ze zowat allemaal al weg.
Dan zijn de spitsen op he Of liggen ze misschien gewoon in zo'n bak dan zijn er geen mensen voor nodieg he
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 14:09
Bravo
Bravo is offline
Ik heb hetzelfde probleem
Oud 17-10-2003, 14:36
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 15-10-2003 @ 21:32:
Das waar, maar ik ben er al bij 3 geweest.
Er zijn er tientallen. Alleen hier op het winkelcentrum zitten al een stuk of 6/7 verschillende...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 17:10
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-10-2003 @ 15:36:
Er zijn er tientallen. Alleen hier op het winkelcentrum zitten al een stuk of 6/7 verschillende...
Dat is waar... Maar ik woon in een dorp... En daar is dus iets minder keuze.

En *zucht*, ja, ik weet het, ik moet er harder achteraan als ik werk wil hebben. Maar dat 'kan' ik niet... *
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 18:50
Unexplained
Unexplained is offline
Kijk ook eens naar steden in de buurt. Natuurlijk krijg je geen werk als je alleen binnen 500 meter van je huis zoekt.

Wees bereid om ook een stukje te fietsen naar je werk, dan worden de mogelijkheden een stuk groter.
Oud 18-10-2003, 13:18
Poesket
Poesket is offline
Je reageerd niet meer... maar toch vraag ik me nog af of je iets gevonden hebt? en waar enzo
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 12:34
AnneCath
AnneCath is offline
Ja sorry dat ik tijdje niets meer gepost heb. maar ik heb nog steeds geen werk en ben hard op zoek...

dus jullie reacties zijn nog steeds welcom
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2003, 12:45
Balance
Balance is offline
Citaat:
AnneCath schreef op 19-10-2003 @ 13:34:
Ja sorry dat ik tijdje niets meer gepost heb. maar ik heb nog steeds geen werk en ben hard op zoek...

dus jullie reacties zijn nog steeds welcom
wat heb je al gedaan om werk te zoeken?
dan kunnen we namelijk verder denken.
maar als je nog niet bij het uitzendbureau ed bent geweest zou ik dat eerst gaan doen
Oud 19-10-2003, 12:45
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
dus jij wil uitgerekend NU een baantje hebben, en dan wel het liefst in je eigen dorp, en iets wat je met je school/studie kan combineren, en iets dat redelijk goed verdient, en geen rotwerk...

tja, da wil ik zelluf eiguhluk ook wel...

koet luk !
Oud 19-10-2003, 12:52
AnneCath
AnneCath is offline
Ik ben lansgeweest bij uitzendbureau maar ze zeggen overal dat je 18 moet zijn en dan kunnen ze pas wat voor me beteken...

En ja ik wil wel iets dicht bij huis. ben namelijk nog 17 en heb dus geen auto oid. dus zal alles op mn fiets oeten doen, ben best bereid om een stuk te fietsen hoor!
En om al mn verdiende geld meteen te verkwisten aan het openbaar vervoer vind ik ook onnodig, waar werk ik dan voor zou ik me dan afvragen!

BNen winkels in de stad langs geweest endergelijke
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 13:08
Balance
Balance is offline
Citaat:
AnneCath schreef op 19-10-2003 @ 13:52:
Ik ben lansgeweest bij uitzendbureau maar ze zeggen overal dat je 18 moet zijn en dan kunnen ze pas wat voor me beteken...

En ja ik wil wel iets dicht bij huis. ben namelijk nog 17 en heb dus geen auto oid. dus zal alles op mn fiets oeten doen, ben best bereid om een stuk te fietsen hoor!
En om al mn verdiende geld meteen te verkwisten aan het openbaar vervoer vind ik ook onnodig, waar werk ik dan voor zou ik me dan afvragen!

BNen winkels in de stad langs geweest endergelijke
Als je openbaar vervoer nodig hebt krijg je bij heel veel banen (alle? dat weet ik niet) een vergoeding daarvoor, dus het gaat niet van het geld af dat je verdient. Het kost alleen wel iets meer tijd natuurlijk om er te komen, maar als het de enige optie is...
Verder vind ik het wel raar dat je 18 moet zijn bij die uitzendbureaus! Ik ben d'r vaak zat geweest en ze hadden altijd wel wat voor me (zelfs toen ik 13 was). Stel je niet te hoge eisen aan je baantje? En ga geregeld terug naar die uitzendbureaus, want vaak langskomen en vragen of ze al wat hebben, wil nog wel eens helpen.
Oud 19-10-2003, 13:58
Verwijderd
Je bent gewoon lui en doet alsof je een baan wilt. Iemand die echt wil werken heeft snel genoeg een baan.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 15:49
AnneCath
AnneCath is offline
Citaat:
Jadie schreef op 19-10-2003 @ 14:58:
Je bent gewoon lui en doet alsof je een baan wilt. Iemand die echt wil werken heeft snel genoeg een baan.
** banned **

Laatst gewijzigd op 20-10-2003 om 08:54.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 18:12
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
ekki schreef op 16-10-2003 @ 14:52:
daar moet je 18 voor zijn.
ow ja klopt ff vergeten
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 18:16
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
AnneCath schreef op 19-10-2003 @ 16:49:
*banned*
nou ja waar slaat dat nou weer op... sorry hoor maar eerst verzin je en idioot topic over een kindje dat je niet hebt en nu vraag je hulp mensen reageren erop (ondanks die achterlijke posts van je) en nu ga je zo doen..

Laatst gewijzigd op 20-10-2003 om 09:24.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 18:50
Verwijderd
Citaat:
MissBi@tch schreef op 19-10-2003 @ 19:16:
nou ja waar slaat dat nou weer op... sorry hoor maar eerst verzin je en idioot topic over een kindje dat je niet hebt en nu vraag je hulp mensen reageren erop (ondanks die achterlijke posts van je) en nu ga je zo doen..
en dan vraagt ze zichzelf af waarom ze nergens werk kan krijgen,he?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 20:03
Balance
Balance is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 19-10-2003 @ 19:50:
en dan vraagt ze zichzelf af waarom ze nergens werk kan krijgen,he?
Oud 19-10-2003, 20:44
Verwijderd
Citaat:
AnneCath schreef op 19-10-2003 @ 16:49:
*banned*
tsja...

enneh... dit soort uitspraken kunnen natuurlijk niet (iedereen die het heeft gelezen weet waar ik op doel). dit slaat echt als een lul op een drumstel ook.

ik heb deze hele post overigens aangepast.

Laatst gewijzigd op 20-10-2003 om 09:23.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 07:01
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 19-10-2003 @ 21:44:
tsja...
auwtjs

Laatst gewijzigd op 20-10-2003 om 09:22.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 10:48
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
tsja...

enneh... dit soort uitspraken kunnen natuurlijk niet (iedereen die het heeft gelezen weet waar ik op doel). dit slaat echt als een lul op een drumstel ook.

en terecht
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 12:08
Verwijderd
Citaat:
tsja...

Ik was nogal boos.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 17:39
ekki
ekki is offline
Citaat:
Jadie schreef op 20-10-2003 @ 13:08:
Ik was nogal boos.
Hmm, ja, ik doelde meer op die andere uitspraak (niet van jou), hoewel jouw uitspraak ook niet echt de liefste was. Voortaan ruzies maar via pm .
Oud 24-10-2003, 16:11
Verwijderd
Als je echt wil werken, moet je gewoon alles pakken wat je kunt krijgen en niet te kieskeurig zijn, want dat je bijna overal 18 voor moet zijn is gelul. Ga eens langs een restaurant voor afwassen of serveren, snackbar, bezorger van pizza o.i.d., kranten of folders, supermarkt, andere winkels in het dorp, iets wat in de richting van je studie zit, aan je ouders of familie vragen of ze hulp kunnen gebruiken voor kleine klusjes op werk, schoonmaakhulp, oppassen, bij een ziekenhuis schoonmaken, in de krant of dorpskrant kijken naar advertenties of op internet..je kunt het zo gek niet verzinnen maar je moet wel zoeken.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Lean schreef op 24-10-2003 @ 17:11:
Als je echt wil werken, moet je gewoon alles pakken wat je kunt krijgen en niet te kieskeurig zijn
jij hebt het topic niet gelezen. maar je hebt wel gelijk
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 10:18
Saiorse.TK
Saiorse.TK is offline
Je kunt het beste gaan netwerken... zeg tegen iedereen dat je werk zoekt... tijdens feestjes, op straat, op school, tijdens het uitgaan... en als je dat een beetje blijft doen komt er vanzelf wel iemand naar je toe om te zeggen dat ie misschien wel iets weet... en dan toehappen... niet meer w88, maar meteen jha zeggen en interesse tonen... dit zijn meestal wel leuke baantjes met een riant salaris
Oud 27-10-2003, 14:44
AnneCath
AnneCath is offline
ja daar benik ook mee bzeig met dat netwerken maar echt opschieten wil het toch niet...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 15:12
Verwijderd
Citaat:
AnneCath schreef op 27-10-2003 @ 15:44:
ja daar benik ook mee bzeig met dat netwerken maar echt opschieten wil het toch niet...

Wat bedoel je daar mee?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 16:06
sas_andrea
sas_andrea is offline
Citaat:
AnneCath schreef op 19-10-2003 @ 13:52:

ik ben toen ik nog 17 was ook naar een uitzendbureau geweest (randstad) en die schreven me gewoon in en hadden binnen 2 weken werk voor me. was wel niet meer nodig omdat ik bij mn pa terecht kon, maar toch.

oh ja, meestal krijg je zoiets als onkostenvergoeding. (dus bus betaald wanneer je een bepaald aantal km moet reizen.)
Oud 27-10-2003, 16:39
Poesket
Poesket is offline
IK heb het ook geprobeerd via internet en bij heel veel staat inderdaad dat ze voor 1 dag in deweek zaterdag zoals ik wilof zondag niets voor jekunnen doen. Zelfs niet ouder dan 18
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten