Advertentie | |
|
![]() |
|
Ja, ik heb die afweermechanismen. Op het moment dat mijn (negatieve) gevoelens erg sterk zijn kan ik er niet over praten. Pas als de spanning wat gezakt is kan ik zeggen dat er wat aan de hand is. Ik ben, als ik een aanval van onzekerheid heb, afwisselend heel stil en heel vrolijk, ik probeer een beetje grappig te doen en laat zo weinig mogelijk merken dat ik ergens mee zit.
Ik kan ook niet goed zeggen wat ik voel. Als ik iemand wil vertellen hoe aardig of leuk ik diegene vind moet dat heel omslachtig, met opmerkingen die je dubbelzinnig zou kunnen opvatten. En hoe ik ook probeer, ik durf dat soort dingen maar niet rechtstreeks te zeggen. Heel irritant, voor mij maar ook voor anderen. En dan heb je nog de afweermechanismen die ik gebruik om mijn zelfbeeld een beetje op peil te houden, maar daar gaat dit geloof ik niet echt over.
|
Ja. Ik doe me soms anders voor dan ik werkelijk ben.
Vrolijker, zelfverzekerder enz. Ik doe dat wel een beetje bewust denk ik... Omdat ik niet wil dat mensen zich zorgen maken ed, en ook omdat het beeld wat (veel) mensen van me hebben (vrolijk. zeker.) me wel bevalt. Ik heb er een hekel aan als mensen me willen bemoederen of wat dan ook, en ik heb er helemaal een hekel aan om als 'meisje met problemen' gezien te worden. (Nare) gebeurtenissen ed kan ik wel (tijdelijk) wegdrukken, maar hoe zwaarder die dingen zijn, hoe harder 't me uiteindelijk neerslaat. Ik heb er geen controle over, het één druk ik automatisch weg, het ander niet. En vaak komt het weer naar boven als ik (erg) zwak in m'n schoenen sta. ![]() Of het goed is, nee, dat weet ik zelf ook wel... Maar het veranderen gaat moeizaam, al probeer ik het wel. Meestal.
Laatst gewijzigd op 17-01-2004 om 19:17. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kan heel goed liegen, ik kan heel goed doen alsof ik totaal iemand anders ben, ik kan heel goed mensen niet tot mij door laten dringen, ik kan heel goed mensen kwetsen op hun zwakke plekken alleen maar om mezelf af te weren van bepaalde mensen. Ik kan eigenlijk té goed zeggen hoe ik me voel bij iets, omdat als iets me niet zint, je dat heel hard en onsubtiel te weten krijgt.
|
![]() |
|
Mm ik heb het alleen als iemand kritiek op mij heeft, dan maak ik mezelf wijs dat het toch niet zo belangrijk voor me was. Het heeft wel z'n voordelen, je raakt niet zo snel in de put. Maar aan de andere kant houd je natuurlijk alleen jezelf voor de gek..
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Splitting snowflakes | 1 | 25-01-2010 21:29 | |