Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2004, 20:01
konijntje18
konijntje18 is offline
ik heb sinds een week ofzow.. verschrikkelijke vreetbuien, volgens mij heb ik nog nooit zoveel gegeten dan deze laatste week.

ik heb echt geen idee hoe het komt.. echt heel vaag maar ik eet ineens bijna 2 keer zoveel (dus warm eten enzow en brood) en direct erna zit ik alweer bij de kast op zoek naar iets waar ik trek in heb.. dus chocola nog een beetje vla ofzow.. een koek, nog maar een broodje enz enz..
en dan denk ik wel van doe het nou niet, maar toch kijk ik dan even en kom ik weer iets tegen...

ik was aan het lijnen en ging heel goed (weet ook zeker dat het daar niet mee te maken heeft want ik at gewoon tot ik vol was en af en toe een tussendoortje enzow) maja ik ben nu dus alweer heel veel aan gekomen...

help.. hoe kan dit??
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 20:21
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
waarschijnlijk heb je te streng gelijnd en daar kan je vreetbuien van krijgen. (ook gehad..) Daarom wordt ook aangeraden niet te streng te lijnen

Probeer je te beheersen, maar kijk het nog even aan, kan ook zijn dat je even in een mindere periode zit ofzo?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 21:07
Maarten
Maarten is offline
Ik zou sporten en gewoon ongeveer evenveel blijven eten werkt veel beter denk ik en dan krijg je ook een mooiere vorm in je lichaam... Als je een uurtje crosstrained verbrandt je al 1000 kcal. Ik heb het 1 keer gedaan voor de gein en zo zwaar is het niet en ik eet er niet meer door.

Maar misschien doe je dat al

Ik weet wat je bedoelt, soms eet ik ook wat minder om net wat lichter te worden, maar meestal eindigt het in een vreetbui waardoor ik op hetzelfde gewicht ben
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 01:13
artless
artless is offline
Een vreetbui is niet zo erg -- het wordt pas iets om je zorgen over te maken als je het niet meer in de hand hebt. Dan noemen we dat een eetstoornis.

Houd de controle.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 09:24
Cypher-KIA
Cypher-KIA is offline
Komt me bekent voor, ik kan me ook helemaal kapot vreten zonder dat ik daar zelf erg in heb. Maarja ik word er toch niet dikker op, k ben 1.80 en 53 kg
Was ik eindelijk 3 kilo AANgekomen kom in thailand in het ziekenhuis te liggen en hoppa in 3 dagen 6 kilo afgevallen
Oud 09-01-2004, 18:14
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 08-01-2004 @ 22:07:
Ik zou sporten en gewoon ongeveer evenveel blijven eten werkt veel beter denk ik en dan krijg je ook een mooiere vorm in je lichaam... Als je een uurtje crosstrained verbrandt je al 1000 kcal. Ik heb het 1 keer gedaan voor de gein en zo zwaar is het niet en ik eet er niet meer door.
crosstrainen? eh wat houdt dat precies in? en je verbrandt 1000 Kcal? is dat niet erg veel (bedenk me dat ik het geloof ik met 1000 cal per dag wil redden)?
Oud 09-01-2004, 18:29
Maarten
Maarten is offline
1000 valt nog mee hoor, het is echt niet zwaar. Ik ren soms 4 km in 20 minuten, en deed het voor het eerst en ik hield het wel een uur vol (ik haat langeafstand rennen, nooit goed gekunt maar ik wil het wel kunnen! :/)

Ik zal een plaatje zoeken van een crosstrainer

Deze ziet er vrij vaag uit voor mijn gevoel, maar het principe is wel hetzelfde. Je zet je voeten op de daarvoor bestemde bakjes en je pakt de handvaten vast (dit hoeft niet, je kan ook alleen je benen trainen, maar ik doe het altijd als warming up dus dan kan je beter zowel boven als onderlichaam trainen).

Je maakt een soort loopbeweging met je benen zonder dat je je gewrichten erg belast (goed voor mensen die dik zijn en zonder een grote aanslag te plegen op hun lichaam willen afvallen) en met je handen maak je een soort langlauf beweging. Je kan in crosstraining de hoeveelheid werk die je boven- en onderlichaam verrichten gewoon zelf varieren door minder te doen met de een en meer met de ander.

Als je goede muziek opzet hou je een uur wel vol zon anders is het echt saaaaaaai.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 19:42
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 09-01-2004 @ 19:29:
1000 valt nog mee hoor, het is echt niet zwaar. Ik ren soms 4 km in 20 minuten, en deed het voor het eerst en ik hield het wel een uur vol (ik haat langeafstand rennen, nooit goed gekunt maar ik wil het wel kunnen! :/)

Ik zal een plaatje zoeken van een crosstrainer

[afbeelding]

Deze ziet er vrij vaag uit voor mijn gevoel, maar het principe is wel hetzelfde. Je zet je voeten op de daarvoor bestemde bakjes en je pakt de handvaten vast (dit hoeft niet, je kan ook alleen je benen trainen, maar ik doe het altijd als warming up dus dan kan je beter zowel boven als onderlichaam trainen).

Je maakt een soort loopbeweging met je benen zonder dat je je gewrichten erg belast (goed voor mensen die dik zijn en zonder een grote aanslag te plegen op hun lichaam willen afvallen) en met je handen maak je een soort langlauf beweging. Je kan in crosstraining de hoeveelheid werk die je boven- en onderlichaam verrichten gewoon zelf varieren door minder te doen met de een en meer met de ander.

Als je goede muziek opzet hou je een uur wel vol zon anders is het echt saaaaaaai.
En dit hou jij een UUR vol??!! Man, in het fitnesscentrum hebben we ook zo'n ding staan maar langer dan 10 minuten houd ik het er echt niet op uit hoor!!...het fijne van dit ding is inderdaad wel dat je kan bepalen waar je het accent op legt: armen of benen. Kun je die beurtelings even trainen en dus de andere ledematen ontlasten.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 20:11
Maarten
Maarten is offline
Haha, ik hou het wel langer dan een uur vol denk ik.. Ik raak echt nie vermoeid op die dingen..

Als ik loop wel, dan ben ik na 20 minuten toch zo een beetje op
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 19:17
ratonita7
ratonita7 is offline
Dat heet het jojo-effect: een paar dagen weinig eten en daarna wil je lichaam dat dan compenseren dus heb je heel veel honger. Ik heb vorige week buikgriep gehad en was 2kg afgewallen maar die zijn er 5 vreetbuien later alweer bij. Als je echt wilt afvallen, eet dan niet minder maar gezonder: veel fruit en groenten en zo. En moet je trouwens wel afvallen?

Regels voor berichten